Sivu 5/7
Re: Muistona tuleville...
Lähetetty: 22 Elo 2006, 13:51
Kirjoittaja Arto65FB
MarkoA kirjoitti:Luin tämän keskustelun vasta nyt läpi. On homma muuttunut aika lailla viimeisenä kymmenenä vuotena. Enää ei ei juuri kukaan puhu entisöimis
juttuja. Vaikka äijät vanhenee. Että tulevatkin sukupolvet näkisivät millaisia nää Earlyt ovat olleet alunperin, pitäsi pari autoa suojella. Esim Jannen ja Presidentin

No Jannekin oli jo liipasimella, kun löytyi ylimääräinen Early Stock -laillinen etuvakaaja. Mutta ehti telomaan jalkansa eikä ehkä lähdekään Botniaringin slalomiin, niin säästyi vielä.
Tuo Ring Bros Mustang oli just jossain lehdessä ja siinä oli jotain non- pro touringiakin, mutten nyt muista mitä. Siis sellaista amerikan tuunausta tyyliin vaimentimina halvat Kybit tai renkaina BF Goodrich Touring tms.
Lähetetty: 22 Elo 2006, 15:27
Kirjoittaja Yellow Devil
Olen nähnyt tänäkin kesänä melko huvittuneita vienoja hymyjä kun on oltu renkaita potkimassa Mustangien vieressä. Kun ulkopuolinen kadunihminen tulee sanomaan kovalla äänellä: " ON NÄÄ HIENON NÄKÖISIÄ NÄÄ ENTISÖIDYT MUSTANGIT". Kumpa tietäisivät mitä kaikkea löytyy. Mutta siinähän tää juju just onkin...
Re: Muistona tuleville...
Lähetetty: 22 Elo 2006, 15:34
Kirjoittaja janne260
MarkoA kirjoitti:Luin tämän keskustelun vasta nyt läpi. On homma muuttunut aika lailla viimeisenä kymmenenä vuotena. Enää ei ei juuri kukaan puhu entisöimis
juttuja. Vaikka äijät vanhenee. Että tulevatkin sukupolvet näkisivät millaisia nää Earlyt ovat olleet alunperin, pitäsi pari autoa suojella. Esim Jannen ja Presidentin

Juu ei tartte Marko olla huolissaan, pysyy "suojelukohteena". Mitä nyt vielä pari pikku lisävarustedetaljia saa vielä hankittua, rallypack ja jotain mitä tulee vastaan jos on tullakseen.
On luvattu nuoremmalle Niemiselle sitten kun osoittaa edellytyksiä asiaan = ei tasan riitä 18v ja ajokortti...
Eipä muuten ollut silloin 17 vuotta sitten reilun parikymppisen nuoren miehen mielessä alkuunkaan pussihousuauto, kun uustuonnin vapautumista odottelin. Oli ajatukset ihan toisenlaiset, mutta onneks kerrankin tuli kuunneltua vanhempien harrastajien kommentteja ja auto jäi suhteellisen alkuperäiseksi. Jälkeenpäin ajatellen alkuperäsenä pitäminen on peruslaiskalle jätkälle ollut juuri oikea ja helpoin valinta.
Samana keväänä rantautui tänne keskisuomeen muuten myös suht tunnettu 457:kin. Oli uustuonnin puolesta hienoa aikaa. Tännekin takamaille tuttavapiiriin tuli silloin 64 2dHt Buicki, saman vuosikerran ja korimallin Chevelle ja Malibu. Pari vanhempaa käkkylää, pickupeista ja muista puhumattakaan, sekä noiden kahden mainitun Mustangin lisäksi ainakin 2 muuta.
Sorry kun meni vähän OT:ksi, mut näköjään alkaa olla jo kiva muistella vanhoja, vaikka millään ei tuota iän karttumista viittis myöntää. Niin ja se alkuperäinen vähemmän alkuperäinen(!) musseajatuskin on kytenyt ja jalostunut edelleen, mutta ei sitä tuosta NG:stä tietenkään tehdä. Joku päivä vielä, täytyis kai se saada tyttärellekkin auto jätetyksi.
Lähetetty: 11 Syys 2006, 11:55
Kirjoittaja FFreak
Uudesta Hot Rodista löytyy -69 Musti joka on samaan tyyliin rakennettu kuin aiempi -68. Hillityn siisti.

Lähetetty: 18 Syys 2006, 20:35
Kirjoittaja GTS
No nyt on tähän 65 FB:hen saatu Pro Touring teemaan vähän syvyyttä kun saatiin nämä vähän tehokkaammat jarrut ja Coil Ower etujousitus paikoilleen
sekä laskettua maatanuolevaan tyylinmukaiseen asentoon. Käytös radalla erosi vanhasta aika radikaalisti. Kumma juttu...
http://www.hhp.fi/hhpautot.html
Lähetetty: 19 Syys 2006, 08:39
Kirjoittaja Mussemaan
Mulle ainakin on koko Pro Touring määritelmä vähän epäselvä.
Mites tämä, vanteet on kuitenkin vain 16"

Lähetetty: 19 Syys 2006, 09:05
Kirjoittaja Yellow Devil
Mulle ainakin on koko Pro Touring määritelmä vähän epäselvä.
Niin mullekkin. Onko Pro Touring sama kuin Tuning. Mutta sitä käytetään kun puhutaan vanhojen autojen tuunauksesta!
Ennen erotuksena entisöinnistä autoja rakennettiin Hot Rodingin nimissä.
Keväällä Pikku G oli esittelemässä Startissa Tuning BMW:tä. Hän kiteytti yhteen lauseeseensa hyvin yleisen tuunaus kulttuurin.
"Tää auto on hienosti tuunattu, tässä on isot vanteet"!
Ei näillä sanoilla mutta sisältö oli tää.
Lähetetty: 19 Syys 2006, 09:30
Kirjoittaja Eve
Eipä se ole minullekkaan täysin auennut, mutta mennäänkö pitkälle metsään ajatuksessa, että Pro Street autot on ns. katulaillisia kiihdytysautoja, jolloin on keskitytty vain siihen että alusta toimii parhaiten vartilla...
Olisko Pro Touring, sitten niin kuin totista ja vauhdikasta pitkän matkan matkustamista.

Eli peli olisi suunniteltu kulkemaan kovia huippunopeuksia, kestämään kovaa ajamista useita satoja kilometrejä(lue matkustamista), eikä tiukat kurvitkaan säikäytä Pro Touring autoa?!
Eikai ne pelkät isot vanteet sitä tee?

Toivottavasti...
Lähetetty: 19 Syys 2006, 09:44
Kirjoittaja Mexico65
Mussemaan kirjoitti:Mulle ainakin on koko Pro Touring määritelmä vähän epäselvä.
Mites tämä, vanteet on kuitenkin vain 16"
Mielestäni sinulle selviää parhaiten tuo Pro Touring asia kun tarkastelet autoasi tarkemmin.
16” vanteet on juuri oikea koko Pro Touring 65 fb Mustangiin, muu on ”liioittelua”, eikä paranna auton ulkonäköä eikä ajettavuutta.
Jos olen asia ymmärtänyt oikein tulisi Pro Touring auton täyttää seuraavat vaatimukset:
1. Olla erittäin hyvän näköinen, hieman aggressiivinen. Pitää erottua selvästi muista saman korimallin autoista, ei spoilereita eikä muitakaan härpättimiä. Autossa pitää olla jotain Retro henkeä eikä mitään hi-teckiä ulkoisesti eikä muutenkaan näkyvillä.
2. Maalauksen tulee olla erottuva mutta hillitty ja hyvin tehty. Ei kameleontti värejä.
3. Olla selvästi maantie / matka kelpoinen, varauksin.
4. Olla nopea mutkaradalla. Pitää pystyä useisiin (yli 10 kierosta) nopeavauhtisiin stinteihin.
5. Olla nopeahko varttimaililla. Ajo vain katurenkailla ajat jossain 12-13 sekunnin tasolla ja loppunopeudet yli 170km/h.
6. Olla nopea slalomissa.
7. Olla kaiken kaikkiaan hauska ajettava. Saa ja pitää sutia herkästi, lähtee myös pitkään sladiin tarvittaessa ja on edelleen helposti hallittavissa.
8. Olla riittävän kestävä koriltaan ja tekniikaltaan kaikkeen edellä mainittuun. Mielellään turvakehikko sisällä ja muutenkin asialliset turvavarusteet. Tekee ajamisen helpommaksi kun pysyy kiinni jakkarassa.
jne. samaa rataa…
Lähetetty: 19 Syys 2006, 17:25
Kirjoittaja Yellow Devil
Kyllä Pro Touring voi olla Hi-Tech lookia ja itse-asissa on sitä monesti väkisiinkin.
Pro Touringin perusidea on mielestäni ottaa vanha kori ja pitää sen ulkomuodot vakiona. Mutta teknisesti se muutetaan mahdollisimman hyväksi. Myöskin ajo-ominaisuuksiltaan. Näin ollen auto varustellaan mahdollisimman suurilla levyjarruilla. Tämä taas merkitsee isoja vanteita jotka ovat useimmiten uudenaikaisia. Vanteiden olisi hyvä olla läpihengittävät jarrujen jäähtymisen vuoksi. Renkaat matalaprofiiliset.
Näin on autossa jo paljon Hi-Techia!
Lähetetty: 19 Syys 2006, 17:26
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Jos olen asia ymmärtänyt oikein tulisi Pro Touring auton täyttää seuraavat vaatimukset:
1. Olla erittäin hyvän näköinen, hieman aggressiivinen. Pitää erottua selvästi muista saman korimallin autoista, ei spoilereita eikä muitakaan härpättimiä. Autossa pitää olla jotain Retro henkeä eikä mitään hi-teckiä ulkoisesti eikä muutenkaan näkyvillä.
2. Maalauksen tulee olla erottuva mutta hillitty ja hyvin tehty. Ei kameleontti värejä.
3. Olla selvästi maantie / matka kelpoinen, varauksin.
4. Olla nopea mutkaradalla. Pitää pystyä useisiin (yli 10 kierosta) nopeavauhtisiin stinteihin.
5. Olla nopeahko varttimaililla. Ajo vain katurenkailla ajat jossain 12-13 sekunnin tasolla ja loppunopeudet yli 170km/h.
6. Olla nopea slalomissa.
7. Olla kaiken kaikkiaan hauska ajettava. Saa ja pitää sutia herkästi, lähtee myös pitkään sladiin tarvittaessa ja on edelleen helposti hallittavissa.
8. Olla riittävän kestävä koriltaan ja tekniikaltaan kaikkeen edellä mainittuun. Mielellään turvakehikko sisällä ja muutenkin asialliset turvavarusteet. Tekee ajamisen helpommaksi kun pysyy kiinni jakkarassa.
jne. samaa rataa…
Lisätään kohta:
9. ylivaihde manuaali.
Nyt puhutaan sitten makuasioista joten ei turhia herneitä nenään. Mun mielestä spoilerit tai härpäkkeet eivät pilaa autoa jos ne ovat tyylinmukaiset ja istuvat kokonaisuuteen. Mitkään tommys billet spoilerit ovat mauttomampia mitä maa päällään kantaa.
Niissä on alumiini mennyt 100 % hukkaan, mutta onneksi sulattoja on olemassa. Varttimailin suorituskyky saisi olla kyllä protouring autolla kovempi 10-11,9 sekuntia ja 190-200 km/h mun näkemyksen mukaan. Muuten allekirjoitan Jyrin teesit. Toiselle protouring on alkuperäinen alusta puslineen, jousineen, iskareineen 17" vanteilla.
Lähetetty: 19 Syys 2006, 18:26
Kirjoittaja Mexico65
Fastback kirjoitti:
Nyt puhutaan sitten makuasioista joten ei turhia herneitä nenään. Mun mielestä spoilerit tai härpäkkeet eivät pilaa autoa jos ne ovat tyylinmukaiset ja istuvat kokonaisuuteen. Varttimailin suorituskyky saisi olla kyllä protouring autolla kovempi 10-11,9 sekuntia ja 190-200 km/h mun näkemyksen mukaan. Muuten allekirjoitan Jyrin teesit. Toiselle protouring on alkuperäinen alusta puslineen, jousineen, iskareineen 17" vanteilla.
Aivan esim. alkuperäisen tyyliset spoilerit käy tyyliin.
Toi vartimaili 10-11,9 s taitaa kyllä olla liikaa katu renkaille. Nyt en tarkoita minkäänlaisia dot sliksejä vaan aivan tavallisia katurenkaita. Koska mielestäni tyyliin ei sovi se, että renkaita vaihdetaan ajo tapahtumien välillä. Mutta jos auto kulkee esim. 225 katurenkaalla 12-13 s vartin niin tuo 10-11,9 s taitaa lohjeta jos alle laitetaan jonkinlaista sliksiä.
Tuo jarru asia on kokemukseni mukaan sellainen, että jos kaikki on kohdallaan ja järjestelmä on rakennettu korkealaatuisista osista niin kaikki yli 12" jarrut on pelkkää elvistelyä. (65fb vakiojarrut Fedoron DS 3000 paloilla on jo riittävä ja kestävä pitempiinkin rata-ajo suorituksiin saatikka sitten kadulle).
Hi Teck piiloon.
Kovin ollaan samoilla linjoilla.
Moottoriin voimaa tavalla tai toisella ja auto sen mukainen, että olemassa olevaa voimaa voidaan aina käyttää.
Pro Touring on kokonaisvaltaista auton performance rakentamista.
Menikö se jotenkin näin
TOTAL PERFORMANCE.
Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:12
Kirjoittaja harmi80
Voisko tuota pro touringia lähteä purkamaan ihan siitä, että touring-auto on perinteisesti ollut hyvillä ajo-ominaisuuksilla ja tehokkaalla moottorilla varustettu, (yleensä) kaksipaikkainen kulkine joka on nimensä veroisesti rakennettu pidemmillekin siirtymille. Tuo pro-sana sitten voisi viitata "jälkimarkkinatouringiin", eli alun alkaen rikkaat ameriikalaiset ovat halunneet suosituista poni-autoistaan isolla rahalla rakennuttaa touring-autoja.
Sittemmin harrastajatkin ovat heränneet ko. ilmiöön ja jokaiselle on luonnollisesti oma näkemyksensä aiheesta.
Lähetetty: 19 Syys 2006, 20:39
Kirjoittaja Fastback
Mexico65 kirjoitti:Toi vartimaili 10-11,9 s taitaa kyllä olla liikaa katu renkaille. Nyt en tarkoita minkäänlaisia dot sliksejä vaan aivan tavallisia katurenkaita. Koska mielestäni tyyliin ei sovi se, että renkaita vaihdetaan ajo tapahtumien välillä. Mutta jos auto kulkee esim. 225 katurenkaalla 12-13 s vartin niin tuo 10-11,9 s taitaa lohjeta jos alle laitetaan jonkinlaista sliksiä.
Moottoriin voimaa tavalla tai toisella ja auto sen mukainen, että olemassa olevaa voimaa voidaan aina käyttää.
Pro Touring on kokonaisvaltaista auton performance rakentamista.
Menikö se jotenkin näin
TOTAL PERFORMANCE.
Jos vakio katuratas on 225 niin sitten tuo 10-11,9 sekunttia voi olla jopa ylitsepääsemätön este, mutta enhän minä koosta puhunut. Onhan sitä "normaalia" 335/35-17 katurengastakin olemassa ja vielä ihan kohtuu hintaan - ei tosin mahdu early-mustangin alkuperäiseen pyöräkoteloon. Nyt täytyy sitten sanoa, että minun autoni ei ole tehty pro touring tyyliin eikä mihinkään pro vaan lähinnä TOP fun luokkaan joka saattaa välillä lipsahtaa top alcohol luokan puolelle
Protouringia ei sovi myöskään seoittaa meidän eurooppalaisten suosimaan Grand Touringiin, eli mukavaan nopeatempoiseen matka-ajoon...
Lähetetty: 19 Syys 2006, 21:04
Kirjoittaja Ahti
Sellanen kommentti vaan tähän väliin että 13s autosta ei tule 11 autoa eikä 12s autosta 10s autoa vaikka laittettas mitkä slicksit alle.