Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä. https://www.mustangclub.fi/board/
Hmm eräs asia tuli mieleen, rullakeinujen takia olen joutunut ottamaan loiskelevyt pois venakopista(cobra). Tuohan vois aiheuttaa öljyn pääsemisen huohotusletkun kautta imuventtiilin päälle? Pitäs varmaan hommata korkeemmat venakopat?
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 15 Touko 2012, 14:50
Kirjoittaja Mexico65
ak72 kirjoitti:Hmm eräs asia tuli mieleen, rullakeinujen takia olen joutunut ottamaan loiskelevyt pois venakopista(cobra). Tuohan vois aiheuttaa öljyn pääsemisen huohotusletkun kautta imuventtiilin päälle? Pitäs varmaan hommata korkeemmat venakopat?
Pitäisi.
Loiskelevyjen poistaminen Venttiilikopissa aiheuttaa yleensä ongelmia öljyn kanssa PVC ja vapaa huohotuksen puolella.
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 15 Touko 2012, 18:00
Kirjoittaja ak72
Mexico65 kirjoitti:
ak72 kirjoitti:Hmm eräs asia tuli mieleen, rullakeinujen takia olen joutunut ottamaan loiskelevyt pois venakopista(cobra). Tuohan vois aiheuttaa öljyn pääsemisen huohotusletkun kautta imuventtiilin päälle? Pitäs varmaan hommata korkeemmat venakopat?
Pitäisi.
Loiskelevyjen poistaminen Venttiilikopissa aiheuttaa yleensä ongelmia öljyn kanssa PVC ja vapaa huohotuksen puolella.
Jees laitoin korkeet Edelbrock venakopat tilaukseen. Jospa nuo ratkaisis ainakin osan ongelmista.
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 05 Touko 2014, 20:11
Kirjoittaja ak72
Tähän huohotin keskusteluun vielä palaisin... tällä hetkellä venakopissa siis vain korkit joissa vaahtomuovia tms. Kuumana molemmista korkeista tulee kohtuu reippaasti "höyryä" samoten jos nostan koneen käydessä öljytikkua niin höyryä tulee. Onkohan koneessa vikaa vai huohottaako se nuin vain siitä johtuen ettei ole pcv-venttiiliä ja letkua siitä kaasariin/ilmanputsariin käytössä? Tarkoitus on teettää koneelle ohivuotomittaus kunhan kaverilla heltiää hommalle aikaa.
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 12 Touko 2014, 17:14
Kirjoittaja ak72
Nonniin nyt on tehty ohivuotomittaus, lukemat 8-12% eli oikeen hyvät ei syytä huoleen. Laitoin PCV-venttiilin takas ja siitä letku kaasariin, nyt ei pitäs tuonkaan imeä öljyä kun venakopissa loiskelevyt. Ei muutakun kovaa ajoa vaan
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 12 Touko 2014, 17:40
Kirjoittaja Antti66HT
pcv venttiilin ja imusarjan väliin voi laittaa ihan umpinaisen (hana pohjassa) keräily säiliön, niin ei mene öljyt moottoriin.
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 26 Touko 2014, 18:17
Kirjoittaja starsky
Tuo PCV-venttiilin ja kaasuttimen väliin tuleva kerääjäsäiliö saa täältäkin äänen kun katsoo ao. artikkelissa:
Tuo ois vissiin aikas passeli vanhaan V8 Mustangiin?
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 26 Touko 2014, 19:17
Kirjoittaja starsky
Tuohan näyttää asialliselta.
Itsellä alkoi asia kiinnostaa, kun pölläytteli kuulemma sinistä savua Botniaringin mutkista kiihdyttäessä. Lisää alkoi kiinnostaa kun availin tuota konetta eilen ja oli jotenkin karstainen:
Onko tuo pakovenojen istukkapintojen syöpyminen normaalia ja mistä se johtuu?
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 27 Touko 2014, 10:27
Kirjoittaja Antti66HT
Hyvän näköisiä pönttöjä. 2 litraa on jo vähän rajun kokoinen... Summit yms. myy mishimpoton pönttöjä, ei kannata ostaa...
Re: Oikeaoppinen huohotusjärjestelmä
Lähetetty: 07 Kesä 2014, 18:08
Kirjoittaja ak72
Voihan pönttö ! Nyt ois askarreltu Moroson huohotinpönttö paikalleen mutta järkyttävät sivuoireet siitä seuras. Auto nykii hemmetisti pintakaasulla, ei taho tulla ajamisesta mittään.
Kun kaasarista oli tukittuna tuo PCV-valven reikä niin nykimistä ei ollut yhtään. Mistäkähän moinen oire, meneekö kaasarissa seos laihalle osaisko kukaan sanoa?