Terve tomppa13. Tässä oma näkemykseni.
Nämä S197 koriset on hieman eri asia, kuin Tomin ja Hannun kokemukset aikaisemmilla korimalleilla (niin kuin Hannu korjasikin)
Tuskinpa vaan nuo on liian kovat jouset. Paljonko madaltaa tuo kyseinen setti ? madaltaako edestä ja takaa saman verran ? (pro-kit jousipaketteja on muistaakseni eri versioina)
Noista Eipach-kitin mukana tulevista iskareista ei ole omaa kokemusta, mutta tietojen mukaan ne toimii ihan kohtuullisen mukavasti.
Asiaa aikanaan todella paljon tutkineena auto menee optimaaliasentoon kun edessä madalletaan 1 tuuma (25mm) ja takana 1,2 tuumaa (30mm)
Nämä S197:t on hieman liian perä pystyssä vakiona, eli lähes poikkeuksetta valtameren takana myös asiaa tutkineet madaltavat hieman enemmän takaa.
Olen monella tällaisella ajanut ja itselläkin eri kombinaatioita on ollut.
Paras mitä tiedän oli edellisessä GT:ssäni . (nykyinen Roush ei ole niin hyvä)
Eibach Pro-Kit jouset (1"ja 1,2") : esim.
http://www.ebay.com/itm/Eibach-Pro-Kit- ... 5d311be016
Bilstein iskarit: esim.
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1107
Huomattavasti tärkeämpänä tässä koko asiassa pidän kuitenkin iskarien valintaa. Bilstein on paras "ei säädettävä"(ei toki halpa)
Säädettäviin ei kannata seota, jos ei ole omaa testirataa, tietoa valtavaa määrää ja taitoa tulkita alustan muutoksia erilaisilla säädöillä. Tällaisia säätötaitoisia kavereita ei montaa ole edes meidän kerhon race-porukoissa.
Muista myös kun madallat, niin hommaa suosista uniball-nivelillä oleva säädettävä panhard-tanko, niin saat taka-akselin keskitettyä. Muuten pyörä tulee toiselta puolen ulommaksi.(ja toiselta puolen jää sisään)
Samalla katoaa perän epämääräinen sivuttais-liike montuissa , kun pääset eroon kumipuslista. Näitä on joka paikka väärällään, mutta tässä osa mitä tarkoitan:
http://www.maximummotorsports.com/store ... 09_340_311
Ja samalla kun siellä alustassa ropaat, niin alatukivarret taakse ja sinulla on täydellinen alusta, niin normaaliin siviiliajoon, kuin ratapäivien kärkikahinoihin.
Esim:
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1193
Sitten jos vielä tahdot että etupyörät ei kallistu rata-automaisesti, niin camper/casterPlatet etutolppiin ylös:
http://www.maximummotorsports.com/store ... ts_id=1151
Näin pienellä parannat S197 mallin eurokelpoiseksi ja näitä kaikkia osia on netti ja suomalaiset kaupat "väärällään" eli linkit mitkä laitoin olivat vain esimerkkejä.(ei mainoksia siis)
Mielestäni tällaisen uuden Mustangin alusta ei saa olla limusiinityyppinen, vaan mielummin hieman urheilullinen, kuten tällä mainitsemallani paketilla autosta tulee.
Tämä tarina oli oma mielipiteeni omien kokemusten ja tutkimusten kautta. Joku toinen voi olla eri mieltä ja on yhtä oikeassa kuin minä .... jaa... no ei varmaan ole tässä asiassa oikeammassa
Tässä alla kuva edellisestä autostani, jossa oli juurikin yllä mainitsemani paketti. Asento on kuin oppikirjasta.