Lähetetty: 22 Syys 2005, 12:23
Ei ole muuten ilmanotto ihan optimaalisimmassa paikassa tuossa Prochargerin kuvassa. Aika lämmintä ilmaa luulisi imevän sisään suoraan pakosarjan/moottorin päältä.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?musse67 kirjoitti:Eiköhän se ole se ilmapumppu, ainakin fox koppan 5.0 koneessa se on sielä alhaalla, niin eiköhän 94-95 mallissakin se siellä majaile.Cosander kirjoitti:Osaako joku viisas sanoa et Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.
Pakokaasupäästöjen pienentämiseen, syötetään ilmaa jos oikein olen käsittänyt niin kansien pakokanaviin?Cosander kirjoitti:Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?musse67 kirjoitti:Eiköhän se ole se ilmapumppu, ainakin fox koppan 5.0 koneessa se on sielä alhaalla, niin eiköhän 94-95 mallissakin se siellä majaile.Cosander kirjoitti:Osaako joku viisas sanoa et Mikä pumppu on vänkärin puolella alhaalla? Laturi on siinä ylä puolella.
Eli yksinkertaisesti pakokaasujen sekaan pumpataan ilmaa joka laihentaa päästöjä.Cosander kirjoitti:Ilmapumppu? Valaskaapas tietämätöntö et mihin sitä tarvii?
HighPsi5O kirjoitti:NoNeedi puhuu nyt asiaa. Ainoa ongelma noissa Amerikan turbopajoissa on niiden toimituksien takkuilu. Oma setti tuli noin 6kk:ssa vaikka lupasivat lähettää noin 6 viikon sisällä.![]()
Ja sen toimitus oli USA:n sisällä, ei edes Suomeen asti..
Hellion on ilmeisesti ainoa, joka pystyy nyt toimittamaan ajoissa tavaransa. (http://www.hellionpowersystems.com)
Kyllä toi turbo kuitenkin taitaa toimia katukäytössä mukavimmin. Omassa on tällä hetkellä vain lievä 7psi jousi kiinni ja paineet on tapissa noin 2800rpm kohdalla. Vääntöä tulee alhaalta ja niin paljon, että huono kytkin sutii tyhjää jo 3500rpm kohdalla. Saa nähdä mitä tapahtuu, kun vaihdetaan 14psi jousi hukkaporttiin myöhemmin...
Ok, missäs ajattelit käydä penkissä ja olis tosiaan kiva kuulla mitä tuollainen "hiustenkuivaaja" antaa todellista tehoa 5.0L koneeseen?HighPsi5O kirjoitti:Vielä olisi tarkoitus penkittää ennen talviunia. Toivottavasti löytyy vielä aikaa siihen. Näin perstuntumalla on tullut tehoa/vääntöä kivasti lisää, mutta eihän sitä tiedä ennen kuin saa luvut eteen
Paljonko tuleva ahdin tuottaa painetta? Ahdon määrällä aika oleellinen vaikutus siihen mitä koneelle kannattaa tehdä.Cosander kirjoitti:Nostetaas tätä aihetta ylemmäs pikkusen.
Nyt ens viikolla olen menos katsomaan remmi ahdin sarjaa.
Jos kaupat tulee niin mitä muuta tohon koneeseen kannattaa tehdä tota ahdinta varten?
Perus remontti tehdään talven aikana niin siinä samalla portataan kannet ja peltisarjat on jo kaapis odottamas, Nokka on vielä arvoitus! VINKKEJÄ?
JA sitten toi tärkein asia mitäs toi loota tykkää ahtimesta, pitääkö muuttaa manuaaliksi?
Loota ilmeisesti AODE Auto -94 5.0gt Convertible
Siis mitä lukuja tarkotat?Sulkava kirjoitti:miten selvisit luvista -- oliko Kalifornia laput ???? ja minkä merkkinen se ahdin siis on ??