Minkälaiset pakosarjat katuautoon

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Tuolta pajalta olen tilannut yhdet sarjat. Ei valittamista.
http://fordpowertrain.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Juuri tuolta FPA:lta kysyin.

Saa nähdä nyt sitten mihin on lambdan paikat laitettu. Olettais niiden nyt vähän osaavan paikkaa katsoa, mutta saa nähdä. Mietin että eikös periaatteessa kävisi jos laittaisi kollektorin sisälle laipalla varustetun supistuksen? Eli lankarullamainen supistus missä toisessa päässä laippa jolla saa sarjojen ja pakoputken väliin. Tiivistäisi sen esim. tulen kestävällä villalla supistuksen kohdalta ja tiivisteellä laipalta. Riippuu nyt sitten tietysti niistä lambdan paikoistakin.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja FFreak »

No nyt ne on kotona ja tuollaiset ne on.
Liitteet
Pakosarjat.JPG
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4857
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

:shock: :shock: On niin nätit, ettei niitä raskitte autoon laittaa! Laita seinälle kehyksiin :peukku: :peukku: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Hoovee
Hiljaisempi
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Tammi 2021, 09:43
Auto: 71 Torino

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Hoovee »

kaara91 kirjoitti: 30 Syys 2020, 16:54 Itse putkisto on 2,5in..Pakoputkisto on tehty Motonetin putkiosista ja pönttöinä jotkut suorat Flowmasterit päättyen taka-akselin etupuolelle..
tuleeko epämieluisaa ääntä sisälle kun putket puhaltaa auton alla asfalttiin?

Tarttis jossain vaiheessa tehdä omaan fordiin uudet putket, olen kans miettinyt jos ne päättyis noin.

Mutta mikä ois oikea putken koko?

Hookerin pitkät pakosarjat on nyt 3" kollektorilla,sitten supistaja ja nyt taakse asti 2,5", ilman H tai X-putkea. Moottori -71, 302 +blower


Onko 3" liika iso? tai sitten että laittais 2,5 ja H/X-putki väliin
1971 Ford Torino 302 Blower
1995 Dodge Ram 4x4 Cummins
Sudenkolo
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Joulu 2015, 02:53

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Sudenkolo »

Hoovee kirjoitti: 15 Tammi 2021, 20:38
kaara91 kirjoitti: 30 Syys 2020, 16:54 Itse putkisto on 2,5in..Pakoputkisto on tehty Motonetin putkiosista ja pönttöinä jotkut suorat Flowmasterit päättyen taka-akselin etupuolelle..
tuleeko epämieluisaa ääntä sisälle kun putket puhaltaa auton alla asfalttiin?

Tarttis jossain vaiheessa tehdä omaan fordiin uudet putket, olen kans miettinyt jos ne päättyis noin.

Mutta mikä ois oikea putken koko?

Hookerin pitkät pakosarjat on nyt 3" kollektorilla,sitten supistaja ja nyt taakse asti 2,5", ilman H tai X-putkea. Moottori -71, 302 +blower


Onko 3" liika iso? tai sitten että laittais 2,5 ja H/X-putki väliin
Tulee autoon kyllä ääniä enempi tolla vajaalla putkirakenteella ja pakosauhuja noissahan pitikissä peltisarjoissa on ongelma että maavara menee aika pieneksi ellei nyt ole joku valmistanut sellaisia ettei laahaa.Itse Päädyin 3" magnaflow putkistoon ja olen ollut tyytyväinen pakosarjat sekä laatikon nurkile pitäs vielä tehdä jossain vaiheessa kun saa auton kunnolla ajoon.
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Homer65 kirjoitti: 04 Joulu 2020, 17:48 :shock: :shock: On niin nätit, ettei niitä raskitte autoon laittaa! Laita seinälle kehyksiin :peukku: :peukku: :lol:
Mullakin oli sarjat ensin seinällä mutta siten kun en enää jaksanut katsella niitä niin laitoin ne autoon tai myyntiin.

Liitteet
P1100060.JPG
IMG_3577.JPG
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JooSexSex
Addikti
Viestit: 230
Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed
Paikkakunta: Vantaa - Vanda

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja JooSexSex »

Mexico65 kirjoitti: 23 Maalis 2022, 12:34 Mullakin oli sarjat ensin seinällä mutta siten kun en enää jaksanut katsella niitä niin laitoin ne autoon tai myyntiin.
Ylemmät muistuttavat kovasti niitä pakosarjoja, jotka ostin erään Mustang-harrastajan seinältä :shock:
Otsikon kysymykseen vastauksena: JBA Tri-Y H-putkella.
Sopivat hyvin autoon, ovat aikakauden mukaiset, eivät roiku liian alhaalla ja äänet ovat mieluisat, vaan ei meluisat.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Sellaset mihin saa turbot kiinni .
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

PeteP kirjoitti: 23 Maalis 2022, 18:13 Sellaset mihin saa turbot kiinni .
Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.

Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.
Liitteet
Trbo heades.jpg
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
FFreak
Aina äänessä
Viestit: 1200
Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja FFreak »

Itseä on mietityttänyt tuollaisissa alakuvan mustissa sarjoissa, että miten ne saa kunnolla kiinni. Kannen kiinnitykset heittää niin paljon, että ei mene jakeluun. Eikö noita voi tehdä sellaisessa jigissä, että jako pysyy oikeana. Ilmeisesti lämpöä pitää antaa, että taipuu oikealle paikalle mutta silti. Vai onko ne mallia tee ite parempi. :roll: Kertokaas viisaammat.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...

Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
PeteP
Aina äänessä
Viestit: 1766
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 13:16
Paikkakunta: Veteli

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Mexico65 kirjoitti: 24 Maalis 2022, 09:26
PeteP kirjoitti: 23 Maalis 2022, 18:13 Sellaset mihin saa turbot kiinni .
Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.

Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.
Kahelle kahelle :D On tälläkin hetkellä, tosin ei yhtä nätit kuin nuo romatut.
:krooh:
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3210
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

PeteP kirjoitti: 24 Maalis 2022, 17:45
Mexico65 kirjoitti: 24 Maalis 2022, 09:26
PeteP kirjoitti: 23 Maalis 2022, 18:13 Sellaset mihin saa turbot kiinni .
Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.

Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.
Kahelle kahelle :D On tälläkin hetkellä, tosin ei yhtä nätit kuin nuo romatut.
ei oo romatut.
Made of High Quality T-304 Polished Stainless Steel Alloy Material for Strength and Durability
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Sudenkolo
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Joulu 2015, 02:53

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Sudenkolo »

FFreak kirjoitti: 24 Maalis 2022, 11:27 Itseä on mietityttänyt tuollaisissa alakuvan mustissa sarjoissa, että miten ne saa kunnolla kiinni. Kannen kiinnitykset heittää niin paljon, että ei mene jakeluun. Eikö noita voi tehdä sellaisessa jigissä, että jako pysyy oikeana. Ilmeisesti lämpöä pitää antaa, että taipuu oikealle paikalle mutta silti. Vai onko ne mallia tee ite parempi. :roll: Kertokaas viisaammat.
Viisaudesta tiedä mutta jos noihin lisää jenkkien väljyydet ja halpismaan halvalla tuotannon ei se materiaali ainakaan parane.Taisi hienosti paketoitu holleyn bensapumppu kusta jo ensi strartilla kalvosta made in korea :D
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Ei nyt ihan pako sarjoja, mutta putket on nyt uudet.

Sarjat 1 3/4" Hookerin pitkät 1-4 sarjat.

Aiemmin oli Dynomaxin Race "äänenvaimentimet", ja perässä ProFlo resonaattorit. No, meteliä riitti, mutta omakoti alueella ei oikein viitsi aamulla töihin kovin aikaisin lähteä...

No nyt tuli Katit, Kammio vaimentimet, ja perään resonaattorit, joissa kartio.

Katit siksi kun tuo HT ikkunat auki ajaen pöllyttää pakokaasuja sisälle. Jos ne käattien läpi tullesas kärylisivät vähän vähemmän. Katit on mitoitettu 450hp tehtaalta, eli ei pitäisi kuristaa.

Ohitukset on suunniteltu 71 cm pitkiksi umpiperiksi, silloin kun läpät eivät ole auki. Heimholz efekti pitäisi poistaa dronea 2000-2200 rpm alueelta. Katsotaan miten toimii. Kaikki on plussaa, jos toimii.

Painoa tuli periaatteessa lisää katit ja 1.5m 3" suoraa putkea, eli ehkä 10 kg. Koitan vaikka laihduttaa sen verran ;) Alla kuvia kiinnostuneille.
Liitteet
IMG-9693.jpg
IMG-9692.jpg
IMG-9691.jpg
F804A443-64B8-49E4-A302-C6B937D317EA.JPG
8300E445-3D5E-49A4-94C4-4B88EA0BE960.JPG
Vastaa Viestiin