Sivu 4/5
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 09:59
Kirjoittaja ToniH
kaara91 kirjoitti:Ja nää bensavarkaudet kun alkoi yleistymään, niin ei toi tyhjennyspumppukaan auta. Mukava haitta tossa tankin täyttöreiässä. Mutta kuten sanoin kerran tankki poisotettuna ja kunnostettuna nuo peräkontin reiät takaa, ettei sitä tarvii enää irrotella. Ja tosiaan reissussakin menee puoli tuntia kun ton pumpun vaihtaa, sekun ei oo iso kapistus pitää mukana pitemmillä reissuilla. Ton varapumpun voi vaikka kätkeä minigrippipussiin tohon
Joo, miksei tekisi huoltoluukkua samalla, kun itse tankin huoltaa. Suht helppo tehdä, kun ei tartte tankkia varoa ja helpottaa jatkoa.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 16:45
Kirjoittaja jyge
Topias74 kirjoitti:En tiedä kuinka pitkälle aiotte SN:ää virittää ja mitkä on tavoitteet, mutta mun entisessä cobrassa ainakin vakio ecu toimi hyvin vielä 321HV moottorissa, suuttimet oli 30lbs ja Maf oli Pro-M cold-air. Ja orkkis on huoleton eikä tarvinnu sorkkia!
Joo, unohtui tosiaan että mm. LMR myy noita MAF:ejä jotka on kalibroitu 19/24/30/yms lb suuttimille. Eipä se taida sillon boxia kiinnostaa, kunhan suuttimet on sopevat..
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 17:32
Kirjoittaja Pertti
Mitäs sitten jos lähtisitkin kokonaan toisesta moottorista. Cobran neliventtiili DOHC tai vastaava....
Muuttuisi ajoltaankin jonkin verran, kun keula kevenisi ja tulisihan sillä potkuakin samalla lisää.
Jokatapauksessa tonneja menee useita teki mitä teki.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 17:55
Kirjoittaja Firebolt
ToniH kirjoitti:kaara91 kirjoitti:Ja nää bensavarkaudet kun alkoi yleistymään, niin ei toi tyhjennyspumppukaan auta. Mukava haitta tossa tankin täyttöreiässä. Mutta kuten sanoin kerran tankki poisotettuna ja kunnostettuna nuo peräkontin reiät takaa, ettei sitä tarvii enää irrotella. Ja tosiaan reissussakin menee puoli tuntia kun ton pumpun vaihtaa, sekun ei oo iso kapistus pitää mukana pitemmillä reissuilla. Ton varapumpun voi vaikka kätkeä minigrippipussiin tohon
Joo, miksei tekisi huoltoluukkua samalla, kun itse tankin huoltaa. Suht helppo tehdä, kun ei tartte tankkia varoa ja helpottaa jatkoa.
Siirryin rälläkästä semmoseen täryyttävään monitoimikoneeseen noissa koritöissä, yllättävän pitkäikäsen tuntusia teriä siinä on metallillekki. Helppo tehä just ton tapasia reikiä, ei lennä kipinöitä eikä sohi niinku perinteine puukkosaha. Muutama sentti kun on tyhjää alla nii voi olla aika huoletta että osuis mihinkää.
http://mustangclub.fi/board/viewtopic.p ... 61#p127449
Siirsin tuonne nuo isommat aiheesta poikenneet työkaluja koskevat viestit
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 21:28
Kirjoittaja Topias74
jyge kirjoitti:Topias74 kirjoitti:En tiedä kuinka pitkälle aiotte SN:ää virittää ja mitkä on tavoitteet, mutta mun entisessä cobrassa ainakin vakio ecu toimi hyvin vielä 321HV moottorissa, suuttimet oli 30lbs ja Maf oli Pro-M cold-air. Ja orkkis on huoleton eikä tarvinnu sorkkia!
Joo, unohtui tosiaan että mm. LMR myy noita MAF:ejä jotka on kalibroitu 19/24/30/yms lb suuttimille. Eipä se taida sillon boxia kiinnostaa, kunhan suuttimet on sopevat..
Joo, taitaa riittää että suuttimet ja maffi on oikeanlaiset toisilleen. Mulla ainakin ne toimivat hyvin.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 24 Tammi 2016, 22:58
Kirjoittaja ToniH
kaara91 kirjoitti:Perintainen sähkökalvanoitu peltitankki. Kahdesta osasta rullapistehitsaamalla yhdistetyt puolikkaat. Valmis proppu/kierrerunko, jossa on reilu kaulus, joka kiinnitetään juottamalla tinalla on varmaankin paras. Hitsaamalla kiinnitetty on myös sitten ruostumakohta valmiina. Tosin polttoainemittariyhteestä saa sisäpuolen maalattua bensan kestävällä maalilla.
Jos bensapumpun poistamisen jälkeen käsi + räikkä mahtuu reiästä sisään ja tankin pohjalle asti niin yksinkertaisin lienee joku tämmönen -6-12 AN-koossa (saa useimmilta alan valmistajilta):
esimerkkiproppu. Ja tohon päälle oikean kokoinen AN-tulppa. Ilman juottamista sellaisenaan pitkän päälle aina pieni vuodon riski (mutta, kavereilla kestäneet ilman vuotoja jo 10+ vuotta). Ruuvilukite lienee hyvä idis. Toki koko hoidon leipominen yhteen epoksilla tekee liitoksesta ikuisen ja tiiviin.
Joillain valmistajilla on tuo teflontiiviste kummallakin puolella.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 15:00
Kirjoittaja ToniH
Aikaisemmin mainitsemani kirjat tulivat. Onhan tuo vasemmanpuoleinen jo vanha (1994) mutta ehkä sillä pääsee vähän sisään näihin 5.0-asioihin (?). Saa kommentoida, jos kirja ei ole hyvä tai siinä on jotain nykytietämyksen vastaista tms. Ja peräkirja, koska pitäisi se perävälitys, laakerit jne. vaihtaa. Olen toki kattonut useamman Mustang-perävideon ja muistaakseni hommasin jopa DVD:n (ei ollut kovin uskottava) aiheesta niin kirja on mielestäni jotenkin kätevämpi tosihommissa.

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 16:47
Kirjoittaja ToniH
Okei, täytyypä ettiä jostain vielä toi kakkososakin. Tykkään lukea mielenkiintoisia kirjoja monista aiheista. Mulla onkin alan kirjallisuutta isot pinot, Mustang-kirjoista nämä ovat ensimmäisiä.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 18:10
Kirjoittaja ToniH
Mulla on '95 tehdasmanuaali koneella ja joku ohkasempi huoltomanuaali (olikohan Chilton) kirjana. En tähän hätään löytänyt tota Performance handbook 2:sta mutta löysin divareista käytettynä ja halvalla pari muuta mielenkiintoista opusta, jotka pistin tilaukseen: Ford Windsor Small-Block Performance ja Mustang 5.0 Projects.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 26 Tammi 2016, 18:22
Kirjoittaja Pappacosworth
Mulla on tuo efi kirja ylimääräisenä myynnissä.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 27 Tammi 2016, 19:17
Kirjoittaja balez
Vakio moottorinohjaus..19 suuttimet.. 12.8/184kmh 1/4mile.. lisävauhtia tuo kuivasarja 130hp suuttimella.. ilman hassukaasuja 13.6/167kmh.. auto toimii moitteetta, joten vakioohjelmalla pärjää aika pitkälle
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 29 Tammi 2016, 11:22
Kirjoittaja Futurage
Weljet,
en jaksanut lukea koko topikkia läpi, mutta kun noiden päästöjen kanssa tappelette:
Onko kukaan kokeillut mitä vaikuttaa jos osan bensasta korvaa E 85:lla ?
Mun Fairmont on vuosimallia -80 eli siinä on jo tekemistä 393 cid 500 hp kaasarimotilla että pääsee päästöistä läpi, muutama vuosi sitten laitoin tankkiin noin 25 % alkoholia mittauksen ajaksi ja vot, heittämällä läpi, ilman mitään normaali kommervenkkeja ja säätämisiä.
Itsellä ja kaveripiirissä on kokemusta että normiautoon voi tankata noin 50 % E 85sta ilman sivuvaikutuksia, ainakin mittauksen ajaksi jos ei muuten sitten koko aikaa sillä halua ajaa.
Edelläoleva 50 % pätee ainakin seuraaviin :2003 Mondeo V6, Jeep Cherokee 5,9 V8 ja Chrysler Sebring 2,7 V6, vaikka eivät " Multifuel"-autoja olekaan.
En ole tässä asiantuntija mutta halusin vain jakaa oman kokemukseni.
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 31 Tammi 2016, 06:18
Kirjoittaja Futurage
Hieno homma , tuloksia odotellessa !

Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 03 Helmi 2016, 16:23
Kirjoittaja ToniH
Vielä nopea offtopikki: Latasin tuon Motronin katalogin, hitto jos olis 300m2 talli ja lottovoitto niin musta tulis niiden lempiasiakas
Voiko tolla sun vehkeellä muuten mitata myös nyky- tai dieselautojen päästöt?
Re: V8 5.0 SN95 -koneen piristys?
Lähetetty: 07 Helmi 2018, 08:57
Kirjoittaja 1223
Moro
Tollaisia kansiahan tässä taannoin fiksailit.