Sivu 4/5
Lähetetty: 02 Syys 2006, 18:44
Kirjoittaja Cosander
Siis mulla ei ole vielä muutos katsastettu, mut ahdin tulee luultavasti oleen
Powerdyne.
Ja en tiedä vielä leimaamisesta miten tehdään mut kilpiin kyl yritetään laittaa ja auto on vähäpäästöinen.
Lähetetty: 02 Syys 2006, 19:08
Kirjoittaja musse67
Cosander kirjoitti:9psi ahdin eli noin 0.6bar
Missä vehkeis tollasta lootaa on? 4R70W
Mitähän toi vakio AODE loota kestää?
Onkohan kuinka kova homma muuttaa manuaaliksi? Mikä loota manuaalina? Ja kunpikohan noista on arvokkaampi? Itellä ei ole mitää hinta tietoo näistä loodista, kun ei ole ikinä tarvinnut näitten kans leikkiä.
4R70W laatikko löytyy -96 ja uudempien V6 koneiden perästä. 3.8 ja 4.2 kutosen perästä laatikko käy 5.0 koneen perään. 4.2 on sisuskaluiltaan vastaava mitä kasin perässä oleva, jonka pitäisi kestää noin 450 hepan tehot. Mussen 3.8 koneisen laatikkossa on yhdessä pakassa levy vähemmän mitä tossa 4.2 mallissa, en vaa nyt muista että mikä pakka. 4.2 löytyy ainakin F150 pikapista. Jos tollasen laatikon laitat, pitää sitä ohjaamaan laittaa Baumann engineeringin boksi. Eli ei käy bolt on vanhemman AODE:n tilalle.
Manuaaliksi jos alat muuttamaan, pitää vaihtaa tietysti se laatikko, sen johtosarja, ruiskuboksi ja polkimet. Ahdetun koneen perään ei kannata laittaa perus T5-manuaalia, vaan tremec tai jokin muu paremmin tehoa kestävä.
Hommalle tulee hintaa kuinka tahansa sitten tekeekin. Noita uudempia automaattilaatikoita ei juuri Suomessa ole tarjolla ja Baumannin boksi kustantaa reilut 400 taalaa. Manuaaliin saa varata pari tonnia ja muut puuttuvat hilut päälle.
Lähetetty: 02 Syys 2006, 19:15
Kirjoittaja 91GT
kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
Lähetetty: 03 Syys 2006, 14:01
Kirjoittaja ac5
Toi prochargerin lappu näyttäis samalta,jonka sporttiautosta lunastin
rahalla.Luulis silloin muutkin kelpaavan täällä nykyään?

Lähetetty: 03 Syys 2006, 21:15
Kirjoittaja SlinKY
ac5. Mitä maksoit siitä lapusta ?
laput
Lähetetty: 03 Syys 2006, 21:47
Kirjoittaja Sulkava
ainakin minä löysin Prochargerin laput netistä....
Lähetetty: 04 Syys 2006, 00:05
Kirjoittaja Eve
91GT kirjoitti:kannattaa lueskella esim corralin tai stangnetin foorumeilta kokemuksia noista eri ahtimista. Toi Powerdyne/Ford racing ahdin on ilmeisesti huollettava sillon tällön. Vaihtaa lakerit ja hihna, ne kun ei ole kovin halpoja. Riippuu tietysti kuinka rankasti autoa polkee ja on varmaan niin että se 9psi:in ahdoilla on vielä huonompi kestäämään koin 6psi:in kanssa.
http://www.arb.ca.gov/msprog/aftermkt/d ... mquery.php
Tuolta tosiaan saa päästötodistuksia kun on vaan se kodi tiedossa. Vortech:iin löytyy kanssa paprut molempiin setteihin ~5-6psi ja ~8-10psi sekä foxiin että uudempiin. Tietysti kannattaa ensin varmistaa asiantuntevalta konttorilta.
No meillä ei ole ainakaan vielä ollut mitään ongelmia tuon Powerdynen ahtimen kanssa(6psi). Et en tiedä mikä on sit iso tai pieni huoltoväli? Auto on kuitenkin joka päiväisessä ajossa ollut n.1,5vuotta, myös talvella...
Hyvin toimii pelkällä ahdinsarjalla, eikä vakiotekniikkaa muuteltu alkuun juuri nimeksikään. Peltisarjat, 255lb bensapumppu ja bbk:n 2,5"putkisto katteineen siihen vaihdettiin samalla. Meni silloin vartin 13,7 ja jotain 161km/h:n loppareita.
Tyytyväinen?! Kyllä.

Lähetetty: 04 Syys 2006, 18:33
Kirjoittaja ac5
Tais olla 80,-Eipä silloin löytynyt,vaikka kuin kyseltiin ja kaiveltiin.Mut tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

No onhan noissa ne
sporttisen jannen isot leimat mukana
Suurin ongelmien aiheuttaja remmiahtimien kanssa yleensä ylikierroksille ajo!Ei juurikaan kestä enempää mitä annettu ohjearvoksi

Lähetetty: 04 Syys 2006, 22:40
Kirjoittaja SlinKY
Niin tosta olen kans kuullut että se on remmiahtimen haitta. Missäs vaiheessa alkaa oleen kriittiset kierrokset ahtimen terveyttä silmällä pitäen?
Lähetetty: 05 Syys 2006, 11:29
Kirjoittaja ac5
Valmistajan antaman arvon ylittäminen,toisissa vähän ennen ja paremmissa vähän sen jälkeen

Itellä ei toi prochargeri tykännyt
tollasesta dumppiventtiilistä.Rupes pitää matalilla kierroksilla aika
säksätystä ahtimella,sekä seoksia ei saannut tyhjäkäynnillä,eikä alakierroksilla oikeisiin arvoihin.
Lähetetty: 09 Syys 2006, 23:31
Kirjoittaja Paha-Heikki
mitäs porukka mieltä muuta tuosta värkistä? tuli käytyä vilkasee tota, eikä sitä ainakaan ollut penkitetty. Eli riittäneekö katsastukseen se vortechin lappu? ahtoa oli se 10psi.
Mikäs on kun ei mene kaupaksi, liian kallisko?
Lähetetty: 09 Syys 2006, 23:47
Kirjoittaja SlinKY
Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
Lähetetty: 10 Syys 2006, 12:59
Kirjoittaja Paha-Heikki
SlinKY kirjoitti:Paha-Heikki. Soittelin tosta autosta joskus ja ne väitti ettei katsastuksen kanssa ole ollut koskaan ongelmia. Eli eipä sun varmaan mitää lappuja tartte hommailla, jos auto kerran on ennenkin katsastettu ja läpi mennyt. Kallishan se toki on. Melkein saat halvemmalla jos itse rakennat samanlaisen paketin. Tosin sitten tulee paljon paperihommia...
aikaa ei ole kyllä oikeen itse rakentaa vakiosta. Ja oli tohon koneeseen kuulemme 8k€ laitettu, ja toki kaikkea muutakin...
aikaa tarvitaan...
Lähetetty: 10 Syys 2006, 21:25
Kirjoittaja Sulkava
joo kyllä on hyvä varata piiiiiiiiiiiiitkääää pinnaa ja aikaa kun jos meinaa osia tilata ahdettuun mosaan ... on tässä jo kesä ooteltu takomäntiä ja kiertokankia jenkkilästä.... kun tekeevät tilauksesta suoraan = ei oo hyllyssä

valmiina -- mutta saa kuitenkin just sellasen koneen kun itse haluaa

eli mulla tulee talven aikana koko auto uusiksi rakennettuu alusta ja moottori remmiahtimella -- vaikka on siis vähäpäästöinen ja 1995 mallia....
Lähetetty: 11 Syys 2006, 16:31
Kirjoittaja SlinKY
Joskus puhuttiin tälläkin palstalla että ei niitä remmiahtimia saa lailliseksi vähäpäästöisiin autoihin. Mutta kyllä niitä näkyy olevan vähän yhdellä jos toisellakin laillisena. Hermoja ja rahaahan se varmaan kysyy kun alkaa semmosta projektia tekemään.