Sivu 3/10
Lähetetty: 24 Loka 2006, 19:05
Kirjoittaja 91GT
Vakio vaihteisto ei tule kestämään ton setin tuomaa lisä löylyä. Tuleepi sen verran rehvakkaasti lisää vääntöö.
Lähetetty: 24 Loka 2006, 22:05
Kirjoittaja razorass
91GT kirjoitti:Vakio vaihteisto ei tule kestämään ton setin tuomaa lisä löylyä. Tuleepi sen verran rehvakkaasti lisää vääntöö.
Sitä on moni muukin sanonut, vielä en tosin ole törmännyt kehenkään jolla olisi oman käden kokemusta timmin laatikon rikkomisesta pelkällä väännöllä. Olen sen verran taulapää että en tahdo uskoa ennenkuin itse näen
Ja jos hajoaa, niin hajoaa. Sitten täytyy hommata kestävämpi laatikko.
Lähetetty: 24 Loka 2006, 23:42
Kirjoittaja Aku_81
Kyllähän t5 aikamoista rääkkiä tuntuu kestävän, olihan mexico65:lla 410 vaparikonia ja oli kisaakin ajettu sillä laatikolla ja hyvinhän se kalajoellakin näytti mussemaanin rääkkiä kestävän

Lähetetty: 26 Loka 2006, 07:11
Kirjoittaja Mexico65
GT look kirjoitti:Se että hajottaako vääntö vakio laatikon, riippuu paljon sitä on. (1045nm)
Niin tai paljonko vääntöä lopulta saadaan. Teoria ei aina kohtaa käytäntöä.
Lähetetty: 26 Loka 2006, 23:21
Kirjoittaja Aku_81
GT look kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:GT look kirjoitti:Se että hajottaako vääntö vakio laatikon, riippuu paljon sitä on. (1045nm)
Niin tai paljonko vääntöä lopulta saadaan. Teoria ei aina kohtaa käytäntöä.
Niin eihän noista moottorin väännöistä tiedä, kun noi lukemat on pyöriltä.
mutta tuskin on bolt-on ahdinpaketti ja kone perusfoordia kaikkine osineen.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 10:59
Kirjoittaja 91GT
Kyselin tolta Sporiauton jäbältä sita Procharger settiä niin muistaakseni vääntöö tulee 600-800nm.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 11:55
Kirjoittaja Vee8
Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 12:43
Kirjoittaja GTS
Vee8 kirjoitti:Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Joo vasta 4V modular Cobraan voi sada sen 500 välijäähdyttimellä ja pakoputkistolla Bot Onina. Melko kovan työn takana oli saada siitä nousemaan vajaaseen 600 heppaan. Mutta hyvin on T45 painavammassa SN:ssä sen kestänyt.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 13:18
Kirjoittaja razorass
Ensi viikolla pääsee ehkä jo penkittelemään. Sitten saadaan ihan faktaa mitä tollasesta lähes vakiosta 89'gt:stä irtoaa ilman ahtoa ja ahdon kanssa. Toi p-1sc sarja on välijäähdyttimellinen versio. Mitä noita vastaavia kombinaatioita on bittiavaruudessa vastaan tullut niin aika kovia lukuja tuntuu irtoavan.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 13:37
Kirjoittaja Vee8
Bittiavaruudessa liikkuu jos mita, mutta odotan todella mielenkiinnolla tuloksia. Omallakin hankintalistalla tuo lisailmapumppu ois. Mutta alusta vaatii viela hiukan huomiota ennen tuota.
Lähetetty: 27 Loka 2006, 22:51
Kirjoittaja HighPsi5O
Ilmoittele vaan sitten miten paljon poweria siita irtoaa..
Mulla on kanssa komerossa valmiina Prochargu 3-core kuulerilla, 42lbs suuttimilla, PRO-M Universalilla jne. jne. Paketin aikaisempi omistaja jarrutti omasta melko vakiosta 98 GT:sta 375rwhp tolla setilla. Mulla on vahan extraa kertynyt moottoriin kiinni, joten ehka samoihin ainakin paasee ja vahan vahemmalla paineella. Toi taisi olla 14psi:lla mitattuna mika on kuitenkin kohtuu huono tulos..
Myohemmin tulee sitten DSS:n alakerta ja portatut PI-kannet.
Lähetetty: 31 Loka 2006, 11:49
Kirjoittaja ac5
Sitä on moni muukin sanonut, vielä en tosin ole törmännyt kehenkään jolla olisi oman käden kokemusta timmin laatikon rikkomisesta pelkällä väännöllä. Olen sen verran taulapää että en tahdo uskoa ennenkuin itse näen
Ja jos hajoaa, niin hajoaa. Sitten täytyy hommata kestävämpi laatikko.[/quote]
Tai sitten vaan suurin osa on vaihtannut lootan heti kestävämmäksi!Joskus tulee loppupeleissä halvemmaksi.Esim.kytkinakseli sopivasti
poikii,hajoo sit muutakin.Kestännee ahdetun VAKIO koneen tehot
katukäytössä?500NM arvaus täältäkin.
Lähetetty: 31 Loka 2006, 16:35
Kirjoittaja Mexico65
Vakio T5 kestää yllättävän paljon. Sopivana sulakkeena toimii kuitenkin takarenkaat, ellei leveitä sliksejä alle laita. Silloinkin voidaan laatikon kestoa pidentää jos penkin ja ratin välistä löytyy jotain järkeä.
Tosin nuo remmi-, ruuvi ja pakokaasuahtimilla varustetut katuautot ovat loistaneet poissaolollaan noista erilaisista ratatapahtumista, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Eikä Suomessa yleisissä tapahtumissakaan ole pitkälle päästy kuin vapaasti hengittävillä moottoreilla. Taitaa, askit ja autot hajota jo Esson baarissa kahvi kupin ääressä, jotkut saattaa päästä jopa nakki kioskille kumia polttamaan.
Mutta onhan kavereita joilla metrinen ratakiskokin vääntyy hetken pyörittelyssä.
Kaikkea ei pidä ottaa vakavasti.
Lähetetty: 31 Loka 2006, 17:21
Kirjoittaja JXA-26
Mexico65 kirjoitti:Vakio T5 kestää yllättävän paljon. ...jos penkin ja ratin välistä löytyy jotain järkeä...
...Mutta onhan kavereita joilla metrinen ratakiskokin vääntyy hetken pyörittelyssä...
HEI !?!?! Tunnistin juurikin itseni...

heh. Terveisiä vaan vaihdekepille !
Taitaa foxeissa kardaanin ristikot antautua voiman edessä helpommin kuin kunnossa oleva laatikko. Laatikosta kun akseli katkeaa, loppuu vain veto. Kardaanista poksuu ristikko... hyvää yötä.
Esim. 1: Eturistikko hajoaa 6000rpm / 130km/h = laatikko halki, rattaat kadulla, startti halki, lohkosta laatikon kiinnikkeet irti, laatikko öljyt takarenkaiden alle... pysy kumminkin tiellä.
Esim. 2: Eturistikko hajosi sprint Nissanista täydestä laulusta, etupää tökkäsi maahan käytyään ensin kurkkaamassa kapiinissa, kummasti oli tasaiselle tielle ilmestynyt jostain hyppyri... Kardaani löytyi kahden tunnin etsinnän jälkeen.
Lähetetty: 31 Loka 2006, 20:58
Kirjoittaja Homer65
Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.