Sivu 3/4

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 19:46
Kirjoittaja Mexico65
Topias74 kirjoitti:Tuosta helppo kopioida.

http://www.ftw.com.au/content/view/152/50/

Mä tein itelle ton mukaan ensin paperille sapluunan ja sitten 10mm alumiinilätkään saman.
Minä tein paperista ja käytin sitä sapluunan. Ehkä tukeva kartonki voisi olla parempi.
Uskoisin, että tuo paperin tai kartongin leikaaminen onnistuisi lähes jokaiselta kerholaiselta.

Näin on myös helppo tehdä hieman muutoksia alkuperäiseen malliin, eli 1" tai 2" tai jotain muuta niin kuin minä tein.

Ei oo kuulunut mitään noiden kiilapalojen teosta?
Kun taas jouduin palaamaan peltitukivarsiin niin hieman muokkasin tuota ylä kiilapalaa, tein siitä korkeamman….
Ja Ismo teki sopivat kiila prikat ja alumiini hitsaukset.

Samalla myös muutin ylä- ja alatukivarsia sekä jousikeinua niin, että ne kaikki on nyt laakeroituja. Jotain tein itse jotain tehtiin Ismon kanssa ja jotain ostettiin valmiina ja jotain puolivalmiina.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 22:02
Kirjoittaja make_110
Pitikö tuossa ottaa miten pois noita shimmipeltejä ylätukivarren takaa? Vai jätetäänkö entiset paikalleen.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 15 Kesä 2015, 22:48
Kirjoittaja starsky
make_110 kirjoitti:Pitikö tuossa ottaa miten pois noita shimmipeltejä ylätukivarren takaa? Vai jätetäänkö entiset paikalleen.
Etupää säädettävä kohdalleen muutoksen jälkeen. Ei voi sellaisenaan laittaa samoja shimmejä - tuurilla voi mennä kohdilleen, jos näin tekee.

Sopivia säätöarvoja voi hakea vaikka viestiketjuista:

Etupään säädöt -65:een
Earlyn pyöränkulmat parasta suuntavakavuutta haettaessa
Pyöräkulmista -67

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 16 Kesä 2015, 15:42
Kirjoittaja Handyy
Arning-sapluuna löytyy seuraavaa halukasta varten meikäläiseltä, YV:llä koodia ja laitetaan postiin. Pidetään sapluunaa kierrossa, eli starsky lähettää sen minulle nyt ja minä lähetän sen sitten seuraavalle kun tilanne tulee.

Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Lähetetty: 22 Kesä 2016, 08:04
Kirjoittaja Vehje
Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 22 Kesä 2016, 18:29
Kirjoittaja starsky
Yhdistin tähän ketjuun. On useampi sabluuna käytettävissä jos on tarvitsijoita - hyvä.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 22 Kesä 2016, 20:22
Kirjoittaja Arto65FB
Enpä tähän ketjuun ole lisännyt sitä, ettei toikaan muutos mikään ainoa oikea ratkaisu. En nyt löytänyt kuvaa interwebistä mutta Corral 3/2008 sivu 22 näyttää kuvan, jossa ylätukivarren etummaista kiinnitystä on laskettu enemmän kuin takimmaista.

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Lähetetty: 12 Heinä 2016, 22:04
Kirjoittaja Jukka
Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Lähetetty: 14 Heinä 2016, 07:48
Kirjoittaja Antti66HT
Jukka kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.
Mainitaan vielä että normaaleilla jousilla. ns. 620 lbs, 1" madaltavillakin oli itsellä, eikä ongelmia ilmennyt. Lyhyemmillä jousilla saattaa tulla ongelmia.

Re: Shelby-muunnoksen sapluuna 64-66

Lähetetty: 14 Heinä 2016, 09:55
Kirjoittaja JYK-90
Antti66HT kirjoitti:
Jukka kirjoitti:
Vehje kirjoitti:Löytyi tallilta reilun kymmenen vuoden pitkäaikaissäilytyksen jäljiltä 64-66 Mustangin tukivarren kiinnikkeen poraussapluuna, olisko jollakin käyttöä? Tämä kalikka on Riihimäellä ja jos en nyt väärin muista niin tämä taisi pudottaa kiinnitystä enemmän kuin vakioyläpallo välttämättä antoi periksi?

- Ville
040-5302005
Jos tämä on alunperin allekirjoittaneen(??), niin kyllä se toimi vakioilla yläpalloillakin.
Mainitaan vielä että normaaleilla jousilla. ns. 620 lbs, 1" madaltavillakin oli itsellä, eikä ongelmia ilmennyt. Lyhyemmillä jousilla saattaa tulla ongelmia.
Jukan sapluunalla tein omaankin autoon aikoinaan muutoksen. Alkuun ei ollut ongelmia kun oli Antin mainitsemat jouset, mutta kun madalsin autoa lisää coil overeilla, niin pallonivelet on pitänyt vaihtaa joka kesä. Nyt parannettu pallonivelen asentoa, joten katsotaan kestääkö tämän kesän ilman vaihtotarvetta.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 14 Heinä 2016, 13:42
Kirjoittaja Mexico65
Hyvä, vaikka Taiston kannalta huono.
Hyvä sen takia, että tuo ongelma on todellakin olemassa ja ratkaisu myös.
Eli jos ja kun teette noita ns. Arning muutoksia niin tarkastakaa, että yläpallonivelellä on riittävästi liikkuma tilaa. Jos ei ole niin ratkaisu on Negative Wedge kit.

Esim.
1965 1966 Mustang Negative Wedge Kit 4-Bolt. hinta tietenkin on este $299.95.
Tuolla hinnalla vaihtaa noita yläpalloja lähes mielellään $18.95 alkaen ja näistä muistetaan se korkea laatu joka edellyttää muutenkin joka vuotista vaihtoa.

Tosin MOOG-K8036 olisi kestävämpi mutta kovin kallis Price: $34.82.

Joku voisi ruveta sorvailemaan noita kiilapaloja hinta voisi olla kittinä noin 300€ / sarja, nivelet, kiilapalat, pultit ja mutterit, ja kiila prikat.

Tuossa kuvassa minun versio ko. kiilapalasta jota Ismon kanssa hieman muutettiin. Sorry kun nuo kilpa-autot on vähän likaisia, kumin murua on päässyt kertymään tuonne kaukaloon.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 14 Heinä 2016, 21:41
Kirjoittaja JYK-90
Mulla on piirretty kuva kiilapalasta jolla teetätin paikallisessa koneistamossa muutaman parin billet alumiinisia. Tuli ainakin kevyitä, mutta jyrsijältä meinasi loppua huumori lentokone alumiinin kanssa. ( : Jos joku tarvitsee piirustusta, niin voin kyllä lähettää.

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 15 Heinä 2016, 03:12
Kirjoittaja Make67
JYK-90 kirjoitti:Mulla on piirretty kuva kiilapalasta jolla teetätin paikallisessa koneistamossa muutaman parin billet alumiinisia. Tuli ainakin kevyitä, mutta jyrsijältä meinasi loppua huumori lentokone alumiinin kanssa. ( : Jos joku tarvitsee piirustusta, niin voin kyllä lähettää.
Taisto, Mulle!!!

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 28 Heinä 2016, 21:44
Kirjoittaja MONTTU
Mullakin olis kiertosapluunat vapaana... kuka tarvitsee?

Re: Arning-muunnos

Lähetetty: 29 Heinä 2016, 23:55
Kirjoittaja MONTTU
Paljonkos teillä on sitä shimmitavaraa siellä ylätukivarren valissä noin yleensä. Mulla on tosi reippaasti että sai nollakulman pyörän kallistukseen.