Sivu 3/6

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 20 Heinä 2014, 09:39
Kirjoittaja 1223
Moro

Katos piruuttas uspartsin griffin valikoimaa. Siellä on aika hyvin noita kokoja noissa yleismalleissa ja hinta kohdallaan. Mallikohtainen maksaa sit enemmän.

Juha

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 22:47
Kirjoittaja tomeri
Ymmärsinkö nyt oikein, että syylärissa pitäisi olla reilusti ilmaa, jos ei "oikeaa" paisuntasäiliötä vaan enempikin tuollainen kerääjä? Mikä tuon muovipurkin tarkoitus sitten on? Jotenkin en usko siinä minkäänlaista paluuvirtausta olevan? Entäs tuo 7 lbs, jossakin edellisessä kirjoituksessa oli hieman isompia lukemia mainittu?

Kuva

Edit: Tulipa pienenä kuva, mutta siinä lukee siis 7 lbs

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 22:55
Kirjoittaja Homer65
tomeri kirjoitti:Ymmärsinkö nyt oikein, että syylärissa pitäisi olla reilusti ilmaa, jos ei "oikeaa" paisuntasäiliötä vaan enempikin tuollainen kerääjä? Mikä tuon muovipurkin tarkoitus sitten on? Jotenkin en usko siinä minkäänlaista paluuvirtausta olevan? Entäs tuo 7 lbs, jossakin edellisessä kirjoituksessa oli hieman isompia lukemia mainittu?

Kuva

Edit: Tulipa pienenä kuva, mutta siinä lukee siis 7 lbs
Paluuvirtausta pitisi olla, jos letku menee muovisäiliön pohjaan!

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 23:01
Kirjoittaja tomeri
Kyllä menee pohjaan ja on siis nesteessä, mutta jotenkin mietein että korkki sulkeutuu kun paine tippuu. Ja sehän tippuu heti, koska tuo muovikannu ei ole paineinen.

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 21 Heinä 2014, 23:42
Kirjoittaja Antti66HT
No ei ole paluu virtausta. Paineen tiivistävä pinta tuon letkulähdön alla.

edit: Juu, lienee sittenkin paluuvirtaus, mikäli korkissa Kaaran mainitsema alipaineventtiili. Olisiko korkista alapuolelta kuvaa?

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 22 Heinä 2014, 09:31
Kirjoittaja Pertti
Tuossa kuvan mukaisessa asiassa purkki on vaan siksi, ettei alunperin maahan suunnattu ylivuotoputki saastuta luontoa.
Paisuntasäiliö tuo ei ole, itse laittaisin alkuperäiseen malliin putken alas ja turhan purkin konehuoneesta pois.
Ekalla täytöllä järjestelmä piripintaan ja sitten korkki kiinni. Ylimääräinen vesi tulee kuumetessaan pois ja sen jälkeen homma pelaa.

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 22 Heinä 2014, 14:39
Kirjoittaja tomeri
No niinhän siinä olikin vielä keskellä yksi liikkuva osa eli kyllä tuo toimii paluusuuntaakin. Aina viisastuu kun kyselee, kiitos vaivaa nähneille. Ensimmäinen osa, jonka toiminta on nyt tuttu :D

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 22:11
Kirjoittaja tomeri
Minun "ongelmat" taitavat kanssa johtua tuosta anturista. Jossain välissä olin huomaavinani nopeita muutoksia lämpömittarissa ja pelkäsin ilmaa (tjms.), mutta sehän on vaimennettu tai ainakin hitaasti se putosi tapista nolliin johtoa maadoittelemalla. Anturia koitin seuraavaksi mitata, ja sain välillä 0 ohmia siitä keskitapista ja se tuntuu heiluvan eli ilmeisesti se välillä ajossa maadoittuu pieniksi hetkiksi ja nostaa lämpömittarin näyttöä. Niin ja välillä sitten 196 "kylmänä" (ulkona muitenkin n. 30 C) ja vajaa 20 ohmia mittarin keskiasennossa, nämä ovat linjassa Petenkin mittaamien arvojen kanssa.

Seuraava ongelma onkin sitten osata tilata oikeanlainen, mitään sovituspaloja sinne en mielelellään lisäilisi. Imusarja on Street Dominator ja liekö tuo hämähäkinverkon näköinen kuvio valmistusajankohta eli 77? Ei taida Googlekaan osata auttaa noilla tiedoilla. Pitäisikö imusarjassa olla joku malli/tyyppinumero myös?

Kuva

Taitaa olla paras käydä Niemensivulla, luulisi hyllystä löytyvän...

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 29 Heinä 2014, 22:58
Kirjoittaja Homer65
Pertti kirjoitti:Tuossa kuvan mukaisessa asiassa purkki on vaan siksi, ettei alunperin maahan suunnattu ylivuotoputki saastuta luontoa.
Paisuntasäiliö tuo ei ole, itse laittaisin alkuperäiseen malliin putken alas ja turhan purkin konehuoneesta pois.
Ekalla täytöllä järjestelmä piripintaan ja sitten korkki kiinni. Ylimääräinen vesi tulee kuumetessaan pois ja sen jälkeen homma pelaa.
Kannattaa muistaa, jos mielii kokeilemaan autoa stripille, pitää olla "kerääjäastia". Nesteitä ei saa valua ulos!!

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 04 Elo 2014, 10:15
Kirjoittaja make_110
Mulla oli samanmoisia lämpöongelmia. Sähköisen bensapumpun vanhetessa rupesi käymään reilusti liian laihalla kun oli liian ylhäällä. Tankin viereen siirron jälkeen lämpöongelmat katosi.
Testattu normaaliajossa, räväkämmässä ajossa ja paikallaan pyörittäessä.

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 04 Elo 2014, 21:16
Kirjoittaja NooB
Täällä myös lämpöongelmia. Mottina 302 jonka vetäsin edellisviikolla osiksi. Kunnon pesu ja hoonaus. uudehkot männät ja laakerit. Nokasta ei tietoa. Mutta näytti hyväkuntoiselta. Kasaus uudella tiivistesarjalla. Vesipumppu vaikutti OK.

Paikalla Edelin performer 289 imusarja ja päällä Edelin 1405. Kaasarisäädöissä AFR mittari ja laajakaista lambda autossa.

Sytkänä Duraspark2 ja MSD6al ja Fordin joku kisa puola. Uudet tulpat ja johdot.

Uusi kolmirivinen syyläri, termostaatti, korkki ja kaikki letkut Niemensivulta. Niin ja Sepolta kunnon jäähdytinnesteet eikä mitään motonetin kuraa!

Lämmöt nousee pikku hiljaa kunnes kiehuu. Aivan sama onko auto paikallaan vai ajossa.

Pakkasproput olivat pois ja kansi sekä lohko putsattu vesikanavien suhteen.

Sitten kysymys!
Mistä ketusta tiedän irroittamatta vesipumppua onko se oikeaa mallia? Sekä voiko tuo imusarja aiheuttaa ylikuumentumisen?

Kiitos :haitari:

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 04 Elo 2014, 21:20
Kirjoittaja Homer65
NooB kirjoitti:Täällä myös lämpöongelmia. Mottina 302 jonka vetäsin edellisviikolla osiksi. Kunnon pesu ja hoonaus. uudehkot männät ja laakerit. Nokasta ei tietoa. Mutta näytti hyväkuntoiselta. Kasaus uudella tiivistesarjalla. Vesipumppu vaikutti OK.

Paikalla Edelin performer 289 imusarja ja päällä Edelin 1405. Kaasarisäädöissä AFR mittari ja laajakaista lambda autossa.

Sytkänä Duraspark2 ja MSD6al ja Fordin joku kisa puola. Uudet tulpat ja johdot.

Uusi kolmirivinen syyläri, termostaatti, korkki ja kaikki letkut Niemensivulta. Niin ja Sepolta kunnon jäähdytinnesteet eikä mitään motonetin kuraa!

Lämmöt nousee pikku hiljaa kunnes kiehuu. Aivan sama onko auto paikallaan vai ajossa.

Pakkasproput olivat pois ja kansi sekä lohko putsattu vesikanavien suhteen.

Sitten kysymys!
Mistä ketusta tiedän irroittamatta vesipumppua onko se oikeaa mallia? Sekä voiko tuo imusarja aiheuttaa ylikuumentumisen?

Kiitos :haitari:
Testasitko termarin, että toimii?

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 04 Elo 2014, 22:28
Kirjoittaja NooB
Laiska kun olin en käyttänyt kattilassa termostaattia. Mutta korkin ollessa auki huomaa kyllä termostaatin aukeamisen. Vesi alkaa kiertämään tehokkaammin syylärin kautta. Tosin paineistettuna vaikea todeta.

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 05 Elo 2014, 08:35
Kirjoittaja 1223

Re: Lämpöongelmia

Lähetetty: 05 Elo 2014, 17:53
Kirjoittaja Arto65FB
Noobille: Edel Performer tuskin aiheuttaa lämpöongelmia.

Jos uudella syylarillakin on lämpöongelmia, niin mitens kansien tiivisteet, onko front front eikä vahingossa toinen väärinpäin.
pete66 kirjoitti: Tai sitten tuo vanhan Weiandin takavesikanava häiritsi jotenkin vesikiertoa. Uudemmissa sitä ei vissiin enää ole, joku syy varmasti on miksi se on jätetty pois???
Kyllä on uudemmissakin, esim. Stealthissa.