Sivu 7/10

Lähetetty: 17 Marras 2006, 16:38
Kirjoittaja razorass
Fmu:lla toistaiseksi. Tosin ainakaan noilla vakio suuttimilla ei saa enää 14psi:n ahdoilla säädettyä mitenkään järkevästi, ruuvin joutuu vetämään kiinni että bensaa on edes jotenkin ylhäällä, sillä seurauksella että 2800-3500rpm WOT kone tukehtuu bensaan täysin. Mulla on Innovative motorsportsin Laajakaista kiinni harrasteautossa, mutta täytyy todennäköisesti siirtää se foksiin.

Lähetetty: 17 Marras 2006, 19:11
Kirjoittaja koppa
Jep, innovatea ajattelin itsekin. Jos sais vielä muunninboksin analog signaali-digi niin sais tarvittaessa tiedot talteen muistakin kivatietää asioista koneessa.

Lähetetty: 17 Marras 2006, 20:03
Kirjoittaja razorass
Mä olen aikanani jännittänyt ihan riittävästi konttorilla erinäköisten kikottimien kanssa. Nykyään ei jaksa. Muutokset mitä autossa on pitää olla laillisia ja otteeseen merkitty.

Lähetetty: 18 Marras 2006, 01:24
Kirjoittaja Aku_81
Fastback kirjoitti:Monenko autossa on tehoa enemmän mitä laki sallii, monellako on suurempi moottori mitä laki sallii?????
Noita autoja suomessa riittää, mutta mitenkä paljon tehoa saa olla moottorissa jos ei ole rekisteriotteeseen merkitty? Ja eikös vaparia saanu viritellä 7kg/kw säännön mukaan mutta ahdettuihin koneisiin ei saisi koskea :roll:

Lähetetty: 18 Marras 2006, 11:23
Kirjoittaja Paha-Heikki
hienot lukemat razorassin mustangissa. kevään tullen vaan kunnolla kenkää, niin voit raportoida mistä ne voiman sulakkeet löytyy?

ja kun tähän laillisuus-juttuun mentiin, niin lisätään vielä: "tietysti vain radalla".

Lähetetty: 21 Marras 2006, 13:28
Kirjoittaja Cosander
Onko kokemuksia tai tietoo et mites käy jos laittas tämmösen +remmin kestääkö toi alakerta ahtoa?

Lähetetty: 21 Marras 2006, 17:20
Kirjoittaja Mexico65
Cosander kirjoitti:Onko kokemuksia tai tietoo et mites käy jos laittas tämmösen +remmin kestääkö toi alakerta ahtoa?
Yleensä noista eri kombinaatioista ei ole kokemusta Suomessa, rapakon takana saattaa olla.
Ainoa kokemus omasta takaa on, että 289 lohko 0.030" ylikoossa 302 kampiakselilla ja Scatin veiveillä kestää hyvin jatkuvaa +400 hp. Valitettavasti kone on vain vapaasti hengittävä eikä potki niin iloisesti kun turbot, mutta sutii se kuitenkin ihan hyvin ei kuitenkaan enää vitosella jos asvaltti on kuiva.

Lähetetty: 21 Marras 2006, 19:50
Kirjoittaja Ahti
Niin mulla on 289 lohkosta tehty 347 eikä ole ainakaan vielä mitään särkyny, ei ole kyllä ahdintakaan. Joskus oli jotain juttua että nämä vanhemmat lohkot olisi hieman parempia kuin uudemmat (tuotantolohkot)?

Lähetetty: 21 Marras 2006, 22:58
Kirjoittaja SG 441
[quote="razorass"]Konetehoja;
Vapaasti hengittävänä 187kw / 4300rpm 460nm / 2800rpm
0,5bar paineilla 288kw / 5000rpm 580nm / 4200rpm

187kw (250hp) 460nm (340lbs) Onko tuo mahdollista takapyöristä mitattuna lähes vakio koneesta ?
Vai käytinkö väärää muutos kerrointa.
Näkyyhän tosta kuitenkin tuo parannus...

Lähetetty: 23 Marras 2006, 21:15
Kirjoittaja razorass
Aina kannattaa miettiä auton käyttötarkoitusta ja sitten pähkäillä pistääkö sinne isolohkon tai pikkulohkon ahdettuna tai ei. Kun autolla ajaa joka päivä niin käyttöominaisuuksilla, kuten esim. polttoaineenkulutuksella on melkoisen paljon merkitystä.

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 11:34
Kirjoittaja razorass
Kokemuksia taas lisää. Kardaani on joskus osunut johonkin josta oli jäänyt muistoksi klommo ja ilmeisesti siitä johtuen vääntyi kieroksi. Uutta ja kestävämpää tulossa tilalle.

Lähetetty: 08 Joulu 2006, 12:04
Kirjoittaja Eve
Laitas razorass jotain kuvia esille laitteestasi.
Jos löytyy?

Lähetetty: 10 Joulu 2006, 18:05
Kirjoittaja Paha-Heikki
olit jo uuden kardiinan saanut? ainakin bongasit sut kaks kertaa tänään... rauhallisesti kyl ajoit :roll:

Lähetetty: 10 Joulu 2006, 19:38
Kirjoittaja razorass
Vanha on vielä paikallaan. Toimii kyllä mutta kovin kovaa eikä kovin pitkään ei viitti ajaa kun jyristää. Ford racingin alumiiniputki tulee tilalle.

Mä ajelen aina melko rauhallisesti. Tänään piti napsia kuvia, mutta meni koko päivä tutkiessa noita ajovalojen sähköjä niin ehti tulla pimeä.

Lähetetty: 10 Joulu 2006, 20:12
Kirjoittaja Fastback
razorass kirjoitti:Vanha on vielä paikallaan. Toimii kyllä mutta kovin kovaa eikä kovin pitkään ei viitti ajaa kun jyristää. Ford racingin alumiiniputki tulee tilalle.

Mä ajelen aina melko rauhallisesti.
Hyvä jos ajelet rauhallisesti. Kaverilla meni fordracingin alujortaani poikki stripillä alta 600 hv stroker windsorilla - että jos suunitelmat on jotain tuota luokkaa niin pitää katsoa jytkympää.