Sivu 1/2

2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 04 Tammi 2012, 21:32
Kirjoittaja tomppa13
Löytyykö noille Steeda,Roush,Ford Racing madallusjousille jonkinnäköistä tyyppihyväksyntää?? (tuv?)

Tuleeko leimalla ongelmia jos kyseiset jouset autoon asentaa?

Vai kannattaako suosiolla laittaa Eibach,H&R,KW yms... ?

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 08:50
Kirjoittaja musse80
Itsellä on alla H&R jouset ja ei niissäkään ollut hyväksyntää, vielä en ole käynyt leimalla jousien kanssa.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 16:49
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Ainakin Ford Racingin jouset madaltaa niin radikaalisti että varmasti kysyvät konttorilla onko alkuperäiset vai ei. Steedan Competition jouset taas madaltaa hieman vähemmän ja saattaa olla että kun kertoo ne alkuperäisiksi niin sillä hyvä.

Jos madallusjouset todetaan, ne vaatii aina muutoskatsastuksen. Haluavat varmasti myös asiantuntijan, esimerkiksi Hakala Performancen kirjallisen lausunnon jotta ovat sopivat kyseiseen ajoneuvoon. Onneksi myös kaiken muun alustasta pystyy modaamaan jopa S197 korimallista kunhan käyttää tehdaspalikoita. :D

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 17:40
Kirjoittaja FFreak
Kommentoinpa minäkin. Luulisi et riittäis pelkkä paketin näyttäminen jossa näkyy jousien tiedot että ne on kyseiseen malliin tarkoitettu. Ja että maavara jää riittäväksi. Tarkistaminen konttorilta varmistaa asian. Ei mulla ainakaan kysynyt muuta kuin onko kyseiseen autoon tarkoitettu, kun vaihdoin jouset ja raidetangon. Auto on kylläkin -69. Tarviikos jenkki osista olla joku tuv hyväksyntä? Varsinkin jos tulee jenkkiin ja tässä tapauksessa musseen.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Tammi 2012, 18:24
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Jep, kun on paketti missä lukee mitä osia ovat ja mihin kuuluu niin varmaan kelpaavat todisteena. Joskus (kuten mulla)osat on autossa jo ostettaessa kiinni, auto tuotu Amerikasta ja ei ole paketteja tai kuitteja osien sopivuudesta, niin silloin tarvitaan niitä asiantuntijoita. TUV hyväksyntää osissa ei tarvita kun S197 ei ole EU -tyyppihyväksytty, ja siinähän ei silloin ole valmiiksikaan mitään TUV approved osaa. Täällähän ajellaan vaatimustenmukaisuus-/vastaavuustodistuksilla... :wink:

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 11 Tammi 2012, 17:25
Kirjoittaja Lauri
kaara91 kirjoitti:Jos jouset on tarkoitettu kyseiseen autoon miksi ne pitäisi olla erikseen hyväksytty.
EY-tyyppihyväksyntä asettaa tiettyjä vaatimuksia autoille ja niillä riippumattomien tutkimuslaitosten (esim. TÜV) hyväksynnillä voidaan todistaa että nämä vaaditut ominaisuudet täyttyvät. Kyllähän autoihin myydään jos jonkinmoista mallikohtaista osaa mikä ei kuitenkaan ole tarkoitettu katukäyttöön.

Yhtään Mustangia ei taida olla vielä EY-tyyppihyväksytty.
kaara91 kirjoitti: Aatelkaapa motonetin varaosavalikoimaa, onko ne kaikki savimajassa taotut varaosat hyväksyttyjä osia.
No sehän tässä juuri hauskinta onkin, aika harva tarvikeosa on hyväksytty, mutta eihän tuolla konttorilla tarvikeosat kiinnosta. En ole koskaan kuullut että tarvikeputki ilman e-hyväksyntää olisi johtanut hylkäykseen, mutta jos se onkin vähän avarampi malli niin jo saa täristä pelosta ja lukea ave mariaa ettei vaan leimasedällä ole kalsarit vaossa.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 23 Tammi 2012, 21:14
Kirjoittaja tomppa13
Ainakin näissä Eibachin, H&R ja KWn jousissa on tuo TUV-hyväksyntä, joten leimalla ei pitäisi olla ainakaan ongelmia..

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 24 Tammi 2012, 15:23
Kirjoittaja musse80
tomppa13 kirjoitti:Ainakin näissä Eibachin, H&R ja KWn jousissa on tuo TUV-hyväksyntä, joten leimalla ei pitäisi olla ainakaan ongelmia..
Ei ainakaan itselle tullut H&R jousiin mitään lappuja ja kyselin maahantuojalta asiaa, niin ei Mussen jousiin saa kuulemma.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 25 Tammi 2012, 17:14
Kirjoittaja tomppa13
Ok, riippuu varmaan tietenkin mallista mutta ainakin tuohon H&R sport springs 29172-1 malliin löytyy TUV-lappu.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 11 Kesä 2012, 08:18
Kirjoittaja stefu59
mitkäs jouset laitiot sitten alle, ajattelin itte laittaa onko sulla typpinro. :oops: tai jotain ja mistä ostit ne jos laitot Eibach,H&R ?

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 12 Kesä 2012, 16:05
Kirjoittaja tomppa13
Tilasin saksasta siihen Eibachin Pro Kit E10-35-008-01-22 ja noissa tuli kyllä mukana tuv-laput.

http://www.aze-tuning.de/advanced_searc ... ng&x=0&y=0

En tiedä onko paljoa halvemmat ku suomesta mutta tilasin samalla nuo Bilsteinin tolpat niin ne oli aika paljon halvemmat saksassa, niin jouset tuli siinä sitten samassa paketissa.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 13 Kesä 2012, 07:55
Kirjoittaja stefu59
Ok, tietääkö joku jos näitä Steeda Mustang Competition Springs - 05-13 löytyy Suomest vai pitääkö ne tilata jostain..........

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 10:23
Kirjoittaja Jogiath
Tere - liittyen tähän aiheeseen: mulla on 05 GT ja tarkoituksena pudottaa traktorialustaa hieman: nyt maavaraa on n. +15 cm, nurissas uudet KYB Excel-G:t ja vakio(?) jouset jotka on kuin rangesta.
Katselin jousia, ja ehdolla olisis H&R super sport jouset, pudottavat edestä 45mm ja takaa 50 mm mutta mikä on se vakio mitta josta toi pudotus on?
Lisää kyssäreitä - meneekö turhan matalaksi arkiajoon (on nytkin ajossa, läpi talven) ja toimiiko noi Kyb:it vielä madalluksen jälkeen?
Olen muutekin pistämässä palikoita alustaan, taakse tukivarret uretaanipuslilla ja panhard takon ball-jointeilla yms. joten ajotuntuman pitäisi parantua jonkin verran - vaikka ei toi nyt niin huono nytkään ole.

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 16:24
Kirjoittaja pokkinen
Moro
Edestä 45 ja takaa 50mm on mielestäni liikaa talvikäyttöön.
Katso tuolta toisesta topicista mielipiteeni ja kuva entisestä 2006:stani.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 11&t=10770

Re: 2006 GT madallusjouset

Lähetetty: 05 Maalis 2013, 22:49
Kirjoittaja CFR-759
Juhan vihjeet kohdallaan, minunkaan mielestä ei kannata liikaa madaltaa jos todellakin aiot ajaa myös
läpi talven. Itselläni kohta 6 v. läpi vuoden ajoa omalla -05 GT:llä jossa edelleenkin vakiojouset mutta
lähes alustapitäen Bilsteinin iskarit. Tällä yhdistelmällä on tullut piipahdettua myös radalla eikä mielestäni
ole ollenkaan paha. Toki jos tuo hi-rider look haittaa niin silloin kannattaa "vähän" madaltavat jouset
hommata mutta 45-50mm ihan liikaa ympärivuotiseen käyttöön. Ja taakse kannatan tukivarsimuutosta,
muista myös se keskellä ylhäällä oleva sekä panhard-tangon yllä oleva tuki"rauta" joka on alunperin vain
jostain pellistä tehty.

Vesa