Sivu 1/1

Lokasuojien välien tiivistys

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 13:17
Kirjoittaja 65ht2vc4
Mitä olette käyttäneet sisä- ja ulkolokasuojan välin tiivistämisessä. Otin rempan takia omastani (-65) lokasuojat irti ja sisälokarin reunassa oli rippeet jostain, jolla joskus on ollut ehkä tiivistävä vaikutus, vaan ei kyllä ollut enää.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 13:32
Kirjoittaja Mexico65
Lokasuojanauhamassaa on yleisesti saatavilla autotarvikeliikkeistä metritavarana tai jonkun mittaisina rullina. Massa on kovettumatonta elastista ja hyvin muovautuvaa kumimaista ainetta ei kuitenkaan kumia mielummin massaa.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 16:44
Kirjoittaja Antti66HT
Ite laitoin ihan perus Sika flexiä ... Ei tarvi irrottaa... heh

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 17:38
Kirjoittaja ROKI
Älkää hyvät ystävät laittako siihen väliin muuta kuin kotelo suoja sinetta pensselillä tai spreinä, kaikki tiivistepaskat hapattaa vain sen sauman. Hyvin maalatut pinnat ja kotelo öljy pariin kertaan on hyvä, tiedän kokemuksesta niitä hapanneeita peltejä on tullu korjailtua jo yli 30 vuotta. Kokemusta on ja laita sit alu lokarit niitä saa lokarituotteelta, jos sulla on joku kaveri jolla on yritys muuten ei saa yksityiset sieltä, minä kyllä saan eivätkä ole kalliita ja käyvät hyvin paikalleen.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 19:01
Kirjoittaja Tahavo
Ne alumiinisisälokarit olivat minunkin elämäni yksi parhaista ostoksista! Siihen väliin laitoin tuota tiivistenauhamassaa, mutta laitoin koteloainetta pohjalle. Aikaisemmin olin laittanut suikaleet bitumisesta äänieristematosta :?
Pyöräkotelot putsaamisen jälkeen ruiskutin usealla kerroksella kotelosuoja-ainetta, siitä tuli paksu läpikuultava vahamainen kerros. Massaa en laittanut.

Re: Lokasuojien välien tiivistys

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 20:18
Kirjoittaja ROKI
65ht2vc4 kirjoitti:Mitä olette käyttäneet sisä- ja ulkolokasuojan välin tiivistämisessä. Otin rempan takia omastani (-65) lokasuojat irti ja sisälokarin reunassa oli rippeet jostain, jolla joskus on ollut ehkä tiivistävä vaikutus, vaan ei kyllä ollut enää.
Kun ei nyt ihan selvinny tarkoitatko lokasuojan ylä kiinnitys saumaa, vai varsinaisia sisälokareita jos kyse oli ylä saumasta. Älä laita tiivistys mömmöjä koteloainetta vain, ja pultin ja muttereiden jengoihin kupari tahnaa eipä ruostu kiinni. Eikä sinne lokarin tiivisteen väliinkään toinna mitään tiivistenauhoja turata, tyhjää touhua kunnolla kotelosuojaa vain.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 21:30
Kirjoittaja Tahavo
Kysyjä varmaan tarkoitti juuri sitä yläkiinnityskohtaa. Minunkin kirjoituksessa on väärin ilmaistu tuo asia. Minä laitoin sitä massaa juuri tuohon yläsaumaan, en suinkaan sisälokareihin.
Sisälokareihin en laittanut mitään muuta kuin koteloainetta kiinnitysruuvien reikiin. Sisälokarit olivat juuri sopivan muotoiset. Kumireunukset seurasivat tasaisesti korin ja lokasuojien muotoja.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 22:35
Kirjoittaja 65ht2vc4
Kun laitan lokasuojan paikoilleen, niin se tulee sisälokarin päälle yläosastaan muutaman sentin matkalta (toinen valmistenumero esim jää tässä kohdassa näkyviin ja toinen piiloon). Sitä kiinnityskohtaa tarkoitin.

Lähetetty: 04 Helmi 2005, 22:38
Kirjoittaja 65ht2vc4
Kun laitan lokasuojan paikoilleen, niin se tulee sisälokarin päälle yläosastaan muutaman sentin matkalta (toinen valmistenumero esim jää tässä kohdassa näkyviin ja toinen piiloon). Sitä kiinnityskohtaa tarkoitin.

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 10:57
Kirjoittaja Mexico65
Niikuin aikaisemmin vastasin, elastinen nauha väliin, näin se tehtaalakin on asennettu. Voihan sen välin tervatakkin tai käyttää vilkasta mielikuvitusta ja työn tää väliin mitä vain mieleen juolahjtaa.
Koska autoni on vielä aika uusi (65) en pysty kertomaan miten mahdollinen korroosio etenee rakenteissa. Tosin kun auton ikä on vasta 40 vuotta ja mitään vaurioita ei vielä kyseisessä kohdassa ole havaittavissa katson menetelmä olevan riittävä. Jos jotan dramaatista tapahtuu se ei ilmeisesti ole minun murheeni.

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 11:46
Kirjoittaja Jukka
457 kirjoitti: Koska autoni on vielä aika uusi (65) en pysty kertomaan miten mahdollinen korroosio etenee rakenteissa. Tosin kun auton ikä on vasta 40 vuotta ja mitään vaurioita ei vielä kyseisessä kohdassa ole havaittavissa katson menetelmä olevan riittävä. Jos jotan dramaatista tapahtuu se ei ilmeisesti ole minun murheeni.
:lol: :lol: :lol:

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 11:49
Kirjoittaja 65ht2vc4
Lokasuojanauhamassa on just se mitä ajoin takaa. Kiitos.

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 20:32
Kirjoittaja ROKI
Kysynpä vaan miksi pitää orjallisesti toteuttaa samoja virheitä jotka on jo tehtaalla kerran tehty, näissä kyseisissä silmäterissämme niitä on aivan tarpeeksi niitä pitää karsia pois ei enää työntää takaisin. Hölmöjen hommaa on sen verran pitkä ura näissä hommissa takana, että on varmaa tietoa ei arvailua, tässä suuressa harrastaja kunnassa on monen moista seppää, jota en rupea senkummemmin ruotimaan. Tuota kirjatietoutta pitäis kyllä imeä itseensä, mutta en jaksa tuijottaa niitä ilta kausia, mieluummin kokeilen kantapään kautta saapahan ainakin värkätä. Ja tekemällähän sen parhaiten oppii, tietenkin joku viisas antaa tähänkin taas viisaan vastauksen, mutta mitäpä tuosta sitävartenhan ne viisaat ovat.

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 21:54
Kirjoittaja MarkkuJ
Eikös metalli vastaan metalli ole aina huono asia, olkoonkin että maali (tai monta kerrosta) siinä välissä viivästyttää ongelmia mutta ennemmin tai myöhemmin sinne menee hiekanjyvä joka sit hiertää sen maalin puhki, tai ehkä kori itsessään elää jo riittävästi että ne metallipinnat hankaa toisiaan ja sit alkaa ruostuminen. Sitten nämä massat on tarkoitettu siihen että estetään sen hiekan meno ja mekaaninen hankaus siellä välissä jolloin ei tule ongelmia tuon kannalta.

Lähetetty: 05 Helmi 2005, 23:21
Kirjoittaja ROKI
Ei sinne mitään hiekkaa mene kun on lokarit ja kun on kunnon malit ne kestää ja kotelo aine riittää.