Sivu 4/6
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 12 Helmi 2013, 20:12
Kirjoittaja 1969
Ei taida missään myöskään olla kieltoa mitata tehoa takapyörältä?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 13 Helmi 2013, 23:57
Kirjoittaja Futurage
kaara91 kirjoitti:Nyky tietokoneohjelmalla toimivat yksinkertaisetkin, inertiajarrut mittaavat tietyn rulienmassan päällä kiihdyttävän voiman moottorin kiihdyttäessä kierroksia ylöspäin. Vedon jälkeen auto rullaa kierrokset rullien päällä hidastuvalla nopeudella ja tietokone laskee laskevasta kierrosluvusta voimansiirron häviötehon ja lisää sen kiihdytyksessä saavutettuun tehoon. Näin saadaan moottorin nettoteho suoraan piirtoon. Muutoskatsastusta ajatellen vetopyörätehot ei kelpaa. Paperista on käytävä ilmi moottoriteho. Renkaan pehmeys ja ilmanpaine vaikuttaa lopputulokseen jonkin verran.
Näin se menee. Koko hommalla paperiteholukuineenhan ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa. Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa ( ja sen vitun " liikenneturvallisuuden" ) kanssa minkäänlaista kontribuutiota. Voi ihan oikeesti perse tätä Suomen takapajuisuutta tässä asiassa.
Samasta autosta / moottorista saadaan vaikka minkälaisia teholappuja, erityisesti näin haluttessa.

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 14 Helmi 2013, 23:23
Kirjoittaja Fastback
Futurage kirjoitti:Näin se menee. Koko hommalla paperiteholukuineenhan ei ole juurikaan tekemistä todellisuuden kanssa. Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa ( ja sen vitun " liikenneturvallisuuden" ) kanssa minkäänlaista kontribuutiota. Voi ihan oikeesti perse tätä Suomen takapajuisuutta tässä asiassa.
Samasta autosta / moottorista saadaan vaikka minkälaisia teholappuja, erityisesti näin haluttessa.

Täytyy Ville sanoa, että arvostan sinua tosia paljon kaverina ja promottorina, mutta Ford Nationals nokkamiehenä sinun pitäisi unohtaa tuo liikenneturvallisuuden mollaaminen. Se on tärkeä asia jota Fmoc & FFCF edistävät tarjoamalla mahdollisuuden rankaista autoa turvallisesti suljetulla alueella. Se on sitten toinen juttu mitä kukin henkilökohtaisesti tuolla puuhastelee, tai mistä puhutaan porukassa, mutta organisaation suulla ajateltuna me tai te, tai sinä ei voi sanoa julkisesti "vittuun liikenneturvallisuus".
Tapani Kansallakin on miljoonia kilometrejä takana tienpäältä ja se on silti yksi evoluution ihme että on hengissä ja ehkä pöllöin kuski heti erään tositv sarjan kuskien jälkeen.
"Katsastusasemienhan on pakko tietysti pakko noudattaa papereihin kirjattuja normeja, vaikka niillä ei olekaan todellisen tehon kanssa kanssa minkäänlaista kontribuutiota". Onko tämä nyt sitten huono asia? Mielestäni tuo on juuri se takaportti jolla voidaan toteuttaa villejäkin autoja, jos tuokin asia yritettäisiin tasapäistää jotekin, niin kohta kaikissa autoissa on gps paikantimet joilla mitataan esim. kiihtyvyyttä ja nopeuksia - aina kun oikea nilkka suoristuu niin tulee automaattinen sakkolappu kotio? Puolestani tämä nykyinen normisto on tarpeeksi toimiva, se eliminoi hetken mielijohde rakentajat & testaajat, mutta jos joku oikeasti jotain haluaa ja on tekemisen meininkiä ja halua saattaa projekti maaliin niin bingo. Isotehoisia autoja kadulla ja leimattuja, selkeät säännöt - not bad eh?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 15 Helmi 2013, 03:08
Kirjoittaja Antti66HT
Nyt Jari oiko lukua: liikenne turvallisuus on heittomerkeissä, millä tarkoitetaan näennäistä liikenneturvallisuutta. Ei tuossa mitään jeesustelun tarvetta minusta ilmene
Pykäliä on pykälien perään, mutta sehän se on Suomessa tyyli, oli kyse mistä vaan. Muualla sama meininki, mutta takaporteista mennään useammin kuin etu.
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 15 Helmi 2013, 19:36
Kirjoittaja Homer65
Antti66HT kirjoitti:Nyt Jari oiko lukua: liikenne turvallisuus on heittomerkeissä, millä tarkoitetaan näennäistä liikenneturvallisuutta. Ei tuossa mitään jeesustelun tarvetta minusta ilmene
Pykäliä on pykälien perään, mutta sehän se on Suomessa tyyli, oli kyse mistä vaan. Muualla sama meininki, mutta takaporteista mennään useammin kuin etu.
Näin minäkin tuon kirjoituksen tulkitsen. Kyllä liikenneturvallisuus vaarannetaan ihan muilla laitteilla kuin tehokkailla autoilla. Kuinkahan moni päättäjä sallisi mopoautot, jos joutuisi vaikka kuukauden päivät niillä liikenteessä tulppana ajelemaan?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 15 Helmi 2013, 23:03
Kirjoittaja Fastback
Okei, luin siis mielelläni väärin. Toivottavasti weli wilholle ei jäänyt mitään hampaan lanuriin!
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 02:42
Kirjoittaja Antti66HT
Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 07:33
Kirjoittaja Galaxie61
Antti66HT kirjoitti:Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 08:04
Kirjoittaja jls
Antti66HT kirjoitti:Tuskinpa vaan. Ja jotta pysytään aiheessa niin voin mainita että meinaan vaihtaa moottorin. 4.2 kiinni leikannut kutonen vaihtuu jossain vaiheessa 4.2 mukavasti kehräävään vastaavaan. Pussihousuja tässä jo sovittelen jalkaan...
Leipoko kaitsu?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 12:56
Kirjoittaja Antti66HT
hys hys..

Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 17:10
Kirjoittaja MONTTU
Nykyaikainen auto vilkuttelee valoja mutta tuntuu turvalliselta vaarallisen lähelle fysiikan lakien vastaista tilannetta ja saattelee kuljettajan helposti "rajojen" tuolle puolen
Early Mustang oli taasen aikaansa edellä 50 vuotta. Jotakuinkin vakioalustainen early pirteällä tekniikalla viestii kuljettajalle voimakkaasti asetelman jo lähtökohtaisesti fysiikan lakien vastaisesta tilanteesta lähes digitaalitekniikkaan verrattavalla tarkkuudella. Varoitusvalojen sijasta tämä alkukantainen järjestelmä käyttää pelkoa ja itsesäilytysvaistoa. Tietyn tilannenopeuden jälkeen auto muuttuu automaattisesti arvaamattomaksi ja pelottavaksi. Ihailtava ajonhallintajärjestelmä jo -60 luvulla!
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 16 Helmi 2013, 19:37
Kirjoittaja Homer65
MONTTU kirjoitti:Nykyaikainen auto vilkuttelee valoja mutta tuntuu turvalliselta vaarallisen lähelle fysiikan lakien vastaista tilannetta ja saattelee kuljettajan helposti "rajojen" tuolle puolen
Early Mustang oli taasen aikaansa edellä 50 vuotta. Jotakuinkin vakioalustainen early pirteällä tekniikalla viestii kuljettajalle voimakkaasti asetelman jo lähtökohtaisesti fysiikan lakien vastaisesta tilanteesta lähes digitaalitekniikkaan verrattavalla tarkkuudella. Varoitusvalojen sijasta tämä alkukantainen järjestelmä käyttää pelkoa ja itsesäilytysvaistoa. Tietyn tilannenopeuden jälkeen auto muuttuu automaattisesti arvaamattomaksi ja pelottavaksi. Ihailtava ajonhallintajärjestelmä jo -60 luvulla!

Niin ristuksen tosi!! Toisaalta en tykkää ajonhallintajärjestelmistä ja tuostakin pyrin pääsemään eroon, tosin autosta luopumatta!!
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 11 Joulu 2013, 17:43
Kirjoittaja venni100
No niin. Mustang on muutoskatsastettu ja auton kanssa käyty Dynossa parolassa. Nää tehtiin jo elokuussa.
Ei sit irronnu ihan sellaisia lukemia kuin Ford racing lupaa.
Moottori on Ford racing M-6007-302 grate engine.
Imusarja Weiand street warrior.Kaasari holley 650 CFM ultra double bumper ja Sytytys Msd ready to run.
Lisäksi moottoriin vaihdettiin heti uutena nokka-akseli .
http://www.summitracing.com/parts/fms-m-6250-f303
Ford racing on laittanut tälläisen tehtaalla.
http://www.summitracing.com/int/parts/f ... /overview/
Mitä mieltä olette olisko nokan vaihdolla takaisin alkuperäiseen parempaa vaikutusta?
Ja ne lukemat oli takapyöristä mitattuna 232hp/5476rpm.Vääntöä 367/3595rpm.
Itse olin aika pettynyt kun konetta silloin mulle myytiin 340hp.Miten alkaisitte tästä kehittämään moottoria tehokkaammaksi?
Tässä vielä dyno lappu:
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 11 Joulu 2013, 18:08
Kirjoittaja Topias74
Onkohan nuo dynon kertoimet ihan oikein? On kummallista jos jäädään noin kauaksi luvatusta. Paljonko tuo olisi vauhtipyörältä tai kampuran päästä?
Re: Moottorin vaihto
Lähetetty: 11 Joulu 2013, 19:11
Kirjoittaja venni100
Kyllä sytytys pitäs olla paikallaan .Ennakkoa lisättiin säädössä.Pakosarjoina on Hendman hedderssin long tubet ja putkistona magnaflow.