Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Tuolta pajalta olen tilannut yhdet sarjat. Ei valittamista.
http://fordpowertrain.com
http://fordpowertrain.com
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Juuri tuolta FPA:lta kysyin.
Saa nähdä nyt sitten mihin on lambdan paikat laitettu. Olettais niiden nyt vähän osaavan paikkaa katsoa, mutta saa nähdä. Mietin että eikös periaatteessa kävisi jos laittaisi kollektorin sisälle laipalla varustetun supistuksen? Eli lankarullamainen supistus missä toisessa päässä laippa jolla saa sarjojen ja pakoputken väliin. Tiivistäisi sen esim. tulen kestävällä villalla supistuksen kohdalta ja tiivisteellä laipalta. Riippuu nyt sitten tietysti niistä lambdan paikoistakin.
Saa nähdä nyt sitten mihin on lambdan paikat laitettu. Olettais niiden nyt vähän osaavan paikkaa katsoa, mutta saa nähdä. Mietin että eikös periaatteessa kävisi jos laittaisi kollektorin sisälle laipalla varustetun supistuksen? Eli lankarullamainen supistus missä toisessa päässä laippa jolla saa sarjojen ja pakoputken väliin. Tiivistäisi sen esim. tulen kestävällä villalla supistuksen kohdalta ja tiivisteellä laipalta. Riippuu nyt sitten tietysti niistä lambdan paikoistakin.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
No nyt ne on kotona ja tuollaiset ne on.
Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon





Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
tuleeko epämieluisaa ääntä sisälle kun putket puhaltaa auton alla asfalttiin?
Tarttis jossain vaiheessa tehdä omaan fordiin uudet putket, olen kans miettinyt jos ne päättyis noin.
Mutta mikä ois oikea putken koko?
Hookerin pitkät pakosarjat on nyt 3" kollektorilla,sitten supistaja ja nyt taakse asti 2,5", ilman H tai X-putkea. Moottori -71, 302 +blower
Onko 3" liika iso? tai sitten että laittais 2,5 ja H/X-putki väliin
1971 Ford Torino 302 Blower
1995 Dodge Ram 4x4 Cummins
1995 Dodge Ram 4x4 Cummins
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Tulee autoon kyllä ääniä enempi tolla vajaalla putkirakenteella ja pakosauhuja noissahan pitikissä peltisarjoissa on ongelma että maavara menee aika pieneksi ellei nyt ole joku valmistanut sellaisia ettei laahaa.Itse Päädyin 3" magnaflow putkistoon ja olen ollut tyytyväinen pakosarjat sekä laatikon nurkile pitäs vielä tehdä jossain vaiheessa kun saa auton kunnolla ajoon.Hoovee kirjoitti: ↑15 Tammi 2021, 20:38tuleeko epämieluisaa ääntä sisälle kun putket puhaltaa auton alla asfalttiin?
Tarttis jossain vaiheessa tehdä omaan fordiin uudet putket, olen kans miettinyt jos ne päättyis noin.
Mutta mikä ois oikea putken koko?
Hookerin pitkät pakosarjat on nyt 3" kollektorilla,sitten supistaja ja nyt taakse asti 2,5", ilman H tai X-putkea. Moottori -71, 302 +blower
Onko 3" liika iso? tai sitten että laittais 2,5 ja H/X-putki väliin
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Mullakin oli sarjat ensin seinällä mutta siten kun en enää jaksanut katsella niitä niin laitoin ne autoon tai myyntiin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- JooSexSex
- Addikti
- Viestit: 230
- Liittynyt: 15 Helmi 2008, 22:11
- Auto: 1965 Convertible T-code 200 C4
1965 Fastback A-code 332 Toploader 4-speed - Paikkakunta: Vantaa - Vanda
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Ylemmät muistuttavat kovasti niitä pakosarjoja, jotka ostin erään Mustang-harrastajan seinältä

Otsikon kysymykseen vastauksena: JBA Tri-Y H-putkella.
Sopivat hyvin autoon, ovat aikakauden mukaiset, eivät roiku liian alhaalla ja äänet ovat mieluisat, vaan ei meluisat.
'65 Convertible T-code 200 C4 7.25"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
'65 Fastback A-code 332 Toploader 8"
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.
Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- FFreak
- Aina äänessä
- Viestit: 1200
- Liittynyt: 08 Tammi 2005, 13:35
- Auto: Mustang sportsroof -69, 306, C4, 4,1 lukko. Musta. Ja coupe -78, 302 ja c4.
- Paikkakunta: Äänekoski
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Itseä on mietityttänyt tuollaisissa alakuvan mustissa sarjoissa, että miten ne saa kunnolla kiinni. Kannen kiinnitykset heittää niin paljon, että ei mene jakeluun. Eikö noita voi tehdä sellaisessa jigissä, että jako pysyy oikeana. Ilmeisesti lämpöä pitää antaa, että taipuu oikealle paikalle mutta silti. Vai onko ne mallia tee ite parempi.
Kertokaas viisaammat.

Kahta en vaihda,-69 Mussea ja ...
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Mustang sportsroof -69, 306, c4, 9` 4.11.
Mustang II coupe -78, 302, c4, 8`
Ford Ranch wagon 292Y, man, 9´ -61
Volovo V60 T6 AWD hybrid - 20
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Kahelle kahelleMexico65 kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 09:26Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.
Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.


Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
ei oo romatut.PeteP kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 17:45Kahelle kahelleMexico65 kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 09:26Yhdelle vai kahdelle turbolle?
https://www.protuninglab.com/ford2.html
eikä oo kalliit.
Nokin voi laitta seinälle ihasteltaviksi, kunnes niille löytyy asennus kohde.On tälläkin hetkellä, tosin ei yhtä nätit kuin nuo romatut.
Made of High Quality T-304 Polished Stainless Steel Alloy Material for Strength and Durability
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Viisaudesta tiedä mutta jos noihin lisää jenkkien väljyydet ja halpismaan halvalla tuotannon ei se materiaali ainakaan parane.Taisi hienosti paketoitu holleyn bensapumppu kusta jo ensi strartilla kalvosta made in koreaFFreak kirjoitti: ↑24 Maalis 2022, 11:27 Itseä on mietityttänyt tuollaisissa alakuvan mustissa sarjoissa, että miten ne saa kunnolla kiinni. Kannen kiinnitykset heittää niin paljon, että ei mene jakeluun. Eikö noita voi tehdä sellaisessa jigissä, että jako pysyy oikeana. Ilmeisesti lämpöä pitää antaa, että taipuu oikealle paikalle mutta silti. Vai onko ne mallia tee ite parempi.Kertokaas viisaammat.

- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Ei nyt ihan pako sarjoja, mutta putket on nyt uudet.
Sarjat 1 3/4" Hookerin pitkät 1-4 sarjat.
Aiemmin oli Dynomaxin Race "äänenvaimentimet", ja perässä ProFlo resonaattorit. No, meteliä riitti, mutta omakoti alueella ei oikein viitsi aamulla töihin kovin aikaisin lähteä...
No nyt tuli Katit, Kammio vaimentimet, ja perään resonaattorit, joissa kartio.
Katit siksi kun tuo HT ikkunat auki ajaen pöllyttää pakokaasuja sisälle. Jos ne käattien läpi tullesas kärylisivät vähän vähemmän. Katit on mitoitettu 450hp tehtaalta, eli ei pitäisi kuristaa.
Ohitukset on suunniteltu 71 cm pitkiksi umpiperiksi, silloin kun läpät eivät ole auki. Heimholz efekti pitäisi poistaa dronea 2000-2200 rpm alueelta. Katsotaan miten toimii. Kaikki on plussaa, jos toimii.
Painoa tuli periaatteessa lisää katit ja 1.5m 3" suoraa putkea, eli ehkä 10 kg. Koitan vaikka laihduttaa sen verran
Alla kuvia kiinnostuneille.
Sarjat 1 3/4" Hookerin pitkät 1-4 sarjat.
Aiemmin oli Dynomaxin Race "äänenvaimentimet", ja perässä ProFlo resonaattorit. No, meteliä riitti, mutta omakoti alueella ei oikein viitsi aamulla töihin kovin aikaisin lähteä...
No nyt tuli Katit, Kammio vaimentimet, ja perään resonaattorit, joissa kartio.
Katit siksi kun tuo HT ikkunat auki ajaen pöllyttää pakokaasuja sisälle. Jos ne käattien läpi tullesas kärylisivät vähän vähemmän. Katit on mitoitettu 450hp tehtaalta, eli ei pitäisi kuristaa.
Ohitukset on suunniteltu 71 cm pitkiksi umpiperiksi, silloin kun läpät eivät ole auki. Heimholz efekti pitäisi poistaa dronea 2000-2200 rpm alueelta. Katsotaan miten toimii. Kaikki on plussaa, jos toimii.
Painoa tuli periaatteessa lisää katit ja 1.5m 3" suoraa putkea, eli ehkä 10 kg. Koitan vaikka laihduttaa sen verran
