Dodiin, kirjaa pukkaa….
Tulihan sitten taas lusittua yhdet natikat töitä tehden, tällä kertaa koko perheen voimin. Meirän ja Halkolootten jälkikasvukin oli valjastettu funrun karkki myyntiin, minkä he tuntuivatkin ottavan tosissaan. Eipä tainnut montaa rasiaa lähteä takaisin pohjanmaalle, sen verran tehokkaita nuoriso myyntitykkejä tiskin takaa löytyi! Aamu alkoi hienossa kelissä portilta, missä ei yllätykseksi ollutkaan hirveää ruuhkaa heti aamusta, vaan väkeä valui paikalle tasaisena virtana. Ellun tekemien valtavien ennakko pohjatöiden takia homma eteni sujuvasti, jotkut olivat jopa kuunnelleet ennakko ohjeita ja täyttäneet kuljettaja lappuja valmiiksi. Sami.M hakkasi sormet punaisina kuljettajien tietoja tietojärjestelmään sitä mukaa kuin jatkuva virta toinen toisiaan hienompia laitteita saapui portista sisään. Portti vuoron loputtua oli pari tuntia aikaa ohjeistaa kuvausryhmää kuka kukin on, ja mitä mielenkiintoisia laitteita alueelta löytyy, räpsiä vähän kuvia ja morjenstella tuttuja.
Puolenpäivän aikaan lähdettiin Pokkisen kanssa viritteleen slalom rataa valmiiksi, joka valmistuikin ennätys ajassa eilisen maaston tutkimisen takia. Koska kaikki oli valmiina, ja slalom ei häiritsisi kiihdyttelyä tai varikko toimintaa päätettiin aikaistaa slalomin alkua ½-tunnilla. STW kärkeen ja loppu porukka perässä letkassa tutustumaan rataan. Lähtöhetkellä auringon paiste muuttui sekunnissa sateeksi, jota sitten tulikin Esteriltä äänekkään varpusparven muodossa. Parin minuutin päästä yhdessä kohdassa rataa ei slalomkartiosta näkynyt kuin 5cm kärkeä!! Pikainen radan muutos pois vesilammikosta jossa oli jo 20cm vettä. Kisa saatiin ajettua parin pakollisen tauon kanssa luonnonmullistuksien takia. Slaalomin ainoa vaurio taisi olla yhden kännykän kuolema veden takia. Ratapuolen vastaavan, Taiston kanssa pidetyn pikapalaverin jälkeen päätettiin rajata slalom kierrokset kahteen, olihan kuskeja tämän vuoden ennätysmäärä 41. MEGA kiitos Veskulle auton lainasta, ei millään muulla olisikaan pystynyt pistämään Kosolalle hanttiin. Kisan jälkeen keilat takaluukkuun ja ylävarikolle ilmoittamaan Taistolle radan olevan vapaa keiloista. Siittä samoilla lämpösillä lähdettiin tutkimaan radan kuntoa rajujen ukkoskuurojen jälkeen. Kasinon mutkassa oli vettä pienen järven verran, syvimmillään puoleen sääreen, n.30cm. Päätettiin hakea Hannun kanssa slalom keilat ja oikaista rataa ennen kasinon järveä, samoin jouduttiin ajattaan ratavarikon kohdalla pisempää reittiä vedenpaisumuksen takia. Takaisin varikolle päästyämme rupesi aamulla nautitut putkipihvit veteleen viimeisiään, ja aikomuksena käydä käyttämässä Alhon Markon maittavia palveluksia hyväksi joku kysäisi koska ajetaan burnis kisaa… ?? Neljältähän se oli aikataulussa, ja vilkaisu kelloon. 16.05

¤&%/=”?€ !!!!! Ei siinä muu auttanut kuin lähteä järjestelemään tuomaristoa ja ilmoittamaan kisan alkamisesta ½ tuntia myöhässä. Burniksen ennakkosuosikki Hyppösen Timppa oli ensimmäisenä valmiudessa talvirenkaineen kurmoottamaan Venetzuela Mustangia ankarammin kuin koskaan märällä burnis alueella. Heti oli selvää että liukasta on, ja savun muodostus on äärimmäisen vaikeaa. Asiantunteva tuomaristo oli ankara pisteytyksissään, ja toinen toisiaan hienompia laitteita kävi yrittämässä päästä ylimääräisestä kulutuspinnasta eroon. Kunnes todella näyttävä sliipperi -50 luvun Edsel avoimin pakoputkin näytti kaapin paikan. Loppupuolella Esteri haki koko sukunsa apuun ja vettä alkoi tiputella reippaasti. Varmasti taisi jäädä muutamalta halukkaalta suoritus tekemättä, mutta keli vei voiton. Nyt vei nälkä sen verran voittoa että olimme pakotettuja hakemaan Alastarosta eineksiä ja laatikollista marsun aivastuksia illan saunaa varten. Sitten tuli suru-uutisia radalta, Veskulle kuulemma maistuisi ohrainen pirtelö ehtoolla myös. Siispä takaisin salen kassalle…
Illan saunomiset meni normaalisti kavereiden kanssa nauruhermoja koeponnistettaessa, ja Slaalom tuloksien tulkitseminen kastuneissa tulos lippusista. Kiitos korvaamattomasta avusta Kopalle, IT-tuesta.
Sunnuntai menikin huomattavasti rauhallisemmin, kun aamusta Seppo Kokolta liisattu tuulennopea Transit trailereineen alle ja siirtämään Veskun helistintä Ikaalisiin.
Loppukokoontuminen radalle osoittautui menestykseksi. Harvoin sitä on päässyt STW.llä vetämään FMOC.n kärryä moottorirataa ympäri, eikä yksikään Mustang pääse ohi… Yhteis starttaus oli porukan keskellä kuunnellessa mielenkiintoinen kokemus, ei varmaan missään kuule vastaavaa konserttia. Hieno oli tapahtuma jälleen kerran, mutta yksi on varmaa. Ensi vuonna tullaan vain ja ainoastaan harrastamaan ja kurmoottaan omia laitteita. Nyt luovutetaan vetovuoro innokkaimmille tekijöille.

Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...