Sivu 4/4
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 01 Elo 2016, 07:32
Kirjoittaja 66poni
MONTTU kirjoitti:Paljonkos teillä on sitä shimmitavaraa siellä ylätukivarren valissä noin yleensä. Mulla on tosi reippaasti että sai nollakulman pyörän kallistukseen.
Mulla on noin sentin paksuiset shimmit keskimäärin ja tukivarren pudotus siis on tehty. Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin ja hiukan kyllä hirvittää, että kuinka paksut pakat se sitten sinne vaatii...
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 01 Elo 2016, 14:06
Kirjoittaja Arto65FB
66poni kirjoitti:
Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin

Miksi?
66poni kirjoitti:
Mulla on noin sentin paksuiset shimmit keskimäärin ja tukivarren pudotus siis on tehty. Ensi talvena nostan tukivarret takaisin alkuperäisiin reikiin ja hiukan kyllä hirvittää, että kuinka paksut pakat se sitten sinne vaatii...
Vai käykö siinä camberin puolesta toiste päin, kun yläpallo siirtyy ulospäin.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 00:15
Kirjoittaja 66poni
Early Mustang käyttäytyy ajossa minun mielestäni parhaiten alkuperäisillä osilla ja tehtaan säätöarvoilla (huomioiden vyörenkaiden vaikutus). Siis minun mielestäni. Anteeksi vaan mutka-ajon ystävät, mutta minä arvostan miellyttävää jousitusta ja hyviä suoraanajo-ominaisuuksia enemmän kuin kaarrekäyttäytymistä. Tämä kun on melkein ympärivuotinen ajoauto. Maavara, pallonivelten kestävyys ja kokemukset aikaisemmista Mustangeistani tukevat asiaa. Ja vaikka auto olisi huonompikin ajaa ilman arning-muutosta, on se riittävän hyvä minulle. Early Mustang on hienoimmillaan täysin alkuperäisenä. En halua provosoida, mutta rata-ajon kannattajat ovat turhan sokeita muille näkemyksille. Terveisin klassikkovastaava.

Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 07:40
Kirjoittaja IronHorse
66poni kirjoitti:Early Mustang käyttäytyy ajossa minun mielestäni parhaiten alkuperäisillä osilla ja tehtaan säätöarvoilla (huomioiden vyörenkaiden vaikutus). Siis minun mielestäni. Anteeksi vaan mutka-ajon ystävät, mutta minä arvostan miellyttävää jousitusta ja hyviä suoraanajo-ominaisuuksia enemmän kuin kaarrekäyttäytymistä. Tämä kun on melkein ympärivuotinen ajoauto. Maavara, pallonivelten kestävyys ja kokemukset aikaisemmista Mustangeistani tukevat asiaa. Ja vaikka auto olisi huonompikin ajaa ilman arning-muutosta, on se riittävän hyvä minulle. Early Mustang on hienoimmillaan täysin alkuperäisenä. En halua provosoida, mutta rata-ajon kannattajat ovat turhan sokeita muille näkemyksille. Terveisin klassikkovastaava.

Tästä on helppo, etten sanoisi pakko olla samaa mieltä.

Kilpa ajelut on erikseen.
Alkuperäisosilla ja niiden vakio paikoilla saa tosiaan aikaan ihan hyvin ajettavan auton kun näkee vähän vaivaa ja käyttää päätään eikä mene aina siitä mistä aita on matalin.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 09:40
Kirjoittaja Mexico65
Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 13:46
Kirjoittaja IronHorse
Mexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.
Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaan

Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 13:51
Kirjoittaja IronHorse
IronHorse kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.
Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaan

.
Osien valmistajat ja varsinkin niiden myyjät kyllä tykkää.
Niin ja tästä voi vetää niin paljon herneitä nenään kun itse kukin haluaa.

Ei vaikuta ohjaukseen millään tavalla!
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 02 Elo 2016, 17:45
Kirjoittaja Mexico65
IronHorse kirjoitti:Mexico65 kirjoitti:Tietojeni mukaan tässä maassa on vain neljä Mustngia joilla ajetaan kilpaa. Ne muut joissa kyseinen muutos on tehty ei milestäni liity mitenkään kilvanajosta.
Joten kaikkiin muihin on tehty muutokset aivan turhaan

Ehkä ehkä ei.
Osin olet oikeassa monet muutokset ja hankinnat ovtat turhia auton käyttötarkoituksesta johtuen.
Usein noita muutoksia tehdään tekemisen- ja ostamisenilosta.
Kolmessa suomen kilpa Mustangissa on Arning muutos tehty ja yhdessä on sitten jotain muuta. Jotain muutakin on noiden alustoihin tehty, kaikki ovat varsin nopeita niin radalla kuin slaalomissakin sikäli kun saalomia ajavat.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 05 Huhti 2017, 17:00
Kirjoittaja burton
Kumpaa vaihtoehtoehtoa suosittelette -65:sen keulan puottamisee 1" verran, arning muutosta vai suosiolla uusia jousia?
Ja ootteko vakio jousia käyttäny arning muutoksen kans vai jäykempiä mut vakio mittasia?
Itelle tulos 17x8 vanteet etee ja mitää kilpa-autoo ei olla tekemäs eli lähinnä ulkonäkö syistä puottamas keulaa alas aavistuksen.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 06 Huhti 2017, 10:41
Kirjoittaja Arto65FB
burton kirjoitti: ↑05 Huhti 2017, 17:00
Kumpaa vaihtoehtoehtoa suosittelette -65:sen keulan puottamisee 1" verran, arning muutosta vai suosiolla uusia jousia?
1" Arning-muutos ei pudota autoa 1", ehkä jotain 0.2"-0.4". Minusta kannattaa kuitenkin tehdä, siinä ei tarvitse ostaa mitään osiakaan. Sitten jousien kimppuun, jos haluat pudottaa lisää. Halvin tapa on katkaista nykyistä jousta 1/4 kierros kerrallaan.
Re: Arning-muunnos
Lähetetty: 06 Huhti 2017, 19:21
Kirjoittaja FFreak
Minä tein omaani arningin, tuuman pudottavat jäykemmät jouset(jotka ei sitten pudottanutkaan yhtään) ja joita lyhensin 3/4 kierrosta. Tuuman vakaajatanko edessä. Kuvia voi katsoa Freakin äffät. 17 vanteet mullakin. Halvimmalla pääset kun teet ensin arningin ja sitten tosiaan vartti kierros kerrallaan jousista pois. Voi tietysti yrittää hahmottaa suoraan paljonko pitäisi jousia katkaista. Jäykempien jousien kanssa kannattaa olla tarkkana kun pätkii ettei laske liikaa. En ole ihan varma, mutta olikohan crab a track jouset mulla. Taakse laitoin 30mm madallus palat.