Sivu 1/2
virranjakaja
Lähetetty: 12 Joulu 2012, 20:27
Kirjoittaja musse1967
Moikka! Pitäisi musseen kärjetöntä syttyä laittaa ja koneena on vissiin 1970 351w. Mahtaako siis tämä jakaja sopia suoraan
http://www.ebay.com/itm/FORD-351W-WINDS ... 5d&vxp=mtr
Tuossa pitäisi siis kaikki olla elektronista jo, puolan tuo vaatii mutta se löytyy tietysti jo ennestään. Oon petronixiäkin miettinyt mutta ainakin ameriikan pojaat väittää sitä epäluotettavaksi vaihtoehdoksi.
Kertokaas nyt hieman omia mielipiteitä että kannattaako ottaa tuollainen kokopuola vai esim petronix tms?
Re: virranjakaja
Lähetetty: 12 Joulu 2012, 20:34
Kirjoittaja musse1967
sitten löytyi vielä kaksi eli tälläiset:
http://www.ebay.com/itm/NEW-HEI-IGNITIO ... 8f&vxp=mtr
Ja tämä :
http://www.ebay.com/itm/SBF-351W-HEI-DI ... a0&vxp=mtr
tuossa toisessa tulisi johdotkin mukana valmiiksi ja hinta ei näytä olevan mikään älyttömän paha...
Tuo sininen kiinnostais kun on tuhdit johdot mukana kun omassa on 7mm.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 12 Joulu 2012, 21:11
Kirjoittaja Late
Mun mielikuvan mukaan Pertronix on kyllä enemmän luotettavaksi kommentoitu. Kestää käytössä vuosikausia, systeeminä vähän sellainen "asenna ja unohda". Ainakin jos kyse ei ole mistään kovin korkealle viritetystä moottorista. Itselläkin ollut Pertronix täysin huoleton keksintö. Ja ken sitä arvostaa niin senhän saa piiloon orkkis jakajankannen alle, pysyy vakiolook konehuoneessa.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 14:06
Kirjoittaja Arto65FB
Jos Heippa-mallia haet, niin itse olen tykännyt DUIsta, eli Davis Unified Ignition. Amerikan made by Performance Distributor. Voihan noista kiinalaisistakin löytyä toimivia yksilöitä. Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 15:17
Kirjoittaja mikkok
Jos jakaja ei muuten ole kulunut väljäksi niin petronix on ihan jees...
Arto65FB kirjoitti:Jos Heippa-mallia haet, niin itse olen tykännyt DUIsta, eli Davis Unified Ignition. Amerikan made by Performance Distributor. Voihan noista kiinalaisistakin löytyä toimivia yksilöitä. Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
Onhan näillä hieman eroa hinnassa
http://www.ebay.com/itm/Davis-Unified-I ... c6&vxp=mtr
Kiinan ihme kyllä houkuttaisi minuakin hinnan puoleen ja eikös se ollut että "köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, se tulee ajanmittaan kalliiksi ja kallis on aina laadukasta"
p.s.Tehdäänkö MSD tai Mallory nykyään myöskin Kiinassa?
Re: virranjakaja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 16:49
Kirjoittaja Arto65FB
mikkok kirjoitti:Jos jakaja ei muuten ole kulunut väljäksi niin petronix on ihan jees...
Arto65FB kirjoitti:Onhan noi kiinalaiset hurjan paljon halvempia, noin prosentuaalisesti. Itse olen vaan ajatellut, että sytkän ja kaasarin kanssa ei kannata nuukailla, ne on kuitenkin pieni osuus koko budjetista suhteessa niiden osuuteen auton toimintavarmuudessa.
Onhan näillä hieman eroa hinnassa
http://www.ebay.com/itm/Davis-Unified-I ... c6&vxp=mtr
Kiinan ihme kyllä houkuttaisi minuakin hinnan puoleen ja eikös se ollut että "köyhän kannattaa aina ostaa halpaa, se tulee ajanmittaan kalliiksi ja kallis on aina laadukasta"
p.s.Tehdäänkö MSD tai Mallory nykyään myöskin Kiinassa?
Pertronix tai itse asiassa sitä edeltävä Perlux oli mulla edellisessä jakajassa ja sekin tehtävänsä toimitti. Mutta hyvinpä tuo DUIkin on toiminut kohta öö, 13 vuotta, kohtuuhinta minusta, jos laskee hinta / huolettomat vuodet. Tack för Mexico, se on nyt myös roller cam compatible. Nykyään tuota saa valmiiksi rullanokalle sopivana.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 13 Joulu 2012, 21:18
Kirjoittaja musse1967
Kiitokset vastanneille! Kyllähän noita malleja tosiaan löytyy ja on se niin että makuasiahan tämä tuntuu olevan enimmäkseen ja toiminta varmuus kysymys. Petronix taitaa olla järkevin vaihtoehto koska silloin kaikki pysyy ns orkkis lookissa puolaa lukuunottamatta.
No täytyy hieman tsekkailla vaihtoehtoja talven aikana ja miettiä mihin sitä sitten päätyy

Re: virranjakaja
Lähetetty: 14 Joulu 2012, 09:13
Kirjoittaja Drummer
Jos vaihtohdot ois Pervonix ja nuo linkkien halvat Procomp = Procrap jakajat niin jälkimmäiset kannattanee unohtaa kokonaan. Niissä on halpaa kaikki muukin, ei vain hinta

Malloryn nimeen vannovia on paljon kuin myös vihaajia ja sama koskee MSD:tä, mutta jostain syystä näitä konepeltien alla enimmäkseen näkee, joten eivätköhän nuo aikalailla kuranttia tavaraa liene.
Itelläni Clevessä ollut muutaman vuoden Malloryn E-Fire eikä kerrassaan mitään negatiivista sanottavaa.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 14 Joulu 2012, 10:27
Kirjoittaja Wesuri.V8
Itsellä viime keväänä laitettu petronix III jakajanineen puolineen päivineen. Olen ollu tyytyväinen, vielä ei ainakaan moitetta. Lähes vakio konees kiinni.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 14 Joulu 2012, 16:27
Kirjoittaja musse1967
kyl mä taidan siihen pervonixin puoleen kääntyä kun näitä vaihtoehtoja katselee. Pervonixin saa tarjouksella 148$ ja siinä tulee puola ja tulpan johdot jo siihen hintaan mukana kun taas nämä kokonaiset jakakat maksaa tosiaan melkein 400€.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 00:18
Kirjoittaja ROKI
Amerikan juntit puuhuu paskaa, petro on varatoimisempi kuin moni muu kärjetön viritys. Ittellä on ollut tuossa konissani jo vuosia petro syttyä hoitamassa, eikä ongelmia. muut kärjettömä kyrvähtää kun tulee pienikin oikosulku, kaverille annoin apuvirtaa ja se perkele tummpasi kaapelit nurinkurin niin että lyijyinen kaapelikenkä melkein suli akunpäälle käydessä, eipä petro pimentynyt. toimii edelleen sama konstruktio. Heissä on ongelmallista ylisuuri koko ottaa kiinne imusarjaan, eedelin rbm imarin kannssa. Ja mikä petrossa on erinomaista, se menee entiseen jakajaan, kärkien paikalle. Asennus aika noin varttitunti, helppoa kuin heinän teko.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 00:39
Kirjoittaja ROKI
Senverran vellä puolustan petroa että, siihen pakettiin ei tule mitään ylimäärisiä laatikoita ruuvattavaksi konetilaan, eikä ylimääräisiä häiriöalttita johtovirityksiä. Vain 2 johtoa puolalle ei muuta. Ja laulaa korkeelta ja kovaa siinä kuin montasataa maksavilla MST ynnä mallory ynnä muut viritykset. Näissäkin asioissa on se perstuntuma parastuntuma, eikä se että on 100 sivua tokumenttiä luvettavana, ja kymmeniä yli viisaita syöttämässä omia mielipiteitään. jota ei tietenkään voi kieltää, Onhan tämä sanalle vapaamaa.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 06:19
Kirjoittaja musse1967
kyllä nyt kun näitä vaihtoehtoja on tullut punnittua niin kyllä se petro on mun juttu myös. Ei tosiaan tuu mitään lisä bokseja yms sähkö härveleitä yhtään ylimääräisiä jne ja kerran sama hyöty.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 08:59
Kirjoittaja ak72
Omassa mustissa tää:
http://www.summitracing.com/parts/msd-8352
Muuten oikeen passeli mutta sähköjen kans sai vähän painia,ei tykänyt esivastuksesta kun taas MSD Blaster3 puola tartti semmosen. Samoten tuo junttavuu aika tiukkaan paikalleen, saa aika lujasti punnertaa jos säätelee ennakoita. Joten "ready-to-run" ei ihan pitänyt paikkaansa

Summarum hyvin nyt pelittää ja varmaan auttoi saamaan autosta tuon 320hp ja sopiihan tuo paikalleen myös vaikka RPM imusarja autossa paikallaan.
Re: virranjakaja
Lähetetty: 15 Joulu 2012, 11:01
Kirjoittaja MONTTU
Mulla olis avaamattomassa paketissa ylimääräinen tällainen jos kiinnostaa:
http://www.summitracing.com/parts/crn-7 ... /year/1967