Sivu 4/10

Lähetetty: 31 Loka 2006, 22:18
Kirjoittaja musse67
Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.

Lähetetty: 01 Marras 2006, 07:04
Kirjoittaja Make67
musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.
Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?

Lähetetty: 01 Marras 2006, 08:26
Kirjoittaja razorass
Ahdinsarja olis nyt olohuoneen lattialla, muut projektit painaa vaan sen verran päälle että asennus jää varmaan ensi viikkoon.

Mulla on kerran pettänyt eturistikko 120km/h vauhdissa -> kytkinkoppa poikki, laatikon häntä poikki, startti halki.. tuuria oli sen verran että kardaanin etupää kiilautui yokea vasten eikä tippunut tiehen. Sen jälkeen on kardaanit sitten kestäneetkin.

Niin ja kovaahan pystyy ajamaan laatikkoa rikkomattakin.

Lähetetty: 01 Marras 2006, 14:00
Kirjoittaja Mussemaan
GTS kirjoitti:
Vee8 kirjoitti:Ei kylla tule edes kuuttasataa vakiokoneeseen remmin pulttaamalla. Viissataakin voi olla haave, mutta lahempana totuutta.
Joo vasta 4V modular Cobraan voi sada sen 500 välijäähdyttimellä ja pakoputkistolla Bot Onina. Melko kovan työn takana oli saada siitä nousemaan vajaaseen 600 heppaan. Mutta hyvin on T45 painavammassa SN:ssä sen kestänyt.
Laitoin tämän jo toiseen topiciin, mutta laitetaan tähänkin ettei jää huomaamatta:

Kappas kehveliä...hyvänä pidetyn Engine Analyzer Pro:n demoversio on lukittu niin että vain yhtä moottoria voi rakennella.....FORDIN 302 4V:tä! :jippii:

Kaverilla on tästä virallinen (=maksettu) versio, 351C:n suunnittelussa osoittautui sangen asialliseksi softaksi:

http://www.performancetrends.com/progra ... zer-32.exe (7.3MB)

Linkki sivulle:
http://www.performancetrends.com/download.htm#ea3

"Some specs are locked in for a stock 302 4V engine from a stock Mustang 5.0L, but you can change intake system, exhaust system, cam specs, operating conditions and more. Check out the hundreds of example heads, cams, superchargers, carbs, we've got preloaded, or use your own specs. Lots of new features"

Lähetetty: 01 Marras 2006, 18:24
Kirjoittaja musse67
Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Parempaa ei tähän hätään löytynyt.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg

Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.

Lähetetty: 01 Marras 2006, 19:12
Kirjoittaja Mexico65
Ote Roadsport sääntökirjasta:

18. Kardaanisuoja

Mikäli autossa on pituussuuntainen kardaaniakseli, on kardaanitunneli varustettava turvallisuusrenkaalla, joka on enintään 150 mm:n etäisyydellä etummaisesta kardaaninivelestä ja joka on valmistettu vähintään 5 mm paksusta ja 50 mm leveästä teräslevystä

Yleensä auton rakentajat taivuttelevat nuo turvallisuusrenkaat itse mainitun vahvuisesta tai vahvemmasta materiaalista. Turvallisuusrenkaan sijainti enintään 150 mm etummaisesta kardaaninivelestä on suoja kuljettajalle, ettei kardaani tule kabiiniin juuri kuskin kohdalta. Kiihdytys autojen säänöissä mainitaan myös kardaanilenkki. Mutta sen sijainnista ja vahvuudesta en löytänyt mainintaa.

Ote: FHRA KIIHDYTYSAJON KESKEISIMMÄT SÄÄNTÖMUUTOKSET 2005

STREET JA STREET BRACKET
• Kaikissa 13.99 ja nopeimmissa kardaaniakseleilla varustetuissa autoissa, joissa slicksit/katuslicksit ja
11.49 ja nopeimmissa katurenkaillisissa autoissa, tulee olla kardaanilenkki

Lähetetty: 01 Marras 2006, 19:36
Kirjoittaja musse67
no eipä sitte pääse 67:lla ajamaan roadsporttia. :) Putkisto menee sen verran lähellä lattiaa ja kardaania, että lähemmäs etuniveltä ei saanu sopimaan.

Lähetetty: 03 Marras 2006, 21:08
Kirjoittaja Homer65
Make67 kirjoitti:
musse67 kirjoitti:
Homer65 kirjoitti:Niin...Pitäis ehkä yleisemmin käyttää, sitä alle 12sekan autoissa pakollista, kardaanin turvasilmukkaa. Vois autta vaikei 12sekkaa alittuisikaan.
67:aan sellasen kesällä ruuvasin... Silmukka on sen verran halpa sijoitus siihen verrattuna mitä hajonnut kardaanin ristikko voi saada aikaan.
Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Löytyy tästähttp://www.fhra.fi/sites/fhra/save/saanto2006.pdf
Olisko ollu sivut 178-179.

Lähetetty: 03 Marras 2006, 23:10
Kirjoittaja MONTTU
musse67 kirjoitti:
Make67 kirjoitti:Olisko tosta asennuksesta/silmukasta kuvaa heittää...?
Parempaa ei tähän hätään löytynyt.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/lenkki.jpg

Lenkki on Summitin yleismalli hieman muokattuna.
Juuri kun luuli että oma peli on kohta hieno niin äijä kyykyttää kuvalla hienon auton pohjasta....

Lähetetty: 03 Marras 2006, 23:52
Kirjoittaja GT-350
Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi? Niinkuin Musse67:lläkin tuossa autossaan on, vaikkakin ei kuvassa näy ja rosteri-Magnaflowt häikäisee silmiä... 8)

Lähetetty: 04 Marras 2006, 08:54
Kirjoittaja JXA-26
GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.

Lähetetty: 05 Marras 2006, 15:06
Kirjoittaja Fastback
JXA-26 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.

Lähetetty: 08 Marras 2006, 18:14
Kirjoittaja Galaxie61
Fastback kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti:
GT-350 kirjoitti:Eikös muuten tuollainen edessä oleva X-putkikin jonkin verran probleemaan auta, ei ainakaan tökkää putki maahan kovin herkästi?
Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.
älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkin 8)

Lähetetty: 08 Marras 2006, 18:17
Kirjoittaja Galaxie61
ja mikä lohko tossa sun pikkukuvassa on :shock:

Lähetetty: 08 Marras 2006, 19:49
Kirjoittaja Make67
Galaxie61 kirjoitti:
Fastback kirjoitti:
JXA-26 kirjoitti: Kun se kepukka päättää lähteä omille teilleen, sillä on kohtuullisesti sivuttais voimia ! Ei siinä pakoputket pitele.
Maahan se ei pääse putoamaan jos on x-putki ja ristinvel hajoaa. Vauhdissa irtoava kardaani hakkuutta kardaanitunnelin uuteen uskoon ja on muuten leveä tunneli sen jälkeen. Peltitöitä tulee. Lenkkien laittaminen käy kädettömältä apinaltakin varsinkin jos ostaa valmiit lenkit. Summitin sivuilta löytyy lenkkejä 20-30 USD kpl hintaan. Halpa vakuutus.
älä nyt ainakaan mene ostamaan lenkkejä , äkkiä ne tehdään sulle itekkin 8)
Hep, mulle yksi/yhet lenkit!!! Onnistuuko?