Sivu 7/7

Lähetetty: 21 Syys 2006, 17:37
Kirjoittaja TomiKoo
Mexico65 kirjoitti:
Tämä on makuasia kun musti mu#&aan nuoli.

Jarruissa, vanteissa, renkaissa, alustassa ja moottorissa tapahtuu suurimmat ylilyönnit juuri suuntaan all show.
Ylityöt, väsymys ja Jyrin "kynäily" kirvoittavat itseni soppaan mukaan. Pahoittelen jo valmiiksi... :twisted:

Jyrin version kanssa yhtä hyvä toteamus olisi, että mielipide on kuin persreikä, jokaisella on omansa...

Ja jotta off topic onnistuisi täydellisesti...

Mites mulla rassissa, kun alla on 17" vanteet, edessä 300mm jarrut racepaloin, renkaissa on grippiä niin, että "helmat" saa raapimaan tietä ja tiukassa lähdössä keulimista on vaikea estää, alusta sisältää täysin säädettäviä komponentteja (vieläpä laatumerkkejä) ja koneen litrateho lähentelee 100 heppaa. Peli on kuitenkin melkoisen no show-henkinen, naarmuilla ja aina ravassa... 8)

Kuten Jyri totesi, Black is beautiful

Näin pohdiskeli Tomi

PS: Mielestäni tuo edellinen "pikkumusta" on melko pro, ei toki koskaan tarpeeksi, mutta herra varjele ei kai sentään touring?!? :wink:

PPS: Pohdin vessareissun aikana myös, että mielestäni peli on jotain vasta kun siinä lukee, mitä se on. Esimerkkeinä: Mustangissa lukee mustang, joten se on sitä. Micrassani lukee Hit, se on siis hyvin hit, tai sanoisinko pop. Taikka eilen Motonetin pihassa seisonut Bemari olisi hyvin x-treme, tuning ja bad boy... Siispä tarrakauppaan mars!

Lähetetty: 21 Syys 2006, 19:08
Kirjoittaja Fastback
TomiKoo kirjoitti:PPS: Pohdin vessareissun aikana myös, että mielestäni peli on jotain vasta kun siinä lukee, mitä se on. Esimerkkeinä: Mustangissa lukee mustang, joten se on sitä. Micrassani lukee Hit, se on siis hyvin hit, tai sanoisinko pop. Taikka eilen Motonetin pihassa seisonut Bemari olisi hyvin x-treme, tuning ja bad boy... Siispä tarrakauppaan mars!
Jaa. Tarroillako ne autot saa kulkemaan? Mä voin myydä 100e:lla suuren kasan vauhtitarroja joita on monenmoisista paketeista kertynyt. Mitkä ovatkaan naurettavampia kuin tuulilasin yläreunatarrat tyyliin EXTREME, thyynin tms voi kissan viikset. Se on hauis mikä puhuu oli kyseessä touring tai muskeli. Touringissa alusta on touhattu oikeasti ajettavaksi ja muskelissa alusta on originaali ehkä jousi, vakaaja ja iskari muutoksin.

Re: Tuosta Pro Touring nimestä...

Lähetetty: 21 Syys 2006, 19:24
Kirjoittaja Fastback
kno1 kirjoitti:Vaikka minä en tiedä mitään moisesta rakentelusta
No meinas jäädä huomaamatta... :shock: Vaatimattomuus on hyve.:roll:
kno1 kirjoitti:Road Going kuullostaisi...? Silloin minunkin kottero mahtuisi nippa nappa tuohon kategoriaan :-) :wink:
Eiköhän se täytä protouring määrityksen melkoisen täydellisesti hauiksia myöden :haba:

Lähetetty: 22 Syys 2006, 10:17
Kirjoittaja SamiM
GTS kirjoitti:
SamiM kirjoitti: Niin, eikö jarruissakin pitäisi panostaa enemmän laatuun kuin suureen kokoon, joka aiheuttaa paljon muita ongelmia (vannekoko, sovitteet olka-akseliin, pääsylinterin koko, takajarrujen päivitystarve ym.)? Onko muuten tosi, että nykyaikaisilla jarrupaloilla ei ole käyttöä levyn porauksille? Eikö poraukset ennen tehty kuumuudessa kitkapinnasta syntyvän kaasun poistamiseen? Nykypaloilla kaasuja ei syntyisi, joten porauksiakaan ei tarvita?
Laatu ja suuri koko löytyy useimmiten samasta paketista kuten tässä 65 FB:ssä. Nimen omaan lähdettiin siitä että hankitaan parhaat jarrut ja valinta käytiin Brembon ja Baerin 14" levy / taottujen yksiosaisten 6 mäntäsatuloiden kesken. Ei tullut oheistarvikkeista ongelmia kun oli selvä että 18" vanteet on pienimmät mitkä sopii ja jarrusarjaan kuuluu olka-akselin sovitepalat, pääsylinteri ja teräspunosletkut. 13" Baer Eradispeed takalevyt asennetaan heti kun ehditää ja kokonaisuus on kunnossa.

Huima on ero 13 ja 14 jarrujen välillä: siinä missä 13" on jo tummansininen ja polttaa jarrukumit niin 14" on kuin siviiliajon jäljiltä.

Poraukset on tarkoitettu juuri kaasujen poistamiseen eikä useimmista nykyisistä paloista enää kaasuja tule mutta on en reijät pornon näköisiä...

Ei kun HHP:n keväthuoltopäiville keskustelemaan ja ihmettelemään mm, näitä asioita! Paikalla mm. Pro Tourin 65 FB ja muita ylisuurilla jarruilla varustettuja Mustangeja.
Niin, mikäli vannekoko muutetaan kuitenkin on sama laittaa sitten ne isot jarrut. Tai toisinpäin, mikäli haluaa isot jarrut on laitettava isot vanteet. Laatu ja suuri koko löytyy ehdottomasti valitsemastanne paketista.

Tarkoitin noilla sopivuusongelmilla sitä mitä pienemmällä budjetilla toimiva harrastaja kohtaa. Eli haluaisi paremmat jarrut ja haaveilee suurista ja näyttävistä, mutta joutuu sitten laittamaan koko hoidon pääsylinteristä takajarruihin asti kun hommaan alkaa. Mikäli ei halua vaihtaa vannekokoa, niin halvemmalla pääsee ja parempiin jarruihin käsiksi kun laittaa entiset levyjarrut kuntoon ja kunnon palat (ehkä satulatkin), letkut, nesteet ym. Käyttötarkoituksen mukaan kuitenkin, jos tarvii suuria jarruja, niin sitten ne on laitettava. Ymmärtääkseni hyviä kokemuksia vakiojarrujen riittävyydestä aika pitkälle oikealla kokoonpanolla on, joten ennen kuin lähtee suurentelemaan on hyvä harkita homman kannattavuutta loppupeleissä. Voihan sen yli jäävän rahan (missä semmoista muka on) sijoittaa vaikka johonkin muihin alustanosiin.

Ne levyjen reiät on kyllä kieltämättä mukavan näköiset. Ja kun ne saa samaan hintaan niin miksei...

Eihän ne jarrut ole ylisuuria kun otetaan käyttötarkoitus huomioon.

Lähetetty: 22 Syys 2006, 11:07
Kirjoittaja Jukka
TomiKoo kirjoitti: Jyrin version kanssa yhtä hyvä toteamus olisi, että mielipide on kuin persreikä, jokaisella on omansa...
Oos nyt Tomi varovainen ettei moderaattori puutu tuollaiseen kirjoitteluun. :wink:
Hämärä muistikuva olisi että joskus näin olisi käynyt? :puna:

Lähetetty: 24 Syys 2006, 17:41
Kirjoittaja Fastback
Deals on Wheels sivuilta osui tämä silmään. Autossahan ei ole muuta vikaa kuin kervoletin moottorin tapainen konehuoneessa. Tässä on sitä mistä minä pidän. 2-väri maalaus, matala, duck tale tuulenohjain ja hieman restomod henkinen. Sopii minun tyylitajuun 97%:sti jos ei sitä GayMotorsin mottia lasketa lukuun. Hieno yksityiskohta on ajovalojen suojapleksi joka myös parantaa aerodynamiikkaa. Takapäästä pitää sanoa, että olisin jättänyt cougar/t-birdin takavalot asentamatta, sillä '67-'68 kovera takavalopaneeli on yksi Mustang-historian kauneimmista. Kaikesta huolimatta, kyl mä nimpal tykkään!! :tuhmis:

Kuva
Kuva