Uutta Mustangia Suomeen, kuka kokeilee ennakkopäätöstä?

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tossa olis kamppiksen paikka vapautumassa syksylla. Vuokra $760/kk ja muut laskut noin satasen verran jaettuna. Takuulla harrastusystavallinen kamppis ja hyvat naapurit... :) Eikun tohon asumaan pariksi kuukaudeksi, jos se siita on kiinni. :wink:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Ilokseni huomasin että NYT Ake:nkin sivuille on virallisesti kirjoitettu tästä uudesta poikkeuslupahakemuksesta maksaa € 340 eikä autoa tarvii tuoda Suomeen ennen päätöstä.

Ja tässä päivän musse: 514" 781hp
http://www.blocket.se/vi/8036931.htm?ca=11_s
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Spiff kirjoitti:Ja tässä päivän musse: 514" 781hp
http://www.blocket.se/vi/8036931.htm?ca=11_s
Sairaan makee tekniikka ja manuaalilla!
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Amerikanrautojen yksittäistuonti helpottuu (11.5.2006)

Euroopan unionin ulkopuolelta yksittäin maahantuotavien autojen rekisteröinti helpottuu kesäkuun alussa.

Poikkeuslupien tarve vähenee, kun katsastuksessa voidaan testilaitoksen tai valmistajan todistuksilla osoittaa, että ajoneuvo vastaa teknisesti eurooppalaisia vaatimuksia. Muutos vaikuttaa autojen tuontiin lähinnä Yhdysvalloista.

EU-tyyppihyväksyntäpakko on koskenut kaikkia Suomeen rekisteröitäviä autoja vuodesta 1998 ja moottoripyöriä vuodesta 2003. Poikkeaminen tyyppihyväksynnästä on tähän asti aina edellyttänyt AKEn lupaa.

Liikenne- ja viestintäministeriö antoi 11. toukokuuta asetuksen, joka vähentää tarvetta hakea poikkeuslupia.

Asetusmuutoksella EU:n ulkopuolelta yksittäin tuodut henkilö-, paketti- ja kevyet kuorma-autot sekä L-luokkien ajoneuvot rinnastetaan rekisteröinnissä EU:n piensarjavaatimuksiin. Tämä tarkoittaa, ettei ajoneuvolta edellytetä kaikilta osin enää pakollisia EU-tyyppihyväksyntöjä, jotta sen voi rekisteröidä Suomeen.

Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät.

Yksittäin tuotuja autoja ja muuttoajoneuvoja koskevien lievennysten lisäksi myös yksittäisenä valmistettu eli omavalmisteinen moottoripyörä tai muu L-luokan ajoneuvo voidaan rekisteröidä ilman poikkeuslupaa suoraan rekisteröintikatsastuksen perusteella.

Samalla muuttoajoneuvon vaatimuksia lievennetään kattamaan kaikkien lähtömaiden tekniset standardit, kunhan ajoneuvo täyttää tietyt päästövaatimukset.

(Liikenne- ja viestintäministeriön tiedote 11.5.2006)
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Tuota päätöstä on odotettukin. Jotakin tolkkua on nyt pykälissä.
musse96
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse96 »

On mielenkiintoista nähdä minkälaiset sovellusohjeet tulevat olemaan.
Jos jatkossakin vielä tarvitaan todistusta jarruista niin kiville menee koko systeemi. Toivottavasti nyt otetaan järki mukaan kun ohjeita aletaan ensi viikolla väsäämään. Ohjeet ilmeisesti valmistuvat vasta aivan kuun vaihteessa.
94GtMustang
Aktiivi
Viestit: 46
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 00:05

Viesti Kirjoittaja 94GtMustang »

Keravalla Koffin pihassa oli koko viime lauantain punanen 05/06 avomusse. Kenenkähän lienee?
Avatar
stangrider
Aina äänessä
Viestit: 1341
Liittynyt: 31 Touko 2004, 08:31
Paikkakunta: sAVO

Viesti Kirjoittaja stangrider »

Rekisteröintiä ei tosin jatkossakaan voi tehdä suoraan esimerkiksi yhdysvaltalaisten FMVSS-standardien tai EPA-päästömääräysten mukaan. Myös ajoneuvon heijastimilta, valoilta, renkailta ja tuulilasilta vaaditaan edelleenkin eurooppalaiset hyväksynnät.

** NIIN , ENSIN ON TUO 30 PVN VALITUSAIKA ENNENKUIN TUOSTA JOKU LAKI SAADAAN AIKAISEKSI, SITTEN SOVELTAMISOHJEET ERIKSEEN :evil: :evil:

Oisko porukoilla hyviä vinkkejä uuden Mustangin takavaloiksi?
Jos vaaditaan noita hyväksyntöjä eikös se tarkoita että ne täytyy vaihtaa?
Eteen pyöreitä löytynee helmpommin..

Ihme touhua EU:ssa...
95 GT Topless and Opal Froster

http://www.stangbangers.com/
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Eikos ainakin ennen ole kelvannut DOT valot, jos saa valmistajalta paperin, jossa lukee, ettei E valoja moiseen ole olemassakaan..? Lisasilman kuitenkin tarttee taakse ja vilkut sivuille.
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Niin kyllähän tässä oli se idea että saisi jenkkiautoja tuoda, eihän tällä uudella systeemillä muuten ole mitään virkaa, tässä vaan peitetään porsaanreijät.
jaketin
Hiljaisempi
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Maalis 2005, 00:49

Viesti Kirjoittaja jaketin »

musse96
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Uusi asetus astui voimaan....

Viesti Kirjoittaja musse96 »

Niin siinä taisi käydä, että rekisteröinti ei juurikaan helpottunut.
Tuntuvat vaativan jarruista todistuksen. Jos joku keksii asiaan ratkaisun ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Re: Uusi asetus astui voimaan....

Viesti Kirjoittaja veekoo »

musse96 kirjoitti:Niin siinä taisi käydä, että rekisteröinti ei juurikaan helpottunut.
Tuntuvat vaativan jarruista todistuksen. Jos joku keksii asiaan ratkaisun ottaisin kiitollisuudella vastaan.
Minkalaisen todistuksen? Kelpaako DOT hyvaksynta? :) Kattelin jarrujen osia toivorikkaasti, josko olisi samoja kuin esim. siina Mercuryn SUV:ssa, jota myydaan suomessa Fordina, mutta ei tullut voittoa. :( DOTin sivuilta voisi loytya joku tieto, koska vehje on kokonaisuudessaan kaynyt hyvaksynnan lapi ja se kattaa mm. jarrut..?
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Kuulin että tämä asia on vieläkin ihan auki, taitaa olla parempi odottaa vähän aikaa että saavat asiat kuntoon, kun eivät vieläkään oikein tiedä mitä sääntöjä pitäisi noudattaa. Ideahan oli että Jenkkiautoja ei automaattisesti saa rekisteröityä, mutta eihän tässä pitänyt mitään naurettavaa todistusten hankitaa olla. Onneksi päästään kohta äänestämään jos joku rohkea ehdokas ottaisi kantaa.
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Pelkkä vastaavuus ei riitä valaisimien ja lasien kohdalla. Niiden tulee olla hyväksytyt. Vaihtoehtona on korvata alkuperäiset osat johonkin muuhun ajoneuvoon tarkoitetuilla osilla.

Tuomas Peltokangas
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus


Eli porukalla vaan kasaamaan uusia autoja, kuka saa rumimman härvelin aikaiseksi uusine valoineen ja tuulilasineen.
Tekisi niin mieli kasata sellainen ja näyttää koko maailmalle mitä Suomessa tehdään UUDELLE autolle että sillä saa ajaa liikenteessä
Vastaa Viestiin