lisää tehoa-92 gt
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
Noup!Fastbäck65 kirjoitti:Lukeeko muuten 1988 Mustin rekisteriotteessa myös ilmapumppu? 1988 ei tainnut olla vielä 3-toimi katalysaattoria (= vähäpäästöinen), joten rekisteriotteessa ei liene mainintoja katalysaattorin tyypistä?
Rekisteriotteessa lukee vain:
Erik. Ehdot : Katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta.
Ei muuta, ei siis mitään katalysaattorin tyypistä...
Kuinka niin?
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
Ajattelin vain tuon ilmapumpun mahdollisen poistamisen kannalta on hyvä jos siitä ei ole mitään mainintaa. Eipähän katsastusmies ala kiristelemään (tuskimpa tosin huomaa poistoa)
Ostin juuri tuossa 88:n ja se olisi vietävä rekisteröintikatsastukseen jossain vaiheessa. Päästöthän menevät läpi ilman pumppuakin? Tulevaisuuden suunnitelmat mahdollisesti vaativat pumpun poiston. Samalla lähtee kyllä ilmastointipumppukin... :twisted:
Katalysaattorihan on myös tässä mallissa vain muodonvuoksi... Vaikutus päästöihin ei ole kovin hurja verrattuna 3-toimeen. Tuo vähäpäästöinen merkintä rajoittaa tehokkaasti kaikenlaiset rakennelmat, joten onneksi ei tule sitä.
Ostin juuri tuossa 88:n ja se olisi vietävä rekisteröintikatsastukseen jossain vaiheessa. Päästöthän menevät läpi ilman pumppuakin? Tulevaisuuden suunnitelmat mahdollisesti vaativat pumpun poiston. Samalla lähtee kyllä ilmastointipumppukin... :twisted:
Katalysaattorihan on myös tässä mallissa vain muodonvuoksi... Vaikutus päästöihin ei ole kovin hurja verrattuna 3-toimeen. Tuo vähäpäästöinen merkintä rajoittaa tehokkaasti kaikenlaiset rakennelmat, joten onneksi ei tule sitä.
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
Toi vähäpäästöinen juttu on tällä hetkellä sellainen, että AKE:n mukaan 1.12.1988 jälkeen rekisteröidyt, alunperin ensimmäistä kertaa käyttöönottaessa missä päin maailmaan tahansa vähäpäästöiseksi merkityt ajoneuvot merkataan Suomessa vähäpäästöisiksi. Eli meikäläisellä kävi hyvin, kun tuo mun pirssi on Saksanmaalla ollut vähäpäästöinen TUV:in otteen mukaan, mutta ensirekisteröity 1.4.1988, joten ei tule vähäpäästöiseksi Suomessa. Voi siis hyvillä mielin poistaa ilmapumpun...
Noi lait ovat siis aivan sekalaista perää, kuten kaikki muukin autokatsastukseen liittyvä. Tuon -92 GT:n tosin pitäisi olla vähäpäästöinen, koska ymmärtääkseni kaikki vuoden 1992 ja uudemmat autot, jotka on rekisteröty Suomeen tulisi olla vähäpäästöisiä. Taisi olla 1.1.1992 lähtien... Tiedä näistä. Tuntuu, että joka kerta kun kysyy katsastuskonttorilta/AKE:lta jotain niin saa eri vastauksen... Hyvä Suomi.
Noi lait ovat siis aivan sekalaista perää, kuten kaikki muukin autokatsastukseen liittyvä. Tuon -92 GT:n tosin pitäisi olla vähäpäästöinen, koska ymmärtääkseni kaikki vuoden 1992 ja uudemmat autot, jotka on rekisteröty Suomeen tulisi olla vähäpäästöisiä. Taisi olla 1.1.1992 lähtien... Tiedä näistä. Tuntuu, että joka kerta kun kysyy katsastuskonttorilta/AKE:lta jotain niin saa eri vastauksen... Hyvä Suomi.
- Fastbäck65
- Hiljaisempi
- Viestit: 26
- Liittynyt: 20 Kesä 2004, 18:29
- Paikkakunta: Helsinki
Njoo, no jos kateitsa on kiinni, niin saahan niitä sentää reis reis mallejakin, kun latoo tarpeeks taaleria.Fastbäck65 kirjoitti:Sanoisin, että ehdottomasti. Jos on vähäpäästöinen niin silloin on oltava automaattisesti katit, kun ilman niitä tuppaa nuo päästöt olemaan jonkin verran suurempia. Virimahdollisuudet on silloin aika rajatut.
Mutta on kiva optimoida painoa pois kadottamalla katit ja parit vaimentimet jne

--
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!
-Homer65
Isolohkohan on niille isomahoille, joita pikkulohko ei jaksa vetää!!

-Homer65
Re: lisää tehoa-92 gt
Paljon on vettä virrannut tammerkoskessa viimeisen tämän ketjun viestin jälkeen, joten kysyisin nyt vielä kerran ennen ilmapumpun poistoa; Huomaako leimamies ja onko sillä mitään merkitystä? Samaten katit häipyy X-putken vaihdon yhteydessä. Auto on tuontiauto, ei vähäpäästöinen, katalysaattoreita eikä mitään muitakaan saastelaitteita ei ole merkitty auton tietoihin, eikä myöskään Aken laajemmallakaan haulla auton tiedoilla löydy noista mitään mainintaa. Auto otettu käyttöön 25.7.1988. Jos auto muuten vakio, täyttääkö 88 vuoden päästörajat ilman ilmapumppua ja katteja (jotka taitaa olla jo tyhjät muutenkin)?? Kyseessä siis allekirjoituksen GT musti.
Tappikoneisia klassikko-volvoja 60-luvulta jonkunlainen kokoelma
Re: lisää tehoa-92 gt
Meillähän oli aiheesta puhetta jo aiemminkin.Ville K kirjoitti:Paljon on vettä virrannut tammerkoskessa viimeisen tämän ketjun viestin jälkeen, joten kysyisin nyt vielä kerran ennen ilmapumpun poistoa; Huomaako leimamies ja onko sillä mitään merkitystä? Samaten katit häipyy X-putken vaihdon yhteydessä. Auto on tuontiauto, ei vähäpäästöinen, katalysaattoreita eikä mitään muitakaan saastelaitteita ei ole merkitty auton tietoihin, eikä myöskään Aken laajemmallakaan haulla auton tiedoilla löydy noista mitään mainintaa. Auto otettu käyttöön 25.7.1988. Jos auto muuten vakio, täyttääkö 88 vuoden päästörajat ilman ilmapumppua ja katteja (jotka taitaa olla jo tyhjät muutenkin)?? Kyseessä siis allekirjoituksen GT musti.
Omasta `87 avosta on ilmapumppu poistettu.
Kyllä katsastusmies sen pumpun poiston huomaa jos ei ole aivan sokea.En usko että se pumpun poisto kiinnostaa katsastusmiestä paskan vertaa?Jäännöshappea vaan on vähemmän pakokaasutestissä.
Omassa autossa päästöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia vaikka katitkin on heivattu pois.
Turhat romut pois vaan!
-Jukka-
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 27 Huhti 2009, 18:12
- Auto: Ford Sierra Cosworth 2wd Ex
Ford galaxie -63 xl 500 (myytävänä)
Ford Mustang 5,0gt avo -94
Re: lisää tehoa-92 gt
noista kateista
itellään toi 94 musse ja rek ottees lukee vain tuontimaa florida muistaakseen ei tehoja ja muita.
mut silti vähäpäästönen ja katit oltava.
eikös toi ilmapumppu ole vain jenkkien vähäpäästösyys juttu?
ja jos rek ottees lukee katit ni siel pitää olla katit mut ei sanota et minkälaiset eli rautakangel läpi kateist.
eikä sen tarvii täyttää vähäpäästöjä jos alta 90 luvun vehe.
oli aikoinaan econoline siin kans luki katit plaa plaa plaa muuta juttuu ja oli katit alla mut päästöt sai olla alta 90 luvun auton. eco oli -88
itellään toi 94 musse ja rek ottees lukee vain tuontimaa florida muistaakseen ei tehoja ja muita.
mut silti vähäpäästönen ja katit oltava.
eikös toi ilmapumppu ole vain jenkkien vähäpäästösyys juttu?
ja jos rek ottees lukee katit ni siel pitää olla katit mut ei sanota et minkälaiset eli rautakangel läpi kateist.
eikä sen tarvii täyttää vähäpäästöjä jos alta 90 luvun vehe.
oli aikoinaan econoline siin kans luki katit plaa plaa plaa muuta juttuu ja oli katit alla mut päästöt sai olla alta 90 luvun auton. eco oli -88
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 29
- Liittynyt: 20 Helmi 2009, 15:57
- Auto: Ford Mustang GT 1991, 302 H.O V8
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: lisää tehoa-92 gt
Paljonkohan käyttäjän 92gt:n foxista muuten irtosi niillä palikoilla tehoja? Ei ole kuulunut sitten vuoden 2004 

Ford Mustang GT '91
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94
Lincoln Town Car '92
EX Mustang Convertible '94