Sivu 1/2
gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 26 Joulu 2011, 20:12
Kirjoittaja heikkirh
Moropäivää.
Molemissa alapalloissa on välystä kilometreillä 30715 km.(l. ei kyllä "voortin" alkuperäisosat herätä luottamusta yhtään.)
Pitäisikö ne korvata samanlaisilla(ala-arvosilla) orgisosilla vai olisiko jossain mahdollisesti paremmat korvaavat osat ?
-heikkirh
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 26 Joulu 2011, 20:40
Kirjoittaja Homer65

Olen tiennyt, että tota esiintyy Ooppeleissa, mutta Mussessakin...

Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 01:17
Kirjoittaja Antti66HT
Esiintyy sitä bemuissa ja audeissakin... Se on sitä optimointia...
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 13:20
Kirjoittaja heikkirh
Jep, vanhemmitenhan kaikista autoista tulee Ooppeleita . Ajattelin vaan, jos jollain olisi ollut sama ongelma ja löytänyt mielestään hyvät osat.
-heikkirh
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 14:25
Kirjoittaja JYK-90
heikkirh kirjoitti:Moropäivää.
Molemissa alapalloissa on välystä kilometreillä 30715 km.(l. ei kyllä "voortin" alkuperäisosat herätä luottamusta yhtään.)
Pitäisikö ne korvata samanlaisilla(ala-arvosilla) orgisosilla vai olisiko jossain mahdollisesti paremmat korvaavat osat ?
-heikkirh
Mulla sanoivat samaa RS-huollossa Treellä (-07 GT ajettu 52000km) oikean puolen alapallosta. Katsastusmiehelle kävin näyttämässä autoa huollon jälkeen ja siellä ei puhuttu väljyydestä mitään!?
Kuka/missä välykset on alapalloissa todennut?
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 14:58
Kirjoittaja heikkirh
Sama paikka l. RS-Huolto
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 15:30
Kirjoittaja Antti66HT
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 18:07
Kirjoittaja Homer65
Taitaa olla testaajalla ranteet löysinä. Jos leimalla ei valita, rok rok ...
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 08:49
Kirjoittaja heikkirh
Että nyt ei mene RS-Huollon morkkaamiseksi, niin kyllä olen itsekkin kuullut "siltäsuunnalta" kolinaa, l. käsittääkseni ongelma on olemassa meikäläisen autossa. Se on sitten eriasia, onko
välystä sillähetkellä niin paljon, että katsastajan tarvitsee asiaan puuttua. Eikö se ole hyvän korjamon merkki, että autoa tutkitaan vähän laajemminkin aina huoltojen yhteydessä?
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 18:43
Kirjoittaja JYK-90
heikkirh kirjoitti:Että nyt ei mene RS-Huollon morkkaamiseksi, niin kyllä olen itsekkin kuullut "siltäsuunnalta" kolinaa, l. käsittääkseni ongelma on olemassa meikäläisen autossa. Se on sitten eriasia, onko
välystä sillähetkellä niin paljon, että katsastajan tarvitsee asiaan puuttua. Eikö se ole hyvän korjamon merkki, että autoa tutkitaan vähän laajemminkin aina huoltojen yhteydessä?
Juu ei mollata RS-huoltoa, olen ollut tyytyväinen heidän toimintaan. Jos 'siltäsuunnalta' kuuluu kolinaa, niin tarkista iskareiden alakiinnitykset. Ainakin 2005 malleissa muistaakseni niitä on löystynyt ajossa. Nimimerkki 'CYR-759' eli Vesa M vahvistakoon aisan jos pitää paikkansa.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 19:28
Kirjoittaja pokkinen
Iskareiden kiinnityksissä ei ongelmia ole ollut, mutta kolinaa on kuulunut S197 malleissa vakaajan kiinnityksen löystyessä. Lähinnä kolina ilmaantuu kun on vaihdettu uudet iskarit. Vakaajan kiinnitys etutolpaan löystyy johtuen väliin jäävästä maalista tai lukkomutterin pettämisestä. Hiomalla maalit kiinnityksen alta ja vaihtamalla mutterin ei ongelmaa synny. Ilkeä napina sieltä kuuluu.
Alatukivarsia on näihin vaihdeltu ns. "racekäyttöön" parempia, jotka on vahvempia, kevyempiä ja niissä on uretaanipuslat. Saatavissa myös säädettäviä.
Vialliset pallonivelet ei tuskin ole mikään yleismaailmallinen ongelma, kun ei asiasta ole isompaa ääntä pidetty meillä eikä valtameren takana.
Aina on toki mahdollista että valmistuksessa on virheellinen erä , niin Fordissa kuin muissakin merkeissä.
Tässä esim. vaihtoehtoja orggisten tilalle:
http://www.bmrsuspension.com/?page=prod ... 1&catid=61
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 30 Joulu 2011, 12:16
Kirjoittaja heikkirh
Terve,
kiitos asiantuntevista kommenteista. Sain hyvää lisätietoa asiasta.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 28 Helmi 2012, 11:07
Kirjoittaja MVQ
Mullakin katsastus-setä sanoi että toisen puolen alapallonivel pitäis vaihtaa (06 GT convertible). Eli onnistuuko tuo pelkän palleron vaihto vai tartteeko vaihtaa koko setti? Tuolta toisesta ketjusta lueskelin että pitäis olla mahdollista vaihtaa itsekseenkin mutta ajattelimpa vaan varmistaa että onko jotenkin eri juttu uudemmissa.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 13 Huhti 2012, 20:35
Kirjoittaja janneke
Noissa menee kyllä alapalloja ja raidepäitä aika paljon, omaani vaihtanu ja ompa noita ollu asiakkaan autoissaki. Pokalle laitettu uudet tukivarret kun fordi ei muuta korjausta niihin anna, mutta omaani prässäsin usa partsin rasvanipalliset mallit, ehkä kestää pidempään.
Re: gt 2006 alatukivarret
Lähetetty: 13 Huhti 2012, 23:05
Kirjoittaja pokkinen
janneke kirjoitti:Noissa menee kyllä alapalloja ja raidepäitä aika paljon, omaani vaihtanu ja ompa noita ollu asiakkaan autoissaki. Pokalle laitettu uudet tukivarret kun fordi ei muuta korjausta niihin anna, mutta omaani prässäsin usa partsin rasvanipalliset mallit, ehkä kestää pidempään.
Jep
Selvittelin asiaa myös syvemmin tuossa taannoin pienellä soittokierroksella ja esim. US-Parts on myynyt alapalloja jo 30:neen S197 malliin. (ja hyllyssä on heti kymmeniä , jos joku tarvitsee)
Eli kun 2005+ autoja on noin 300kpl suomessa , voidaan puhua jonkin asteisesta tyyppiviasta. (ja kuinka paljon on alapalloja/tukivarsia mennyt muuta kautta kuin US-Parts)
Topicin kirjoituksiin viitaten, janneke, RS-huolto ja katsastusmiehet eivät ole väärässä tässä asiassa

.. minä olin, kun luulin että ei ole tyyppivika

Lieneekö näillä meidän routateillä joku osansa asiaan.... vain luoja tietää, jos sekään ....