Sivu 1/4
Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 19:07
Kirjoittaja Gubb3
Morjesta!
kulutus
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 22:50
Kirjoittaja Firebolt
Aina kaikki valittaa äänistä, ittelle ainaki tuli mielenkiintoset äänet toho kuutoseen... Kyllähä se oikeesti nii menee, että kasissa on sitä voimaa enemmän, mutta toinen asia on se että tarvitaanko sitä... Kutonen on tietysti kevyempi, ja alumiinilohkosesta kutosesta vois saada tota teho/paino suhdetta melko hyväksi katukäyttöön
Tietenki jos meinaat sen Suomeen rahdata, nii mahollisimman uus ja muuttoautona, kotimaiset verottajat osaa kyllä verottaa, jolloin muuttoautoilla on suuri etu... Vanhoissaha toi etu ei ookkaa enää nii suuri...
Eli puollan kutosta, yleisen hyminän ollessa (ilmeisesti) eri mieltä.
edit: nii joo, Marteliukselta kyselin joskus noista pakosarjoista, pyysi pitkistä pakosarjoista n. 2000€, itelle siis aivan liikaa

Lyhyitä en tosin kysynyt... Ja uudempiin saattavat tehä jo jonkun valmiin mallin mukaan

Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 27 Joulu 2011, 23:01
Kirjoittaja Ville K
Jos uutta meinaat, niin kutosessahan on tehoo ihan riittävästi nykyään---305 sae heppaa...
ja suomeen tuodessa pienemmät verot.
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 06:34
Kirjoittaja Gubb3
[quote="Ville K"]Jos uutta meinaat, niin kutosessahan on tehoo ihan riittävästi ?
-
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 10:27
Kirjoittaja MouTine
Mustangia ei mielestäni koskaan olisi saanut edes kutosella myydä. Noita on jo ihan tarpeeksi laahttu suomeen. V8-malli pitää paremmin arvonsa. Varsinkin kun olet tuomassa muuttoautona, niin vaikka veroedun määrä "loppuisi kesken" niin silti se jaettuna hyöty kuvitteelliselle kokoverolle (jos siis toisit tuontiauto-statuksella) tekee autosta niin paljon edullisemman. En näe mitään järkeä tuoda kutos-Mustangia. Tuskin olet sielä duunissa kopiokone-vastaavana, joten onko kynnys tuoda '11 tai '12 V8 malli liian suuri? Uutta Coyote V8 on ylistettu ja kehuttu mailmalla paljon.
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 11:24
Kirjoittaja Firebolt
Ei se kutone nii paha oo ku noi pikku-2 ja Foxien neloset... On sentää V-kone

Omaani oon ollu tyytyväine, eikä se ny nii arvoaan oo menettäny, omassa päässä arvo vaa kasvaa kokoaja kun en oo konetta aikonu vaihtaa

Toki kyse ei ookkaa noin uudesta laitteesta...
Ja puslatha siitä on väljänä jos se on kunnolla driftailtu, ainaki juutuubissa on paljon noita arabidriftaajia

Jos mahollista, nii osta kaupasta uus, saat takuut ja kaikki, ja tiedät tasan tarkkaan mihin autoa on käytetty!
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 28 Joulu 2011, 16:04
Kirjoittaja Gubb3
...
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 31 Joulu 2011, 13:56
Kirjoittaja Fastback
Jos aiot ostaa 2011-2012 mussen sieltä, niin tuskin se alusta on ihan täysin veltostunut. Jos joku pusla kulahtaa, niin ei ole amerikan temppu sitä vaihdattaa suomessa tai tuskin siellä arabilandiassakaan. Kutosta ja sen "erilaisuutta" moni puolustaa, mutta ei tarvita kaksista havukkasuon ajattelijaa, että voi todeta V8:n antavan paljon enemmän. Uusi kojootti eli 5.0 motti tuottaa lähemmäs 460hv akselilta ja on käytökseltään melko sivistynyt tarvittaessa muuttuvalla nokka-akselien ajoituksella jne. Ei tuossa kohtaa kannata säästää ja ostaa kutosta. 5.0 GT tilaukseen ja se on siinä, ostajia on kun se on myynti-iässä. Jos tuntuu, että kopiokonevastaava tienaa liikaa, niin erinomainen sijoituskohde voisi olla Ford Racingin ahdinsarja jolle teho nousee 624hv, hintaa on jotain 6000 usd. Saisi helpommin rekisteriin, kun ahdin olisi jo tuotaessa suomeen. Tehoakin olisi sitä luokkaa, ettei tarvitse häpeillä edes Ford Nationals tapahtumassa.
Kolmen vuoden jälkeen jos haluaa myydä niin täällä kekkoslandiassa, niin otatat ahtimen irti, vanhat orggis kamat paikoilleen. Myyt Mustangin ja saat siitä todennäköisesti enempi mitä ostaessai maksoit ja vielä on erittäin haluttava ahdinsarja siinä ylimääräisenä vaikka myytäväksi. Ihan viisas sijoitus sanoisin. Jenkkikaverini meinasi saada sydänkohtauksen, kun kerroin hänelle, että uusi 5.0 GT maksaa suomessa 100.000 usd!!!
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 02 Tammi 2012, 16:51
Kirjoittaja Gubb3
...
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 02 Tammi 2012, 17:05
Kirjoittaja stangrider
http://www.nettiauto.com/ford/mustang/?yfrom=2011
Jotain osviittaa Suomen kauheista hinnoista.
Muutama malli taisi nuortua tuossa vuoden vaihteessa vuodella..

Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 02 Tammi 2012, 17:17
Kirjoittaja Gubb3
...
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 02 Tammi 2012, 20:47
Kirjoittaja Ville K
Eipä taida uusien hinta juurikaan pudota. Mutta vastaavasti on ostajatkin aika harvassa noilla pyynneillä, mussehan on kuitenkin kotomaassaan halpa auto, ja suht halvalla tehty, suomen verot ja myyjien törkeät katteet tekee siitä kalliin. 70K€ pyynneillä sillä on aika paljon kilpailijoita.
Mutta edelleen, eikö 305 heppaa ole kuitenkin aika paljon kutosessakin, ennen ei kasissakaan ollut lähellekkään niin paljon... Olis paljon halvempia, halvemmat verot, ja joku kuitenkin senkin ostaa kun aika on..

Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 02 Tammi 2012, 22:55
Kirjoittaja Firebolt
Ville K kirjoitti: joku kuitenkin senkin ostaa kun aika on..
Onko naapurit vihjaillu jo enemmänki?

Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 03 Tammi 2012, 09:34
Kirjoittaja Gubb3
...
Re: Musse muuttoautona, mutta mikä vuosimalli ?
Lähetetty: 03 Tammi 2012, 11:30
Kirjoittaja jls
Mielipiteitähän nämä on, mutta aika monen mielestä jenkkiauton pitää olla kasikoneinen, saati muskeli/poniauton. Itse kuulun tähän kastiin. Varmasti uuden kutosen tehot riittää, mutta onko tässä riittämisestä kysymys? Fiat 500:kin kulkee rajoitusten mukaan. Vai pitäiskö ottaa huomioon intohimo, rakkaus, ajamisen nautinto, äänet, tunnelma yms? Haluatko sanoa auton ihailijoille että: joo, on se kasilla vai ei se itseasiassa oo kasi, se on kuutonen, mutta on se silti tehokas...?
Itellä oli sama tilanne muutama vuosi sitten. Vaihtoehtoina oli mm BMW 530D (järkevä) ja BMW M3 (ei järkevä). Päätin että järkevillä autoilla ehtii ajella myöhemminkin, toin M3:sen. Ja kannatti. Myin pois kolmen vuoden kuluttua, nyt ajelen sillä toisella vaihtoehdolla, mutta kannatti omistaa muutama vuosi auto, mikä herättää tunteita. Olis harmittanut, jos olisin tyytynyt vähempään kuin halusin. Itseasiassa ainoa mikä harmittaa on se, että mulla oli Porsche 911 kiikarissa, josta maksoin jo käsirahan, mutta selvisi että historiassa oli epäselvää, vaikka oli uudehko auto kyseessä. Nyt jos olisin samassa tilanteessa, ostaisin sen 911.
Takaisin Mustangiin. Minä valitsisin kasin, tai sitten jonkun muun merkkisen kutosen. Vielä jos mietit mitä saat siitä myydessä sitten joskus. Vähän käytetty = paras hinta/laatu. Huonoa tuuria täytyy olla jos auto on kahdessa vuodessa driftattu paskaksi, eikä sitä ostohetkellä näe. Jos käytettyyn kasiin päädyt, katsele muitakin vaihtoehtoja kuin perusgeetee.
EDIT: Vielä laatikosta. Jos haluat kruisailla luu ulkona jätski suussa, valitse automaatti. Jos haluat kepittää ja käydä kokeilemassa myös radalla, valitse manuaali. Mun -65 oli automaatti, nyt se on manuaali ja yksi parhaita muutoksia ikinä. Kiitos Pentinmäki, johdatit mut uusiin sfääreihin
