lisää tehoa-92 gt

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Lukeeko muuten 1988 Mustin rekisteriotteessa myös ilmapumppu? 1988 ei tainnut olla vielä 3-toimi katalysaattoria (= vähäpäästöinen), joten rekisteriotteessa ei liene mainintoja katalysaattorin tyypistä?
Avatar
Eve
Addikti
Viestit: 202
Liittynyt: 02 Loka 2004, 11:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eve »

Fastbäck65 kirjoitti:Lukeeko muuten 1988 Mustin rekisteriotteessa myös ilmapumppu? 1988 ei tainnut olla vielä 3-toimi katalysaattoria (= vähäpäästöinen), joten rekisteriotteessa ei liene mainintoja katalysaattorin tyypistä?
Noup!
Rekisteriotteessa lukee vain:
Erik. Ehdot : Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta.

Ei muuta, ei siis mitään katalysaattorin tyypistä...
Kuinka niin?
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Ajattelin vain tuon ilmapumpun mahdollisen poistamisen kannalta on hyvä jos siitä ei ole mitään mainintaa. Eipähän katsastusmies ala kiristelemään (tuskimpa tosin huomaa poistoa)

Ostin juuri tuossa 88:n ja se olisi vietävä rekisteröintikatsastukseen jossain vaiheessa. Päästöthän menevät läpi ilman pumppuakin? Tulevaisuuden suunnitelmat mahdollisesti vaativat pumpun poiston. Samalla lähtee kyllä ilmastointipumppukin... :twisted:

Katalysaattorihan on myös tässä mallissa vain muodonvuoksi... Vaikutus päästöihin ei ole kovin hurja verrattuna 3-toimeen. Tuo vähäpäästöinen merkintä rajoittaa tehokkaasti kaikenlaiset rakennelmat, joten onneksi ei tule sitä.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

GT look kirjoitti:-92 gt. Ei lue otteessa vähäpäästöinen,vain varustettu kateilla.
Kävin tarkastamassa eilen tallissa :lol:
Mikäs tuontiauto tjms. lienee kyseessä ?
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Toi vähäpäästöinen juttu on tällä hetkellä sellainen, että AKE:n mukaan 1.12.1988 jälkeen rekisteröidyt, alunperin ensimmäistä kertaa käyttöönottaessa missä päin maailmaan tahansa vähäpäästöiseksi merkityt ajoneuvot merkataan Suomessa vähäpäästöisiksi. Eli meikäläisellä kävi hyvin, kun tuo mun pirssi on Saksanmaalla ollut vähäpäästöinen TUV:in otteen mukaan, mutta ensirekisteröity 1.4.1988, joten ei tule vähäpäästöiseksi Suomessa. Voi siis hyvillä mielin poistaa ilmapumpun...

Noi lait ovat siis aivan sekalaista perää, kuten kaikki muukin autokatsastukseen liittyvä. Tuon -92 GT:n tosin pitäisi olla vähäpäästöinen, koska ymmärtääkseni kaikki vuoden 1992 ja uudemmat autot, jotka on rekisteröty Suomeen tulisi olla vähäpäästöisiä. Taisi olla 1.1.1992 lähtien... Tiedä näistä. Tuntuu, että joka kerta kun kysyy katsastuskonttorilta/AKE:lta jotain niin saa eri vastauksen... Hyvä Suomi.
JaniC
Mega-addikti
Viestit: 733
Liittynyt: 31 Elo 2004, 23:55
Auto: Ford Mustang 81' Ghia 351C 4V

Ford F-150 Harley Davidson SuperCrew 02'
330cid Supercharged
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaniC »

Mulla ei lue rekisteriotteessa mitään muuta "ERIK. EHDOT"-kohdassa kuin, että on VÄHÄPÄÄSTÖINEN. Tarvitseeko mun pitää siis katteja autossa jos ei niistä rekisteriotteessa mainita? Tehoakaan ei muuten ole mainittu! :shock:

Jani
95' GTS
Avatar
Fastbäck65
Hiljaisempi
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Fastbäck65 »

Sanoisin, että ehdottomasti. Jos on vähäpäästöinen niin silloin on oltava automaattisesti katit, kun ilman niitä tuppaa nuo päästöt olemaan jonkin verran suurempia. Virimahdollisuudet on silloin aika rajatut.
Avatar
Dervish
Aina äänessä
Viestit: 1550
Liittynyt: 06 Heinä 2004, 09:33
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Dervish »

Fastbäck65 kirjoitti:Sanoisin, että ehdottomasti. Jos on vähäpäästöinen niin silloin on oltava automaattisesti katit, kun ilman niitä tuppaa nuo päästöt olemaan jonkin verran suurempia. Virimahdollisuudet on silloin aika rajatut.
Njoo, no jos kateitsa on kiinni, niin saahan niitä sentää reis reis mallejakin, kun latoo tarpeeks taaleria.

Mutta on kiva optimoida painoa pois kadottamalla katit ja parit vaimentimet jne ;) (ei muisteta että rontissa on lasikuitua ja muuta pumputinta paljon isommalla painolla)
--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!! :pehva:
-Homer65
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Muistaakseni :?: TM.ssä luki, että jos laittaa metanolia tankkiin katsastusmiehen mitarit näyttää nollaa. Kannattaisko kokeilla???
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Ville K
Moderaattori
Viestit: 1805
Liittynyt: 17 Touko 2009, 12:41
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: lisää tehoa-92 gt

Viesti Kirjoittaja Ville K »

Paljon on vettä virrannut tammerkoskessa viimeisen tämän ketjun viestin jälkeen, joten kysyisin nyt vielä kerran ennen ilmapumpun poistoa; Huomaako leimamies ja onko sillä mitään merkitystä? Samaten katit häipyy X-putken vaihdon yhteydessä. Auto on tuontiauto, ei vähäpäästöinen, katalysaattoreita eikä mitään muitakaan saastelaitteita ei ole merkitty auton tietoihin, eikä myöskään Aken laajemmallakaan haulla auton tiedoilla löydy noista mitään mainintaa. Auto otettu käyttöön 25.7.1988. Jos auto muuten vakio, täyttääkö 88 vuoden päästörajat ilman ilmapumppua ja katteja (jotka taitaa olla jo tyhjät muutenkin)?? Kyseessä siis allekirjoituksen GT musti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Avatar
Jukka
Superpölöttäjä
Viestit: 2481
Liittynyt: 25 Touko 2004, 00:06
Paikkakunta: Tre

Re: lisää tehoa-92 gt

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Ville K kirjoitti:Paljon on vettä virrannut tammerkoskessa viimeisen tämän ketjun viestin jälkeen, joten kysyisin nyt vielä kerran ennen ilmapumpun poistoa; Huomaako leimamies ja onko sillä mitään merkitystä? Samaten katit häipyy X-putken vaihdon yhteydessä. Auto on tuontiauto, ei vähäpäästöinen, katalysaattoreita eikä mitään muitakaan saastelaitteita ei ole merkitty auton tietoihin, eikä myöskään Aken laajemmallakaan haulla auton tiedoilla löydy noista mitään mainintaa. Auto otettu käyttöön 25.7.1988. Jos auto muuten vakio, täyttääkö 88 vuoden päästörajat ilman ilmapumppua ja katteja (jotka taitaa olla jo tyhjät muutenkin)?? Kyseessä siis allekirjoituksen GT musti.
Meillähän oli aiheesta puhetta jo aiemminkin.
Omasta `87 avosta on ilmapumppu poistettu.
Kyllä katsastusmies sen pumpun poiston huomaa jos ei ole aivan sokea.En usko että se pumpun poisto kiinnostaa katsastusmiestä paskan vertaa?Jäännöshappea vaan on vähemmän pakokaasutestissä.
Omassa autossa päästöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka katitkin on heivattu pois.
Turhat romut pois vaan!
-Jukka-
Kaizu_k
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 27 Huhti 2009, 18:12
Auto: Ford Sierra Cosworth 2wd Ex
Ford galaxie -63 xl 500 (myytävänä)
Ford Mustang 5,0gt avo -94

Re: lisää tehoa-92 gt

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k »

noista kateista
itellään toi 94 musse ja rek ottees lukee vain tuontimaa florida muistaakseen ei tehoja ja muita.
mut silti vähäpäästönen ja katit oltava.
eikös toi ilmapumppu ole vain jenkkien vähäpäästösyys juttu?
ja jos rek ottees lukee katit ni siel pitää olla katit mut ei sanota et minkälaiset eli rautakangel läpi kateist.
eikä sen tarvii täyttää vähäpäästöjä jos alta 90 luvun vehe.
oli aikoinaan econoline siin kans luki katit plaa plaa plaa muuta juttuu ja oli katit alla mut päästöt sai olla alta 90 luvun auton. eco oli -88
GT91
Hiljaisempi
Viestit: 29
Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: lisää tehoa-92 gt

Viesti Kirjoittaja GT91 »

Paljonkohan käyttäjän 92gt:n foxista muuten irtosi niillä palikoilla tehoja? Ei ole kuulunut sitten vuoden 2004 :)
Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Vastaa Viestiin