Sivu 6/9
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 20 Heinä 2011, 22:58
Kirjoittaja razorass
Mukava oli äijien kanssa turista.
Multa ei startin herätejohdon katkeamista lukuunottamatta varsinaisesti hajonnut mitään. Pannukin pelasi vallan mainiosta ja vaikka keitti n. 5 kertaa ja 5:n ratakierroksen jälkeen oli aina sekä lämmöt tapissa että jarrut kateissa. Flattopeilla on näköjään tosi kuumalla koneella jälkikäyntiä, pattipäisillä männillä ei ollut vaikka quench ja ruttu molemmilla sama.
noh.. T5 tuli kyllä tiensä päähän, ujelteli jo ennen eikä muuttunut ainakaan paremmaksi viikonlopun aikana. Uusi tremecin tekele pitäisi viikonloppuna nostella paikalleen. Aski onkin viimeinen tekniikan osa mikä ei ole kertaakaan ollut vielä täysin uusi.
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 00:09
Kirjoittaja Futurage
T5 kestää vielä 351 tilavuuden perässä mutta kun tilavuus nousee 393:een niin aski antautuu hyvin nopeasti.
Nimimerkki " ei epätietoinen hämeestä".
Kyseessä oli uusi Ford Racing Z -loota...hyvin meillä kuitenkin meni stadin cruising 5-päällä kaljaa peräkontissa ja vain 4 vaihde käytössä...took abaut lou end took !
------------------------
Granadalle ja kuskille myönnettiin käsittääkseni ansiomitali aiheesta

Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 00:13
Kirjoittaja Futurage
Niin, monilla oli loppunopeus kateissa, niin myös mulla. Kahdessa ekassa oli muka 157 vaikka oikeasti noin 200, ja vähän myöhemmin "vain" 198. Voisko vehkeissä olla vikaa sillä viime kesänä loppunopeus oli 204 ja nyt tuntui kaikinpuolin että olis mennyt samanverran tai jopa vähän enemmän.
Noi pari keissiä on selvät kuten esim.nimimerkki Fastbackin tapaus, mutta mites muilla ?
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 09:04
Kirjoittaja razorass
Mulla on loppunopeus ollut kolmosella 182-183, eli se mitä 6800rpm rajotinta vasten kulkee, nyt 180 ja risat. Mutta Kaippa toi menee tolerenssien piikkiin.
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 15:03
Kirjoittaja Antti66HT
Mulla kyllä sano perstuntuma samaa kuin kello. Uutta oli tietysti myös slicksit eli niiden kanssa lähtö oli hieman lastenkengissä. Kaikissa viidessä lähdössä nopeudet 171-176, ihan selkeästi laittaisin sytkä / polttoaineen syötön piikkiin. Lisäksi olin säätänyt kytkimen hydraulityö syklinterin pedal stopperin lian varovaisesti, ja huomasin vasta sunnuntaina. Alkoi kummasti menemään vaihteet päälle kun kytkin alkoi irrottamaan. RST tarvii luonnollisesti pidemmän liikkeen.
Positiivista oli tuolla lähtö sähläyksellä ihan ok 60 ft aika eli 1,757 s. Ensi kesäksi taka-akselin tuentaan pakko tehdä radikaaleja muutoksia. Pito on hyvä eikä akseli pompota(jostain ihmeen syystä), mutta akseli elää aivan liikaa ja pinioni kulman muutokset porsivat ristikoita. Onneksi on n. 350 päivää aikaa.

Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 22:31
Kirjoittaja Homer65
Oli näemmä virhe noissa sp.lla tulleissa tuloksissa. Rata-ajossa oli Lappalaisen Kimmo kahteen kertaan, jälkimmäinen aika oli oikein, mutta ajaja pitäisi olla Petteri Uljas numerolla 405.
Samalla kattelin, että aika epätasaseti jakautuu pisteet slalomin ja burnis-kisan kesken. Ainakin Antti N., kärkinimistä,kärsii pisteissä selkeesti slaalomin alemmasta? pisteytyksestä. Sitä en ruvennut laskemaan, että vaikuttaisiko sijotukseen!!
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 22:57
Kirjoittaja Fastback
natikka jory on pisteytyksen tehnyt. 2010 ford champion olisi ollut kno-1 jos olisi ottanut osaa slalomiin ja burniskisaan. Niinhän ne täditkin olisi setiä jos niillä olis pallit. Säänöt samat kaikille, eli eikun burniskisaan. Minusta kyllä huvittavinta oli se, ettei vesisateesta johtuen kaikki autot saaneet savua aikaiseksi. Toisilla tosin savutti vaikkei pyöräkään lyönyt joutavaa.
Kaikesta huolimatta oli hyvät natikat.
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 21 Heinä 2011, 23:53
Kirjoittaja CFR-759
svt1finland kirjoitti:Tässä toisen vedon tiedot Vesalle ja muille:
ET : 12,093 s
SP : 186,72 kmh
RT : 1,721 s (odottelin naapurin liikkeelle)
60ft: 1,909 s
330ft: 5,124 s
660ft: 7,849 s
990ft: 10,162 s
Alle 12 siis asetettu seuraavaksi tavoitteeksi tuleviin koitoksiin.
Mika
Tässä se CYR:in 2010 paras tulos: ET: 12,512 , SP: 185,66 , RT: 1,212 , 60ft: 2,037 , 330ft: 5,424 , 660ft: 8,204 , 990ft: 10,534.
Ja tänävuonna paras: ET: 12,678 , SP: 183,11 , RT: 0,978 , 60ft: 2,138 , 330ft: 5,567 , 660ft: 8,351 , 990ft: 10,692.
Tota lähtöä näköjään pitäis treenata kun sen huomaa heti 60/330ft ajoissa mihin aikaa kuluu. Tietenkään nämä sun SVT:n ja ton
CYR:in alustat ei oikein ole kiihdyttelyyn optimoituja. Joskus vielä radallakin (?) toivottavasti.
Vesa
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 22 Heinä 2011, 13:38
Kirjoittaja Antti66HT
10 sivuinen FIA luokan protesti on jo postissa ja ensi vuonna ei natikoissa enään morjesteta!
Ei vaan. Ei päässy burniskisaan kun oli kardaani poikki. Ensi kerralla sitten. Eipä nuo tulokset paljoa kiinnosta, pää asia että sai auton kuntoon sunnuntai aamuna ja ajo jatkui. Kiitokset vielä Ikaalisten suuntaan, miehelle joka ei juo olutta. EIkä varsinkaan olvia. Spar olutta ei kannata kenenkään juoda.
a
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 23 Heinä 2011, 20:45
Kirjoittaja JYK-90
kaara91 kirjoitti: ja täyden 10 niille naisille jotka taittavat alastaron kierroksen alle 1,50. Varmasti tien päällä nämä leidit tai tytöt pesevät 90 % autoilijoista mennen tullen ajotaidoillaan.
Katri Vermanne ajoi 2011 Nationalseissa JYK-90:llä 1.45.295! Oisko toi 10+ suoritus?

Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 23 Heinä 2011, 20:47
Kirjoittaja Hollow Head
Siellä on nyt tuloksia Natikkasivuillakin, eli käykäähän mulkoilemassa. Kuviakin tulee kunhan ehditään ja helteeltä jaksaa keskittyä.
-Seppo-
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 23 Heinä 2011, 21:36
Kirjoittaja pokkinen
Hollow Head kirjoitti:Siellä on nyt tuloksia Natikkasivuillakin, eli käykäähän mulkoilemassa. Kuviakin tulee kunhan ehditään ja helteeltä jaksaa keskittyä.
-Seppo-
Kiitos Seppo. (ja ennen kaikkea Maalismaan Samille syvä kumarrus tulospalvelusta taas)
Tässä linkki suoraan tuloksiin:
http://www.fordnationals.net/tulokset.html
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 24 Heinä 2011, 12:33
Kirjoittaja paltant.ponitalli
kyllä kyllä tavote oli päästä yleisessä top ten muttei mitään sänssiä taso oli niin kova ja aluksi rata liukas ettei ennätyksiä tullut.päälimmäisenä jäi mieleen antti 66 vs(tosta kuvasta oletan että sama tiimi). lähtö missä otin ohuen redin mutta se mahdollisti sen että tultiin koko matka ihan rinta rinnan hieno tunne. tuolla et pro puolella sitä ei tapahdu aina toinen on nopeampi tai hitaampi.hienoa oli myös seurata heidän varikko työskentelyä sunnuntai aamupäivästä ja tulihan sieltä earlyn alta tutkimuksen jälkeen pari alustan parannus ideaakin.yksi tavoite kuitenkin tuli olla nopein iso koppa on the strip.ja ehkä tulee vielä aika luopua noista vakio -73 rautakansista kun tuntuu että tämä tie on tullut loppuun lusittua.

Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 24 Heinä 2011, 13:52
Kirjoittaja JYK-90
punainen91 kirjoitti:Hienoa Katri Vermanne...onneksi olkoon ajoit todella hyvin. Kun tarkkaa oikein katsoo niin, olihan siellä vielä Minna Epäilyskin ajalla 1.46. Lincolnilla. Missä on Katrin aika vai onko se ajettu epävirallisesti?
Ukko pakottaa mut ajaa ensi vuonna.
Kiitokset myös kuuluu tulospalvelun organisaatiossa oleville henkilöille...nyt minäkin nään tulokset ja vertailen niitä viime vuoden tuloksiin....kuka paransi tulostansa ja kuka ei

Ajettiin vuoronperään samalla ponderilla, joten virallisissa tuloksissa Katria ei näy. Auto on siis tummanpunainen -65 HT 'pelastettu museoinnilta'. Numero Natikoissa 504.
Re: Ford Nationals 2011
Lähetetty: 24 Heinä 2011, 18:41
Kirjoittaja Homer65
Homer65 kirjoitti:Oli näemmä virhe noissa sp.lla tulleissa tuloksissa. Rata-ajossa oli Lappalaisen Kimmo kahteen kertaan, jälkimmäinen aika oli oikein, mutta ajaja pitäisi olla Petteri Uljas numerolla 405.!!
Näyttää olevan sama virhe virallisissa tuloksissa, sijoitus siis
13????