Sivu 3/5

Lähetetty: 22 Syys 2005, 12:23
Kirjoittaja HighPsi5O
Ei ole muuten ilmanotto ihan optimaalisimmassa paikassa tuossa Prochargerin kuvassa. Aika lämmintä ilmaa luulisi imevän sisään suoraan pakosarjan/moottorin päältä.

Lähetetty: 22 Syys 2005, 13:14
Kirjoittaja Cosander
musse67 kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Osaako joku viisas sanoa et Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.
Eiköhän se ole se ilmapumppu, ainakin fox koppan 5.0 koneessa se on sielä alhaalla, niin eiköhän 94-95 mallissakin se siellä majaile.
Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?

Lähetetty: 22 Syys 2005, 14:48
Kirjoittaja Aku_81
Cosander kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Osaako joku viisas sanoa et Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.
Eiköhän se ole se ilmapumppu, ainakin fox koppan 5.0 koneessa se on sielä alhaalla, niin eiköhän 94-95 mallissakin se siellä majaile.
Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?
Pakokaasupäästöjen pienentämiseen, syötetään ilmaa jos oikein olen käsittänyt niin kansien pakokanaviin?

Lähetetty: 22 Syys 2005, 20:05
Kirjoittaja musse67
Cosander kirjoitti:Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?
Eli yksinkertaisesti pakokaasujen sekaan pumpataan ilmaa joka laihentaa päästöjä.

Lähetetty: 28 Syys 2005, 09:36
Kirjoittaja Eve
HighPsi5O kirjoitti:NoNeedi puhuu nyt asiaa. Ainoa ongelma noissa Amerikan turbopajoissa on niiden toimituksien takkuilu. Oma setti tuli noin 6kk:ssa vaikka lupasivat lähettää noin 6 viikon sisällä. :evil: :evil: Ja sen toimitus oli USA:n sisällä, ei edes Suomeen asti..

Hellion on ilmeisesti ainoa, joka pystyy nyt toimittamaan ajoissa tavaransa. (http://www.hellionpowersystems.com)

Kyllä toi turbo kuitenkin taitaa toimia katukäytössä mukavimmin. Omassa on tällä hetkellä vain lievä 7psi jousi kiinni ja paineet on tapissa noin 2800rpm kohdalla. Vääntöä tulee alhaalta ja niin paljon, että huono kytkin sutii tyhjää jo 3500rpm kohdalla. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun vaihdetaan 14psi jousi hukkaporttiin myöhemmin... :twisted:

Kuulostaa mielenkiintoiselta.., oletko ajatellut käyttää peliä tehopenkissä?

Lähetetty: 28 Syys 2005, 10:40
Kirjoittaja HighPsi5O
Vielä olisi tarkoitus penkittää ennen talviunia. Toivottavasti löytyy vielä aikaa siihen. Näin perstuntumalla on tullut tehoa/vääntöä kivasti lisää, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin saa luvut eteen :lol:

Lähetetty: 28 Syys 2005, 11:36
Kirjoittaja Eve
HighPsi5O kirjoitti:Vielä olisi tarkoitus penkittää ennen talviunia. Toivottavasti löytyy vielä aikaa siihen. Näin perstuntumalla on tullut tehoa/vääntöä kivasti lisää, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin saa luvut eteen :lol:
Ok, missäs ajattelit käydä penkissä ja olis tosiaan kiva kuulla mitä tuollainen "hiustenkuivaaja" antaa todellista tehoa 5.0L koneeseen?

Lähetetty: 28 Syys 2005, 22:00
Kirjoittaja SlinKY
HighPsi5O en jaksanu lukee noita kaikkia juttuja nii kerros mulle minkälainen musse sulla on ja onko ihan turboahdin vai joku remmi viritys?

Lähetetty: 29 Syys 2005, 10:07
Kirjoittaja HighPsi5O
Tuolta myyntipalstalta löytyy vähän lisää infoa.. :wink:

Pakokaasuhyrrä siellä on. 88 GT 5.0

Vielä pientä säätöä tarvitsee, mutta tuntuu muuten toimivan ihan ok. Tehoahan ei ole koskaan liikaa, mutta on tuossa säätövaraakin. T-70:n happi loppuu noin 700-800hp kohdalla. Samalla sarjalla ajettu 11.68/125mph melkein vakiolla autolla ja 11psi:llä.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 10:22
Kirjoittaja Cosander
Nostetaas tätä aihetta ylemmäs pikkusen.
Nyt ens viikolla olen menos katsomaan remmi ahdin sarjaa.
Jos kaupat tulee niin mitä muuta tohon koneeseen kannattaa tehdä tota ahdinta varten?
Perus remontti tehdään talven aikana niin siinä samalla portataan kannet ja peltisarjat on jo kaapis odottamas, Nokka on vielä arvoitus! VINKKEJÄ?
JA sitten toi tärkein asia mitäs toi loota tykkää ahtimesta, pitääkö muuttaa manuaaliksi?
Loota ilmeisesti AODE Auto -94 5.0gt Convertible

Lähetetty: 02 Syys 2006, 10:45
Kirjoittaja musse67
Cosander kirjoitti:Nostetaas tätä aihetta ylemmäs pikkusen.
Nyt ens viikolla olen menos katsomaan remmi ahdin sarjaa.
Jos kaupat tulee niin mitä muuta tohon koneeseen kannattaa tehdä tota ahdinta varten?
Perus remontti tehdään talven aikana niin siinä samalla portataan kannet ja peltisarjat on jo kaapis odottamas, Nokka on vielä arvoitus! VINKKEJÄ?
JA sitten toi tärkein asia mitäs toi loota tykkää ahtimesta, pitääkö muuttaa manuaaliksi?
Loota ilmeisesti AODE Auto -94 5.0gt Convertible
Paljonko tuleva ahdin tuottaa painetta? Ahdon määrällä aika oleellinen vaikutus siihen mitä koneelle kannattaa tehdä.

AODE on jo hieman kestävämpi mitä AOD, Saa senkin kestämään, mutta melkeen kannattaa laittaa 4R70W automaatti tai manuaali.

Lähetetty: 02 Syys 2006, 11:21
Kirjoittaja Cosander
9psi ahdin eli noin 0.6bar
Missä vehkeis tollasta lootaa on? 4R70W
Mitähän toi vakio AODE loota kestää?
Onkohan kuinka kova homma muuttaa manuaaliksi? Mikä loota manuaalina? Ja kunpikohan noista on arvokkaampi? Itellä ei ole mitää hinta tietoo näistä loodista, kun ei ole ikinä tarvinnut näitten kans leikkiä.

päätstöluvat ???

Lähetetty: 02 Syys 2006, 12:01
Kirjoittaja Sulkava
miten selvisit luvista -- oliko Kalifornia laput ???? ja minkä merkkinen se ahdin siis on ??

Re: päätstöluvat ???

Lähetetty: 02 Syys 2006, 15:58
Kirjoittaja Cosander
Sulkava kirjoitti:miten selvisit luvista -- oliko Kalifornia laput ???? ja minkä merkkinen se ahdin siis on ??
Siis mitä lukuja tarkotat?

päästöarvoja aattelin

Lähetetty: 02 Syys 2006, 16:42
Kirjoittaja Sulkava
eli millä päästömittauksella -onko sulla vähäpäästöinen merkintä otteessa ?
itse olen selaillut V6 - 95 ahtimia ja melkeen ainoa on Prochargeri- johon ne kalifornia laput on jo... mutta muihin ahtimiin en ole päästölaskelmia löytänyt- jotta voisi muutoskatsastaa
t
Kari