351C talvirojekti
- sininenIII
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
- Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
- Drummer
- Mega-addikti
- Viestit: 632
- Liittynyt: 21 Helmi 2005, 01:37
- Auto: 1971 Mustang Mach 1, Grabber Blue, 351C/4R70W/9".
- Paikkakunta: Ristiina
Samma häärsininenIII kirjoitti:Ens keväälle ladataan odotuksia täälläkin, jos vaan projekti etenee toiveiden mukaisesti. Rahaa on mennyt uusiin hienoihin osiin kaikki liikenevä, ja menee vielä lisää, mutta toivottavasti Clevelandi karjahtelee sitten kunnolla antaen satsaukselle katetta.


-Kaikki Jytinä Ison Veden Takaa-
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 351C
Vintage Nascarista voisin luennoida kaksi päivää... Mutta mitä tulee moottoreihin, niin Fordin ykköskanuuna oli 30.3.1969 alkaen 429 Boss ja aina sinne 1972 asti. Siitä otettiin yhdellä kaasarilla helpot 690-700 hv 7800-8000 rpm. Kahdella kaasarilla 800 hv puhkaisemisessa ei tullut kuuleman mukaan edes hiki ja tämä 500 mailin Wide-open-throttle ajo kunnossa. 429 on käytännössä vain venytetty clevelandi, se on mun mielestä Clevelandin lailla helvetin hieno moottori. Ominaisuudet ovat kuten Clevelandissa - isot kannet, lyhyt isku joka janoaa kierroksia, tähän kun yhdisteltään raskaat massat niin vääntöä on jo alhaallakin.Jani M kirjoitti:Asiaa!Joku tohtii olla erilainen ja rakentaa Cleveä eikä ainaisia Windsoreita.
Muistaakseni luin jostain et 4V koneella olis näytetty närhen värkit NASCAR kisoissa isolohkoille ja muille. Jopa lähes vakio-osista kasattulla moottorilla, tosin kansia oli leikelty ym.
Cleveland soveltui hyvin nascariin kierroskoneena. Clevelandin valtakausi alkoi Nascarissa, kun 7 litraisilla varustettujen autojen kulkua haluttiin hidastaa. Sääntöjä muokattiin niin että taisi 1972 olla viimeinen vuosi kun voitiin käyttää vielä "full boogie" isolohkoja, siitä etiäpäin ne käytännössä rajattiin monimutkaisilla säännöillä ulos. Tiimien oli järkevämpää käyttää 351c koska sitä ei koskettanut 7 litraisten rajoitukset ja paino sanktiot.
Kaikki Ford tiimit vaihtoivat joko Clevelandiin tai toisiin merkkeihin. Vakio-osia käytettiin siitä syystä että Clevelandiin ollut viriosia - puhumattakaan uusista lohkoista tai osista. Kaikki tietävät 351 clevelandin lyhyen elämänkaaren, tämä johti siihen että nascar tiimit joutuivat etsimään osansa romiksilta. Fordin tuki oli hyvin rajoitettua hyvin pitkän aikaa, ne olivat Fordisteille todella ankeita aikoja Nascar radoilla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- sininenIII
- Hiljaisempi
- Viestit: 20
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 04:04
- Auto: 1973 Ford Gran Torino Sport, 2d sportsroof
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Halvin 351C Airgap minkä löysin oli Mustangsunlimitedillä 299,95$ http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... EDL7564+01PeteP kirjoitti:Kattelin alustavasti 2-taso aluimusarjoja, jostain syystä Cleeveen huono valikoima, esim Eedeliltä rpm vain airkäppinä (kallis) Weiandin Stealthia ei tunne
Ehdin kuitenkin ensin tilata uspartsista, josta se sitten tulikin kohtuu lähelle tuo summa euroissa, siellä selvästi halvin suomalaisista mistä kysyin.
Re: eve
Ymmärrän, sillä vois luulla että näillä alla ilmoittamilla spekseillä sunkin isokoppasen mussen luulis kulkevan ihan eri loppunopeuksia mitä se tuolla Kiikalassa meni(et.15.244s. , 148,2km/h).paltant.ponitalli kirjoitti:kiikalassa auto oli täysin raakile säädöissä kun tämä eka kesä vaan feelisteltiin.autohan purettiin viimeistä pulttia myöden täysin ja koottiin uusiks mieltymys palikoilla . myös eka kerta stripillä haistelemassa.potentiaalia on jätetty reserviin.näillä palikoilla on tarkotus ajaa matala 13.s. aika ja jättää toi alavääntö.lähdössä 295 sliksit alkaa pyörittää tyhjää noin 1000-1100rpm.jarrua samanaikasesti painettaessa.mut liikenteessä se on mun makuuni.eli ei viäl kiinosta esim. turbiinin vaihto kevyempään ja ylempänä kiinni ottavaan.no selitykset sikseen tottakai kiikalan ajat olivat silti pettymys .tällä koneella.
paltant.ponitalli kirjoitti:429/460,C6.370 lukko noku turbiini,kb männät 284 nokka offenhauseri imus.noku kannet mut portatut plaanatut,bumpperi jouset seevit.osat uudet.mitä viäl hollikka 750 vakuumi suuttimet 21 ja 23.pitkät hookkeri pellisarjat.
Jep, olisi kyllä hienoa nähdä kotimaan stripillä enemmän noita nopeita `stangeja. Eikös Maanitty ollut ajanut 11sekunnin puolelle tänä kesänä gti päivillä? Onko kellään muuten mitään hajua, millasen tekniikan kyseinen peli tarkalleen sisältää?Fastback kirjoitti:Mustangiluokissa tuo pitää paikkansa. Katsotaas D-ryhmää jossa Laineen Pasin 429 Ranchero on ajoi '07 11,778s/191,39km/h vs. nopein pikkulohko Mustangi eli Maaniityn '68 12,296s/178,31km/h. Toiseksi toi Laineen auto ei ole edes mikään extreme esimerkki kuten ei Maaniitynkään. 11,8s 1800 kg Rancherossa, joten '71-'73 Mustangissa se olisi 200 kg vähempi painoa. Jokainen kai tietää ymmärtää painon vaikutuksen esim. 1/4 mailin aikaan. Pete isokoppa on n. 1600 kg sbf yhdistelmällä ja isomöhköllä n. 40-50 kg enempi.
Käsittääkseni edes minä en ole sanonut "isolohko on aina parempi"?? Hyvä se on kyllä aina!!!!Mutta tästä on keskuteltu aiemminkin ja todettiin ettei aina ole perusteltua käyttää isolohkoa. Olishan mexicon ratamusse hirveä lossi rautalohko/kansi/imusarja 460 cid motilla. On asioita joissa pikkulohkon käyttö on täysin perusteltua. Mulle riitti aikani noita pikkulohkoja ja kun pääsi ison makuun niin sille tielle jäätiin. Olen kyllä Eve sun kanssa täysin samaa mieltä että on ollut aika hiljaista nopeiden tai edes isolohko mustangien kanssa. En kyllä ymmärrä miksi??? Ehkä ne mielletään edelleen bensarosvoiksi ja kalliiksi rakentaa - jokainen valveutunut tietää ettei se ihan noinkaan ole. Taitaa edellinen vähän kovempi bb ollut Nordbergin '67. Onneksi toivoa ei olla menetetty.
Ylöjärven isokoppa on mielenkiintoinen tapaus jousituksineen, mutta siinäkin olisi se isomörkö edelleen jos niiden ahtaminen olisi lakiteknisesti helpompaa täällä kekkoslandiassa. Em. kombinaation mahdottomuus johti sb+centrifugaali linjalle.
Ja mikäs laite tämä "Ylöjärven isokoppa" oikein on, löytyykö jostain kuvia yms?
OT:
Ei ole stangia mutta 2005 ja 2006 on ajettu 11 puolelle. Tämän kesän parannus yritys kaatui valve floattiin. Kone korjattiin ja myytiin ja toivon mukaan nähdään uuden omistajan stangin keulalla ensikesänä.
Tänä talvena tuskin teen uutta konetta koska tarkoitus on laittaa vihdoinkin oma talli ja siihen uppoaa vähintään 25-30keur.
Ehkä kaudella 2009 nähdään Falcon joko ahdettuna tai vaparina
Takapenkki ja kilvet pysyy kuitenkin, täytyyhän sitä joskus päästä vähän cruisaamaankin
Ei ole stangia mutta 2005 ja 2006 on ajettu 11 puolelle. Tämän kesän parannus yritys kaatui valve floattiin. Kone korjattiin ja myytiin ja toivon mukaan nähdään uuden omistajan stangin keulalla ensikesänä.
Tänä talvena tuskin teen uutta konetta koska tarkoitus on laittaa vihdoinkin oma talli ja siihen uppoaa vähintään 25-30keur.
Ehkä kaudella 2009 nähdään Falcon joko ahdettuna tai vaparina

Takapenkki ja kilvet pysyy kuitenkin, täytyyhän sitä joskus päästä vähän cruisaamaankin

Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
isokoppa
ylöjärven isokoppa ilmeisesti.Korpelan Timpan -73 mach1 joka tehtiin alkujaan isolohkolla.auto vieraili myös v8 lehdessä 4/2001.472cid kone meni myyntiin melkeen heti kun tuli kuntoon.kuulin vasta alastarolla myöhemmin et kone myynnissä,mut liian myöhään.osa meni nousiaisiin ransero voort miehelle ja loput muualle.siilloin mulla oli jo 351c vinsattu ylös ja myyty.Haminasta löyty sit 429.myöhemmin.että näin.mut ens kesä uudet kujeet ja periks ei anneta.Maaniityllä 302cid ja on ite aina miettiny ja jalostanu poniansa pikkuhiljaa jo vuosia,mut aina jotain uutta.
- paltant.ponitalli
- Addikti
- Viestit: 300
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 20:23
- Auto: mach1 1971 460+C6 manual+9"
GT 1994 Convert. - Paikkakunta: Karjakoski bank of a river
isokoppa
usa mustikerhon sivuilla muuten isokoppa avo 820hv 10.85/203kmh isolohkolla.ja hitain samalla saitilla 14.85/155kmh 460cid.monen moisia möhköfantteja.on muuten pikkasen selailtu ku pitäis noi säädöt alottaa,ulkoilu ttamis aikaa viel 3viikkoo pelkillä flowmastereillä jyristetään loppu aika eipä ainaka putket ahista enää tänä ajo kautena.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: isokoppa
Toi isokoppa on Bill Fowlerin '71 avo. Auto on jalostettu pro-touringiin josta todistuksena All Ford autocrossin 2. sijoitus jonkun ratasaleenin jälkeen. Alusta on preparoitu aikas riskisti ja mottina on 582-584 cid 385-sarjalainen - eli semmoinen toimiva katumotti vaparina noilla +800 hv tehoilla. Ei toi 10.80 ihan huono ole, mutta alusta ei ole tehty millään muotoa 1/4 mailin kiskaisuun, johan tuon painoinen auto lentäisi 10.80s ajan 600 hv tehoilla jos alusta olisi kalibroitu kovaa suoraan ajamiseen.paltant.ponitalli kirjoitti:usa mustikerhon sivuilla muuten isokoppa avo 820hv 10.85/203kmh isolohkolla.ja hitain samalla saitilla 14.85/155kmh 460cid.monen moisia möhköfantteja.on muuten pikkasen selailtu ku pitäis noi säädöt alottaa,ulkoilu ttamis aikaa viel 3viikkoo pelkillä flowmastereillä jyristetään loppu aika eipä ainaka putket ahista enää tänä ajo kautena.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
olen ehkä vähän kriittinen mutta tuntus että tohon 200 loppunopeuteen pitäs riittää 600-650hv eli koneessa ei ole oikeesti 800hv. Olkoon alusta ihan millanen tahansa. Samaten n. 150 loppunopeuksiin pitäs päästä reilusti alle 300hv tehoilla.
Mä ajoin joskus 92 vuonna Motoparkissa -75 impalalla jossa melkein vakio 406sb, 350 loota ja alle 3 välitys, painoa n 2100kg, 14.3 ja 159 ja siinä oli ehkä max 300hv.
Kyllä noi loppunopeudet aika hyvin kertoo tehon, ei siinä auta selittelyt alustasta tai renkaista. Aikaan tietysti ne vaikuttaa mutta nopeuteen yllättävän vähän.
Mä ajoin joskus 92 vuonna Motoparkissa -75 impalalla jossa melkein vakio 406sb, 350 loota ja alle 3 välitys, painoa n 2100kg, 14.3 ja 159 ja siinä oli ehkä max 300hv.
Kyllä noi loppunopeudet aika hyvin kertoo tehon, ei siinä auta selittelyt alustasta tai renkaista. Aikaan tietysti ne vaikuttaa mutta nopeuteen yllättävän vähän.
Mustang GT -96
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Fairmont -79 302/C4 FOR SALE!
Chevy Business Coupe -41
Buick Century Riviera 322 -55
Softail Heritage Classic -88
http://www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Huollot, käytetyt trukit, vuokraus. Worksystem -autokalusteet.
Niinpä, alle 200hv tehoilla n.140 ja risat loppunopeuksia, n.350hv tehoilla 170+ loppunopeuksia, Futurage fairmontilla noin 550hv tehoilla ajeli hiukkasen yli 200 loppunopeuksia, tietty nää on kevyiden koppien loppunopeuksia.Ahti kirjoitti:olen ehkä vähän kriittinen mutta tuntus että tohon 200 loppunopeuteen pitäs riittää 600-650hv eli koneessa ei ole oikeesti 800hv. Olkoon alusta ihan millanen tahansa. Samaten n. 150 loppunopeuksiin pitäs päästä reilusti alle 300hv tehoilla.
Go tell Alice....
Totta, mutta kun oli puhetta eri moottorien tehoista yms. On tuo yllä paljon keskusteltu varttimailin loppunopeus hyvä mittari kertomaan niistä oikeista tehoista ja siksi topikki tahtoo vähän karkaa kiihdyttelyn puolelle.PeteP kirjoitti:Tähän meni ihan kilvanajoksitulkaas ny taas käyttöharraste tasolle
ja pistäkää varttimailiajotopikki erikseen
ei sumplita varttimailiaikoja eihän.
