Minkälaiset pakosarjat katuautoon

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Sudenkolo
Hiljaisempi
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Joulu 2015, 02:53

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Sudenkolo »

Siistii jälkee pakokaasuista sisälle mulla katos kun vaihdoin takakontin tiiviseen mutta sulla taitaa olla joku ongelma aiheeseen.


Antti66HT kirjoitti: 26 Heinä 2022, 22:42 Ei nyt ihan pako sarjoja, mutta putket on nyt uudet.

Sarjat 1 3/4" Hookerin pitkät 1-4 sarjat.

Aiemmin oli Dynomaxin Race "äänenvaimentimet", ja perässä ProFlo resonaattorit. No, meteliä riitti, mutta omakoti alueella ei oikein viitsi aamulla töihin kovin aikaisin lähteä...

No nyt tuli Katit, Kammio vaimentimet, ja perään resonaattorit, joissa kartio.

Katit siksi kun tuo HT ikkunat auki ajaen pöllyttää pakokaasuja sisälle. Jos ne käattien läpi tullesas kärylisivät vähän vähemmän. Katit on mitoitettu 450hp tehtaalta, eli ei pitäisi kuristaa.

Ohitukset on suunniteltu 71 cm pitkiksi umpiperiksi, silloin kun läpät eivät ole auki. Heimholz efekti pitäisi poistaa dronea 2000-2200 rpm alueelta. Katsotaan miten toimii. Kaikki on plussaa, jos toimii.

Painoa tuli periaatteessa lisää katit ja 1.5m 3" suoraa putkea, eli ehkä 10 kg. Koitan vaikka laihduttaa sen verran ;) Alla kuvia kiinnostuneille.
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2112
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Joo, ikkunat kiinni käryt ei ongelma, mutta jos laittaa luun ulos niin alkaa vaatteet haiseen..
Avatar
MouTine
Mega-addikti
Viestit: 688
Liittynyt: 17 Heinä 2006, 23:10

Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Antti66HT kirjoitti: 26 Heinä 2022, 22:42 Ei nyt ihan pako sarjoja, mutta putket on nyt uudet.

Sarjat 1 3/4" Hookerin pitkät 1-4 sarjat.

Aiemmin oli Dynomaxin Race "äänenvaimentimet", ja perässä ProFlo resonaattorit. No, meteliä riitti, mutta omakoti alueella ei oikein viitsi aamulla töihin kovin aikaisin lähteä...

No nyt tuli Katit, Kammio vaimentimet, ja perään resonaattorit, joissa kartio.

Katit siksi kun tuo HT ikkunat auki ajaen pöllyttää pakokaasuja sisälle. Jos ne käattien läpi tullesas kärylisivät vähän vähemmän. Katit on mitoitettu 450hp tehtaalta, eli ei pitäisi kuristaa.

Ohitukset on suunniteltu 71 cm pitkiksi umpiperiksi, silloin kun läpät eivät ole auki. Heimholz efekti pitäisi poistaa dronea 2000-2200 rpm alueelta. Katsotaan miten toimii. Kaikki on plussaa, jos toimii.

Painoa tuli periaatteessa lisää katit ja 1.5m 3" suoraa putkea, eli ehkä 10 kg. Koitan vaikka laihduttaa sen verran ;) Alla kuvia kiinnostuneille.
Hieno putkisto, mutta... Miksei puoliskojen välillä paineen tasausta? Esim mahdollisimman eteen, koneen ja vaihteiston väliin, H-putki vaimentaisi todella hyvin saundia ja antaisi todella maukkaan naukaisun yläkierroksilla kuorman alla. Ja jalkaräteille on ollut jo olemassa keraaminen vaihtoehto jo vuosia. :D
Nykyiset:
'07 CL63 AMG 6.2i V8

Ollut joskus:
'04 SLK55 AMG 5.4i V8
'05 CLK55 AMG 5.4i V8
'00 CLK55 AMG 5.4i V8
'94 A8 4.2i V8
'92 850i 5.0i V12
'96 Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 TownCar 4.6i V8
'78 Capri 2.9i V6 BOA Cosworth
'77 Capri 2.8i V6
Vastaa Viestiin