Sivu 1/1

Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 17 Joulu 2011, 21:27
Kirjoittaja 91GT
Eli kysymys kuuluu että huonontaako kyseinen pelti koneen jäähdytystä ympyrä radalla?
Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle ja tuulettaa konehuonetta mutta mahtaako sitä mennä niin paljon että olisi suurempaa merkitystä syylerin toiminnalle tai keulan kevenemisen kannalta? Jonkun verran syylerin läpi menevä ilma vähenee kun konehuoneeseen tulee ylimääräistä ilmaa mutta lieneekö sillä suurempaa merkitystä. Onko kokemuksia?

Foksissahan konepellinreuna on noin 20-25cm päässä tuulilasista joten ilmavirtaus lienee pienempi saatikka se jatkuisi lähes tulilasille asti.

Kyseinen pelti tulee nimen omaan jäähdyttämää/tuulettamaan konehuonetta ja imusarjaa.

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 00:36
Kirjoittaja Antti66HT
http://www.corner-carvers.com/forums/sh ... php?t=9385

Jos kieli taittuu nin tuossa on alkuun 750 postausta aiheesta kone tilan lämpö ja konepelti.

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 20 Joulu 2011, 09:13
Kirjoittaja 91GT
Kiitti vinkistä. Kyllä tuolta pitäis löytää ratkaisu jäähdytykseen.

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 16:07
Kirjoittaja 91GT
Sattuneista syistä mulla on 3" Cowl hood pelli. Tukin ilmareitin tulipelliltä ja laitan Shelby 500 ilmaventiilin parantamaan jäähdytystä. Tuollaisen mutta muovisen.

Kuva

Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 17:09
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Kierrosaikoja jos miettii niin keskimäärin 0,5 sekuntia paremman ajan saa kierroksella kun ilma pääsee virtaamaan konepellin takaosasta ulos. Mustangeissa on muuten törkeen korkealla etupuskurin alareuna ja ilmaa pääsee ihan liikaa auton alle. Eikä valmiina juurikaan löydy kunnon huulta puskurin alle..

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 17:34
Kirjoittaja 91GT
Itseasiassa tuo ventiili auttaa myös siihen että auton alta pääsee ilmaa pois tai paremminkin sinne ei mene sitä niin paljon. Konepellin takaosassa olevista aukoista ilma menee konehuoneeseen päin jo hitaasti ajaessa. Tämän totesin itsekin viime syksynä kun nostin orkis peltiä takareunasta ja teippasin villalankaa pellin reunaan ja lähin ajelulle.

Mulle piti tulla vähän erillainen pelti missä olisi ollut jo vähän tuuletusta mutta tuosta saan tehtyä kyllä toimivan.

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 19:16
Kirjoittaja Jukka
91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 19:43
Kirjoittaja hannu
Jukka kirjoitti:
91GT kirjoitti: Tossa kun noita ventiileitä ettiskelin niin tuli vastaan mm hiilikuitu peltejä, ovia ja takakontin luukkuja uus koppaseen. Eikä minusta mitään törkeen hintasiakaan kun ottaa huomioon materiaalin.

http://www.tunique.in/tuning-kauppa/for ... ng-05.html
Overdriveltä bongattua keskustelua tuosta tuuninkikaupasta:
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=228548
onko toi od:nkin keskustelu mennyt kuin suomi24:en tasolle.... :O

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 21 Helmi 2012, 20:38
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Hienoja nuo Seibonin luukut kyllä on. Harmi vaan että painon säästöä niillä ei saa aikaiseksi :(

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 18 Touko 2012, 09:59
Kirjoittaja Jukka
91GT kirjoitti: Tiedän että kovemmissa vauhdeissa ilma virtaa pellin alle
Arvaas mitä tapahtuu vesisateella ajaessa ja pissapoikaa käytettäessä. :shock: :shock:

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 18 Touko 2012, 10:50
Kirjoittaja 91GT
Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai? Itse tiivistin tuon cowl aukon.

Sain tuon oman pellin paikalleen viime viikolla. Tiivistin tuon tulipellin puolen "vähän" ameriikan joe tyyliin mutta en halunnut peltiä alkaa kuiduttamaan. Ja tuo alumiinipelti + kumi päästää vähän lämpöä pois paikallaan ollessa ja isommissa vauhdeissa pitäisi tiivistyä melko tiiviiksi. Eikä tuota kansi kiinni paljoakaan huomaa. Tuossa venttiilissä on pieni rako keskellä muttei noin isoa mitä kuvassa näkyy. Viime syksynä kirjottelin että laitoin mr gasketin balansoidun termarin ja hiukan jänskätti nyt keväällä miten veden lämmöt pysyy normaalissa tuolla konepellin venttiilillä koleilla ilmoilla mutta hyvin toimii. Aukkoa olisi saanut isommaksikin koska osa venttiilin aukoista on umpinaisia mutta pitäisi tuonkin jo auttaa jäähdytykseen ja ainahan niitä voi vielä sitten availla lisää jos tarvii.

Kuva

ja pari kuvaa millanen tuli päällipuolelta.

Kuva

Kuva

tummia valoja tekisi vähän mieli mutta ei dot hyväksyttäjä taida olla ja yksi osaisia
en taida laittaa kon jotenkin tykkään noista orginaalityylisistä.

Re: Jäähdytys Foxissa cowl hood pellillä rata-ajossa.

Lähetetty: 18 Touko 2012, 10:58
Kirjoittaja Jukka
91GT kirjoitti:Eipä taida paljon lasille vettä tulla vai?
Taitaa olla fifty-sixty? Viina kuitenkin haisee kuin KooVeen pelissä.. :LMAO: :LMAO: