Uutta Mustangia Suomeen, kuka kokeilee ennakkopäätöstä?

Kysymyksiä, vastauksia ja keskustelua Mustangin tuomisesta ulkomailta

Valvoja: Ville K

Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Tulee mieleen Maken avo ja hiacen etuvalot.. :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
_Bandit_
Tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 20:20

Viesti Kirjoittaja _Bandit_ »

Spiff kirjoitti:Pelkkä vastaavuus ei riitä valaisimien ja lasien kohdalla. Niiden tulee olla hyväksytyt. Vaihtoehtona on korvata alkuperäiset osat johonkin muuhun ajoneuvoon tarkoitetuilla osilla.

Tuomas Peltokangas
tarkastusinsinööri
Ajoneuvohallintokeskus


Eli porukalla vaan kasaamaan uusia autoja, kuka saa rumimman härvelin aikaiseksi uusine valoineen ja tuulilasineen.
Tekisi niin mieli kasata sellainen ja näyttää koko maailmalle mitä Suomessa tehdään UUDELLE autolle että sillä saa ajaa liikenteessä
Noniin, jälleen uusi sielu tuli voorumeillenne kyselemään tyhmiä, koska tämähän on loogisesti se ensimmäinen paikka mistä aloittaa jos haluaa joskus vaikkapa omistaa sen oman uuden mussen.. (On se niin väärin asua täällä pohjolassa autoasioiden suhteen, Delta-Auton tarjouksesta löytyvä kauppakassi KIA Cerato 1.6 LX (101hv): alkaen 16.990€ vs. mahdollinen tuontivekotin Ford Mustang 4.0L (210hv): alkaen 19.835$.. Kummanhan sitä sitten ottaisi ja haluaisi..)

Jos nyt lähdetään alusta asti liikkeelle jos tuon ´05-06sen rekisteriin ja liikenteeseen haluaa, niin, toivottavasti ymmärsin oikein, nämä vaiheet pitää suorittaa:

- Ensimmäisenä maksetaan 265 euroa "arvonnasta" tuodaanko musse vai ei poikkeusluvan avulla..
- Sitten jenkkilästä auto (19.835-27.040 taalaa, miinus pari prossaa?)
- Laivataan suomeen
- Muutostyöt, e-tyyppihyväksynnän täyttävät heijastimet, renkaat, valot ja tuulilasi..(http://www.mintc.fi/scripts/cgiip.exe/W ... lTypeId=22 mukaisesti. Mikäs ihmeen onkelma noissa jarruissa sitten on?)
- Verot (minkähän taulukon mukaan? Arvioita veroista pyörinyt 9000-50.000 euron välillä)
- Ja tärkein: "Poikkeuslupien tarve vähenee, kun katsastuksessa voidaan testilaitoksen tai valmistajan todistuksilla osoittaa, että ajoneuvo vastaa teknisesti eurooppalaisia vaatimuksia." - onko ko. todistuksia saatavissa Fordilta vai pitääkö ne teettää suomalaisella VTT:llä vai kelpaako muiden euroopan testilaitosten hyväksyntä?

.. ja jotain jäi vielä listasta puuttumaan..?

Ehkä se vaan on tarkoitettu niin, että siihen "raatoon" mikä tuodaan, teipataan täällä tarkastusinsinöörin puheiden mukaan kiinni Hiacen e-tyyppihyväksytyt valot, jarrut, lasit ja sivuvilkut rekisteröinnin ajaksi.. Ei vaan ymmärrä, valitan.. (Haaveeksi tämäkin taitaa jäädä hienosta asetuksesta huolimatta, ellei muuttoautona hae.. Tavaroiden vapaa liikkuvuus EU:ssa my ass, minne saa tehdä valituksen..) :?
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Tässä on tainnut käydä niin että hallitus on päättänyt helpoittaa tuontia, mutta AKE on ollut toista mieltä.
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Vahan kumma sinansa, etta jos euto pysahtyy rapakon takana, niin se ei muka enaa pysahdy suomessa.. Meinaan testien mukaan musti pysahtyy paremmin kuin toyota.. :twisted: Toki on hyva, etta on asetukset testeista, mutta eiko nyt olisi tarkeinta, etta homma toimii eika etta joka osassa on joku ihmeen E leima.. :evil: :evil:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

veekoo kirjoitti:Vahan kumma sinansa, etta jos euto pysahtyy rapakon takana, niin se ei muka enaa pysahdy suomessa.. Meinaan testien mukaan musti pysahtyy paremmin kuin toyota.. :twisted: Toki on hyva, etta on asetukset testeista, mutta eiko nyt olisi tarkeinta, etta homma toimii eika etta joka osassa on joku ihmeen E leima.. :evil: :evil:
:peukku:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
raunoh
Addikti
Viestit: 400
Liittynyt: 26 Touko 2004, 22:22
Auto: 71 Shelby Europa cv (2x), 64 & 95 Mustang cv, 79 Cobra, 84 & 87 VW Jetta,
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja raunoh »

Ja vallan merkillistä on, että muuttoautossa tilanne korjautuu ihan itsestään...vai kuinkas se olikaan ?
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

Seurataan tilannetta, kyllä se varmasti vielä syksyyn mennessä muuttuu, sillä kuten aikaisemmin sanoin tarkoitus oli että olisi samat säännöt kuin muuttoautoissa. Täytyy ymmärtää niitä virkamiehiä jotka istuvat Ajoneuvohallintokeskuksessa mustissa virkapukuissa ja hilseen koristamat selät ja hartiat, jotka eivät koskaan ylene mihinkään, tässä on heidän mahdollisuus vaikuttaa johonkin, vaikka eivät autoja tunne eivätkä itse omista.
musse96
Tulokas
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 15:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja musse96 »

Taitaa vaan olla niin, että ohjeet tulevat liikenneministeriöstä.
Liikenneministeri voisi tässä tapauksessa ohjeistaa virkamiehiään. Lakihan suo mahdollisuuden poikkeuslupiin mutta poikkeuslupia ei kuitenkaan myönnetä. Eli tässä tapauksessa virkamies on sitä mieltä, että poikkeuslupia ei tule myöntää.
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

musse96 kirjoitti:Taitaa vaan olla niin, että ohjeet tulevat liikenneministeriöstä.
Liikenneministeri voisi tässä tapauksessa ohjeistaa virkamiehiään. Lakihan suo mahdollisuuden poikkeuslupiin mutta poikkeuslupia ei kuitenkaan myönnetä. Eli tässä tapauksessa virkamies on sitä mieltä, että poikkeuslupia ei tule myöntää.
Ei millään pahalla, mutta meidän liikenneministeri on nuori nainen joka ei varmaan ollut vielä syntynytkään muskeliautojen valtakaudella.

Ja tässä ote liikenneministeriön toimintaperiaatteista:

Linjakkuus
Liikenne- ja viestintäministeriössä pidetään tärkeänä rehellisyyttä ja sanansa pitämistä. Ministeriön toiminta on sekä johdonmukaista että luotettavaa ja kaikkien kohtelu on oikeudenmukaista ja tasapuolista.


Että se siitä muuttoautokohtelusta!
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Spiff kirjoitti: Ei millään pahalla, mutta meidän liikenneministeri on nuori nainen joka ei varmaan ollut vielä syntynytkään muskeliautojen valtakaudella.
Jonkun tarttee kayda ajeluttaan sita mustilla, niin misu hoksaa, mista on kyse. Eika siis mitaan takapaksikyytia itarajalle vaan vahan antamassa makua Amerikasta.. :)
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

veekoo kirjoitti:
Spiff kirjoitti: Ei millään pahalla, mutta meidän liikenneministeri on nuori nainen joka ei varmaan ollut vielä syntynytkään muskeliautojen valtakaudella.
Jonkun tarttee kayda ajeluttaan sita mustilla, niin misu hoksaa, mista on kyse. Eika siis mitaan takapaksikyytia itarajalle vaan vahan antamassa makua Amerikasta.. :)
Josko sun pitäis lähettää Amöriikkalaisia makukumeja. Hyvä maku suussa = hyvä päätökset?? :sexbed:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
veekoo
Aina äänessä
Viestit: 1433
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod
Paikkakunta: Saratoga, CA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veekoo »

Hmm.. Takapenkkitestit on sitten eri asia.. :wink: :lol: :lol:
VK

'07 GT avo-käyttöauto
'01 Kutvonen-peltoauto
'70 Rotta
'01 GSF 1200S
vmr
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 26 Huhti 2006, 12:53

Viesti Kirjoittaja vmr »

Voi olla että jo vuoden kuluttua uuden Mussen rekkaus voisi onnistua ilman
nykyisenkaltaista tuskaa ja pelleilyä. kts.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 2006_p.htm

- vmr
Avatar
Spiff
Addikti
Viestit: 184
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 22:03

Viesti Kirjoittaja Spiff »

vmr kirjoitti:Voi olla että jo vuoden kuluttua uuden Mussen rekkaus voisi onnistua ilman
nykyisenkaltaista tuskaa ja pelleilyä. kts.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 2006_p.htm

- vmr

Eli nyt Mussekerhokin voisi kampanjoida Petri Salon puolesta seuraavissa eudskuntavaaleissa, on se mukavaa kun joskus tällaisetkin asiat kiinnostavat. Taitaa muutenkin toi liikenneministeri vaihtua kohtapuolin noista radiolupasotkuista johtuen.
Avatar
Aku_81
Aina äänessä
Viestit: 1660
Liittynyt: 15 Elo 2004, 20:01
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aku_81 »

Spiff kirjoitti:
vmr kirjoitti:Voi olla että jo vuoden kuluttua uuden Mussen rekkaus voisi onnistua ilman
nykyisenkaltaista tuskaa ja pelleilyä. kts.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 2006_p.htm

- vmr

Eli nyt Mussekerhokin voisi kampanjoida Petri Salon puolesta seuraavissa eudskuntavaaleissa, on se mukavaa kun joskus tällaisetkin asiat kiinnostavat. Taitaa muutenkin toi liikenneministeri vaihtua kohtapuolin noista radiolupasotkuista johtuen.
Eiköhän ole parempi ettei autokerhona lähdetä mukaan politiikkaan edes tukemaan, kyllä kuule meidän asiat edustajilta jotenkin vaan unohtuu kun alkaa rahamiehet puhua(on kerhon rahat aika pientä hilua kuitenkin). Jos yhden puolueen edustajaa käydään vain tukemaan niin saattaa että kerhosta alkaa osa jäsenistä lähteä kun täällä on kuitenkin useampaa puoluekantaa. Jos ei normi lobbaamisella jne nuo noita asioita hoida niin parempi ettei niille kerhon vähiä rahoja syydä, laita spiff vaan omasta pussista
Go tell Alice....
Vastaa Viestiin