todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No en tiedä, mutta tämä oli hyvä vertailu samassa dynossa, että mitä pelkkä joku osa tuo löylyä lisää. Pääasia että hepoja tuli lisää, eikä vähentynyt! :lol:

Tehohäviölle en voi paljon mitään.
Kankkis
Addikti
Viestit: 298
Liittynyt: 07 Huhti 2018, 23:05
Auto: Mustang HT '66 302 5speed manual
Paikkakunta: Humppila

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Kankkis »

Ei voi millään olla 23% häviöt, 60hv häviöt eli 44kw häviöö mikä käytännössä olis lämpöö voimalinjassa. tolla lailla tietysti penkittäjä saa hienoja lukuja lapulle. Mutta tosiaan vertailuhan edelliseen se tärkein on oli ne lukemat sit mitä vaan
Mustang HT'66 302 5 speed tremec
Taunus Stw-75 2.6 v6
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

No jos laskee takapyörä tehosta lisää 23% on koneteho 305,04hv.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

kaara91 kirjoitti: 22 Syys 2018, 01:38 En mäkään ymmärrä. Edellisen kerran noi arvot oli 244hp ja 256hp. Silloin häviöt olisi olleet vain 12hp eli 5%.( 95GT "Japsi" sivu 10) Joku noissa arvoissa mättää.



Lueskelin noita jenkkifoorumeita ja testejä yöllä kun ei uni tullut. Kertoilivat uudemmissa mustangeissa olevan keskimäärin 12,2% voimansiirtohäviöt, jotka hyvinkin ovat reaalisia. 300hp moottori ja takapyöräteho 263,5hp. Eli Simo ton mukaan kun lasket, niin ei varmaankaan paljon voi heittää. 500hp moottorissa se tekee 61hp ja tuhatkaakkisessa 120hp. Hyötysuhdehan muodostuu kitkasta. Eli häviöt ei tässä tapauksessa muutu vaikka tehot nouseekin.
Joku ihmetteli nelivetoauton häviötä jopa 25% 1000hp autossa 250hp menee lämmöksi. Että sehän sulattaa vaihteiston. No siksihän niissä on perän ja vaihteiston jäähdyttimet erillisillä pumpuilla. Ja eihän moottorikaan keitä, vaikka samaisessa autossa jäähdyttimen kautta karkeasti siirretään 1000hp (735,5kW) vedestä ilmaan.
Tämä ei nyt varmaankaan mene ihan yksi yhteen. Jos samanlaisella vaihteistolla siirretään, samalla nopeudella enemmän tehoa, ei häviö varmasti ole lineaarinen suhteessa tehoon. Isommat tehot luonnollisesti vaativat järeämmän voimansiirron, jolloin tehohäviöt lisääntyvät. Tämä varsinkin suoralla nelosvaihteella, jolloin laakereihin kohdistuvat voimat ovat alhaisimmillaan.
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Hiukan ihmetyttää itseäni, voiko tuo suhde olla prrosentuaalisesti noin suoraviivainen :sorry13: . Tyhmähän mä oon, enkä asiasta mitään tiedä :bye: .
Mites jos mopon perään laitetaan vaikka T56 magnum, pyöriikö ja hukkuuko tehoja kuinka monta heppaa?

........ niin no, kuhan kysyin :devilhehe: .
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1368
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Honda Africa Twin CRF1000D
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: todellisia tehoja (ja keskustelua välityksistä)

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Moottorissa ei ole varsinaisia viritysosia, lukuunottamatta Eaton M112 ahdinta. Mach1 kone paremmalla alakerralla, 8.5:1 ruttu, Texelectric portatut kanneet ja ahdin, vakiovalusarjat, 2.5" putkisto. Ahtimen välitysuhde 2.375:1
Rajoitettu sisäänajon takio 6000 rpm, softa ei vielä valmis. Lupaavat numerot kuitenkin.
dyno2.jpg
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Vastaa Viestiin