Ford Nationals 2011
Valvoja: Ville K
Alueen säännöt
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Rata-Reinojen ihan oma kalenteri ja keskustelualue race-henkisistä tapahtumista.
Re: Ford Nationals 2011
muistuipa tuossa mieleen yksi pikku natikka vitsi:
en muista missä tämä tapahtui, ehkä oltiin saunomassa 21!:ssä tai sitten radan tuntumassa, no kuitenkin oli perus aikataulu jaarittelut käynnissä siitä kun natikat on taas power miitin aikaan, niin jäbä vierestä sano ihan vakavalla naamalla, MIKÄ POWERI ?
(näinhän se tosin pitääkin ajatella.)
en muista missä tämä tapahtui, ehkä oltiin saunomassa 21!:ssä tai sitten radan tuntumassa, no kuitenkin oli perus aikataulu jaarittelut käynnissä siitä kun natikat on taas power miitin aikaan, niin jäbä vierestä sano ihan vakavalla naamalla, MIKÄ POWERI ?
(näinhän se tosin pitääkin ajatella.)
MUSTANG 65 HT.
-
- Mega-addikti
- Viestit: 819
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
- Auto: Ford Thunderbird SC -93
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Ford Nationals 2011
Wau, kiitos Kirsi Natikka-kertomuksesta, mielenkiintoista lukea tapahtumasta 11-vuotiaan silmin! Karkkikauppa ja sade siitä päällimmäisenä nuorisolle mieleen jäi. Ja jäihän se aikuisillekin, jäi tosin muutama muukin mukava muisto näitten lisäksi.



(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
-
- Mega-addikti
- Viestit: 803
- Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
- Auto: Galaxie -61
- Paikkakunta: huitsin nevada
Re: Ford Nationals 2011
tuli vasta jälkeenpäin mieleen se kun kysyit katsastuksessa että kuka olen. täällä olen tällä nimimerkillä.Lintunen kirjoitti:Wau, kiitos Kirsi Natikka-kertomuksesta, mielenkiintoista lukea tapahtumasta 11-vuotiaan silmin! Karkkikauppa ja sade siitä päällimmäisenä nuorisolle mieleen jäi. Ja jäihän se aikuisillekin, jäi tosin muutama muukin mukava muisto näitten lisäksi.![]()

"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
-
- Mega-addikti
- Viestit: 819
- Liittynyt: 14 Kesä 2011, 20:32
- Auto: Ford Thunderbird SC -93
- Paikkakunta: Koskenkorva
Re: Ford Nationals 2011
^ Pikkuusen tuo kuvakin auttoi tunnistamaan... 

(Thunderbird SC -90)
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
(Thunderbird SC -94)
(Thunderbird SC -93)
Tässä välissä pari Subarua
Ford Focus - 08, 1.8 l Tdci
- svt1finland
- Addikti
- Viestit: 237
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
- Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350 - Paikkakunta: Teisko
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2011
ISO kiitos puuhamiehille ja naisille!
Kivaa oli - myös kavereillani jotka ensimmäistä kertaa olivat kerhomme tapahtumassa.
Eikä se sade paljoa haitannut. Huuruisesta lasista ei vaan meinannu välillä pihalle nähdä.
Laitoin meidän http://www.blackbullpower.com sivustolle kuvatuksia tapahtumasta.
Videopätkiä pitäs tulla naamakirjaan kanssa osoitteeseen
https://www.facebook.com/group.php?gid= ... 131&v=wall
kunhan ehdin ne sinne lataamaan
Eikä muuten taida olla remmi joka myötää vai by-pass venttiili.
Koittelin vähän säädellä tänään mutta taivaalta tippuu Teiskossa siihen malliin vettä ettei päälle 6500 kierroksen tee mieli yleisellä tiellä kurmoottaa Cobraa.
Loppuu pian ajot lyhyeen. Täytyy saada penkitykseen Valkeakoskelle Hariselle niin saa lopullisen selvyyden.
Näkemisiin FunRunissa!
Mika
Kivaa oli - myös kavereillani jotka ensimmäistä kertaa olivat kerhomme tapahtumassa.
Eikä se sade paljoa haitannut. Huuruisesta lasista ei vaan meinannu välillä pihalle nähdä.
Laitoin meidän http://www.blackbullpower.com sivustolle kuvatuksia tapahtumasta.
Videopätkiä pitäs tulla naamakirjaan kanssa osoitteeseen
https://www.facebook.com/group.php?gid= ... 131&v=wall
kunhan ehdin ne sinne lataamaan

Eikä muuten taida olla remmi joka myötää vai by-pass venttiili.
Koittelin vähän säädellä tänään mutta taivaalta tippuu Teiskossa siihen malliin vettä ettei päälle 6500 kierroksen tee mieli yleisellä tiellä kurmoottaa Cobraa.
Loppuu pian ajot lyhyeen. Täytyy saada penkitykseen Valkeakoskelle Hariselle niin saa lopullisen selvyyden.
Näkemisiin FunRunissa!
Mika
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford Nationals 2011
Onnittelut 2011 mestarille vielä täältä foorumin kauttakin.svt1finland kirjoitti: ....Eikä muuten taida olla remmi joka myötää vai by-pass venttiili....
..tosiaan, ahtopainemittarin luvut ei kerro hukkuuko paineet remmin luistamiseen vai vai läpän avoinna olemiseen

nimimerkillä: by-pass-venttiili vikaa täällä myös tutkineena.
EDIT: on se varmaan ollut Mikalla karmea viikonloppu ajaa tuollaisella alitehoisella ja viallisella autolla mestariksi

- Juha -
- svt1finland
- Addikti
- Viestit: 237
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
- Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350 - Paikkakunta: Teisko
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2011
Kiitos PJ 
Kaikkee muuta kun karmeeta - 2 vuoden rakantamisen jälkeen sillä pystyi ajamaan koko viikonlopun, käymään välissä kotosalla ja sunnuntaina kyyditteen yleisöä ja kuvaajia. Hurjan ajan pisti Kari taululle. Siinä riittää tuleville Alastaro-sessioille tavoiteltavaa. Ja Arto slaalomissa näytti mestarin elkeet liukkaalla radalla.
Harmi nuo kaikki autojen rikkoutumiset. Mutta se vaan kuuluu asiaan kun niillä ajetaan vähän luempaa rataoloissa.
Burniksessa satoi sen verran taivaalta ettei kumi oikein liikkeessä savunnu. Olis vaan ollu ykstoikkosta katsottavaa seisottaa Cobraa 3 minuuttia paikallaan savun seassa.
Kiihdytyksessä tuli oma ennätys 12.093 / 186,72 km/h
HIENO VIIKONLOPPU !
Tahtoo pian uudelleen radalle....
Mika

Kaikkee muuta kun karmeeta - 2 vuoden rakantamisen jälkeen sillä pystyi ajamaan koko viikonlopun, käymään välissä kotosalla ja sunnuntaina kyyditteen yleisöä ja kuvaajia. Hurjan ajan pisti Kari taululle. Siinä riittää tuleville Alastaro-sessioille tavoiteltavaa. Ja Arto slaalomissa näytti mestarin elkeet liukkaalla radalla.
Harmi nuo kaikki autojen rikkoutumiset. Mutta se vaan kuuluu asiaan kun niillä ajetaan vähän luempaa rataoloissa.
Burniksessa satoi sen verran taivaalta ettei kumi oikein liikkeessä savunnu. Olis vaan ollu ykstoikkosta katsottavaa seisottaa Cobraa 3 minuuttia paikallaan savun seassa.
Kiihdytyksessä tuli oma ennätys 12.093 / 186,72 km/h

HIENO VIIKONLOPPU !
Tahtoo pian uudelleen radalle....
Mika
Viimeksi muokannut svt1finland, 16 Heinä 2011, 08:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
- CFR-759
- Aina äänessä
- Viestit: 1551
- Liittynyt: 18 Helmi 2005, 17:25
- Auto: Mustang FB -65
Mustang Boss302 -12
Mustang GT KB -15
Fairlane 427 -64
Mustang GT -05
MB 200 W110 -66 - Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2011
Kyllä vain Mika lakki päästä ja onnittelut! Vihdoin sait SVT:n ratakuntoon ja siitähän eivoi muuta seurata kuin Natikkapokaali.
Suoranajosta pieni kymysys, viimevuonna kun useamman vedon ajoin niin paras oli 12,512 / 185,66 vaan mitkä oli sulla ajat
60 ft / 330 ft? Niistähän pitkälti loppuajatkin muodostuu. Tänävuonna vähän arkuutta että vehkeet kestäis. Parhaaks ajaks
jäi (3:sta vedosta) 12,678 / 183,11 kun en uskaltanut kierrättää yli 7000 rmp:n. Kuitenkin sun loppunopeus ei kauheesti
poikennu tosta meikäläisen nopeudesta. Onko vain näin että renkailla lähdössä nämäkin ratkaistaan? Sliksit ensvuonna
Vesa
Suoranajosta pieni kymysys, viimevuonna kun useamman vedon ajoin niin paras oli 12,512 / 185,66 vaan mitkä oli sulla ajat
60 ft / 330 ft? Niistähän pitkälti loppuajatkin muodostuu. Tänävuonna vähän arkuutta että vehkeet kestäis. Parhaaks ajaks
jäi (3:sta vedosta) 12,678 / 183,11 kun en uskaltanut kierrättää yli 7000 rmp:n. Kuitenkin sun loppunopeus ei kauheesti
poikennu tosta meikäläisen nopeudesta. Onko vain näin että renkailla lähdössä nämäkin ratkaistaan? Sliksit ensvuonna

Vesa
Mustang Fastback 1965 - 2015
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
+ yks -64 Fairlane
+ yks museoitu -66 MB 200 benzin W110
- pokkinen
- Aina äänessä
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 02 Kesä 2009, 10:18
- Auto: Ford Transit
- Paikkakunta: Nokia
Re: Ford Nationals 2011
Jee
Googlen kuvahausta löysin aika upean panoraamakuvan loppuparaatista.
(kuvan ottaja ilmoittakoon, jos tätä kuvaa ei saa julkisesti esittää , niin poistan sen välittömästi)
"klikkaa kuva isommaksi ja nauti, pilvissä siinä ollaan"
Googlen kuvahausta löysin aika upean panoraamakuvan loppuparaatista.
(kuvan ottaja ilmoittakoon, jos tätä kuvaa ei saa julkisesti esittää , niin poistan sen välittömästi)
"klikkaa kuva isommaksi ja nauti, pilvissä siinä ollaan"
- Juha -
- svt1finland
- Addikti
- Viestit: 237
- Liittynyt: 03 Helmi 2005, 22:48
- Auto: '66 Shelby Cobra CSX 4000
'67 Shelby G.T.500
'96 Mustang Cobra SVT
'07 Shelby GT500
'12 Shelby GT350 - Paikkakunta: Teisko
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2011
Tässä toisen vedon tiedot Vesalle ja muille:
ET : 12,093 s
SP : 186,72 kmh
RT : 1,721 s (odottelin naapurin liikkeelle)
60ft: 1,909 s
330ft: 5,124 s
660ft: 7,849 s
990ft: 10,162 s
Alle 12 siis asetettu seuraavaksi tavoitteeksi tuleviin koitoksiin.
Mika
ET : 12,093 s
SP : 186,72 kmh
RT : 1,721 s (odottelin naapurin liikkeelle)
60ft: 1,909 s
330ft: 5,124 s
660ft: 7,849 s
990ft: 10,162 s
Alle 12 siis asetettu seuraavaksi tavoitteeksi tuleviin koitoksiin.
Mika
:::::
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
'66 Shelby Cobra S/C 427
'67 Shelby G.T.500
’93 Mustang Cobra SVT
'96 Mustang Cobra SVT 'BlackBull'
'12 Shelby GT350
:::::
http://www.blackbullpower.com
Re: Ford Nationals 2011
Aivan loistava tapahtuma ja kiitos täältäkin puuhamiehille!
Aika hyvin tuntuu tuollainen metsälöytö taittuvan radallakin ihan vakio jarruin ja katurenkain.
Täytynee ensivuodeksi vääntää sliksit alle kun näkyy olevan sallittu, ja kaippa nuo jarrutkin on vihdoin vaihdettava.
Hiukan jäi jotain hampaankoloon kun vartilla loppui aika kesken ja auto jäi muutaman kymmenyksen parhaista 60ft ajoista.
Joka tapauksessa sairaan hauska viikonloppu.
Erityiskiitos kaikille autoa käyntiin työntäneille
t.
Eurofordisti
Aika hyvin tuntuu tuollainen metsälöytö taittuvan radallakin ihan vakio jarruin ja katurenkain.
Täytynee ensivuodeksi vääntää sliksit alle kun näkyy olevan sallittu, ja kaippa nuo jarrutkin on vihdoin vaihdettava.
Hiukan jäi jotain hampaankoloon kun vartilla loppui aika kesken ja auto jäi muutaman kymmenyksen parhaista 60ft ajoista.
Joka tapauksessa sairaan hauska viikonloppu.
Erityiskiitos kaikille autoa käyntiin työntäneille

t.
Eurofordisti
Ford Granada V8
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2011
Harvinaisen vaatimaton eurofordisti, työnsi eurofordhuussin Fordin detroitin V8:n säestyksellä Ford Champion HOPEALLE!!!!razorass kirjoitti:Aivan loistava tapahtuma ja kiitos täältäkin puuhamiehille!
Aika hyvin tuntuu tuollainen metsälöytö taittuvan radallakin ihan vakio jarruin ja katurenkain.
Täytynee ensivuodeksi vääntää sliksit alle kun näkyy olevan sallittu, ja kaippa nuo jarrutkin on vihdoin vaihdettava.
Hiukan jäi jotain hampaankoloon kun vartilla loppui aika kesken ja auto jäi muutaman kymmenyksen parhaista 60ft ajoista.
Joka tapauksessa sairaan hauska viikonloppu.
Erityiskiitos kaikille autoa käyntiin työntäneille![]()
t.
Eurofordisti


"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2011
Juu. Granaatti erottui porukasta edukseen
Hieno peli kaimalla.
Omat tutkimukset jatkuu Elokuun alussa. Toistaiseksi auto tuupattu vaan talliin ja pukeille. 8" tuumaisen kunto tarkistetaan aluksi ja mietitään sitten minne veto katosi 3 ja 4 vaihteilla. Viime vuoden loppunopeudesta 20 km/h kadoksissa
Ostos listalla ainakin uusi kardaani ja bensa syteemin parannus.

Omat tutkimukset jatkuu Elokuun alussa. Toistaiseksi auto tuupattu vaan talliin ja pukeille. 8" tuumaisen kunto tarkistetaan aluksi ja mietitään sitten minne veto katosi 3 ja 4 vaihteilla. Viime vuoden loppunopeudesta 20 km/h kadoksissa

- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: Ford Nationals 2011
doodi, mullakin oli kateissa 20kmh loppunopeutta, mutta syypää löytyy peilistä... 38 asteen sijaan 27,5 asteen kokonaisennakoilla lähdöstä maaliin - ei ihme jos ei kulkenut täälläkään.Antti66HT kirjoitti:Juu. Granaatti erottui porukasta edukseenHieno peli kaimalla.
Omat tutkimukset jatkuu Elokuun alussa. Toistaiseksi auto tuupattu vaan talliin ja pukeille. 8" tuumaisen kunto tarkistetaan aluksi ja mietitään sitten minne veto katosi 3 ja 4 vaihteilla. Viime vuoden loppunopeudesta 20 km/h kadoksissaOstos listalla ainakin uusi kardaani ja bensa syteemin parannus.
Muuten täytyy tunnustaa, että alusta toimi hienosti kunhan slicksit tuli "korkattua" tarpeeksi lämpösiksi ja pitkästi. Peräkin kesti. Burnis suoraan kakkoselta ja kumit lämpöisiksi. Täytyy testata burniksen tekoa suoraan kolmoselta ensikerralla. Paljon jäi testattavaa. Ruuminavaus etenee, vika ei ollut imusarjan tiivisteissä =( Pööörkkelis, eli joutuu humppaamaan eikun jumppaamaan kannet irti.
Antti, mainitsit u-pultit jossain, niin menikö kardaanin u-pultit vai taka-akselin u-pultit??? Ne madalluspalikat näin, mutta ei kai taka-akselin 1/2" u-pultit antautuneet? Vai et kai laittanut niitä toisia paketista????

"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Ford Nationals 2011
Ei. Vanhat pultit oli vielä. Aika ei riittänyt vaihtoon. Mullahan toi kasituumainen on vielä kapeneva malli, eli tarvii keksiä joko paksunnos siihen tai jostain uutta banjoa... Uuden iskarin kiinnitys levyn joutuu askartelemaan, jos ei sitten... 
