kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Paasse
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Loka 2010, 21:39
Auto: Mustang convertible 4.6 gt

kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Paasse »

jotta kun.... vasen kansi todettiin että naputtelee kylmänä ja kuulosteltiin ongelma kanteen. No sitten tuli
tilaisuus ja hankin toiset kannet kinneriin. No kaveri sitten (joka kyllä osaa) vaihtoi kannet ja tarkasti kaikki
hilavitkuttimet jotta on ok ja kaikki kuluneet samalla duunattiin uusiks... ja nyt tuo helvetin naputus sitten
jostain ihmeen syystä muutti oikeelle puolelle.. kannet tarkastutin ennen kaikkia toimia Hämeen Dieselillä
josta jampat totes olevan hyvät kannet.

Siis voiko ketjunkiristimet tms aiheuttaa naputusta vai mikä hemmetti.... kansien aiempi omistaja sanoi
että ei mitään hälyääniä ole kuulunnu ikunaan... jonka myös uskon kyllä. Mikä hemmetti tota kinnerin
konehuonetta oikein riivaa?????

Kyselee tietämätön... :asking02:

Niin joo.... tässä hermojen menon kohdalla tärkein unohtuu kuten alta voi lukea.... eli -96 4.6 2V vakiona..
Viimeksi muokannut Paasse, 20 Touko 2013, 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Galaxie61
Mega-addikti
Viestit: 803
Liittynyt: 07 Loka 2004, 14:53
Auto: Galaxie -61
Paikkakunta: huitsin nevada

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Galaxie61 »

mikähän moottori mahtais olla kyseessä ?
"Ei epäröi purra omiaan nilkkaan. Yleensä olen siellä missä ei pitäisi ja sanon ääneen asioita joista muut puhuvat humalassa."
Galaxie -61
CL 500 w215 2002
Suzuki gsx 1100
406 peukaloinen
Paasse
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Loka 2010, 21:39
Auto: Mustang convertible 4.6 gt

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Paasse »

Juuh.... siis ei tää niin heloppoa ollos... mutta laitoin tohon ylemmäs...

4.6 2V -96 ja autom jos sillä on merkitystä... :vasara: :vasara:
Avatar
SamiM
Aina äänessä
Viestit: 1519
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Leppävesi

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja SamiM »

Voisko olla pakosarjavuoto, saattaa joskus kuulostaa nostajan naputukselta.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Öljynpaineet...? Naputtaako vain tyhjäkäynnillä, vai lisääntyykö kierroksien mukana?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Paasse
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Loka 2010, 21:39
Auto: Mustang convertible 4.6 gt

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Paasse »

ainakin tuon ruudussa olevan mittarin mukaan ihan normaalit paineet... pakosarjanvällyn kautta
ei mitenkään jaksa uskoa kun justiin laitettu uudet sarjat ja vällyt... periaatteessa ainoo mikä
on muuttunnu on tuo ketjunkiristimet puolelta toiselle... kun joku neropatti oli laitellu ne väärinpäin
ainakin jos kirjaimiin uskoo... L - left, R - right... heh..

kyllä kai sitä pitää alkaa sitten höristeleen putkenpätkän kanssa jos jotain keksis.. hemmetti
jos tää kesä taas menee sitä kirottua kalinaa kuunnellessa niin tööttään sopivaan väliin jossa
maksaja on muu... (no ei nyt sentään)

onko mahdollista lisäjeesiä sillä että kylmänä siis... lämpimänä kuulemma häviää... vähän kuten
ennenkin.. tai ainakin vaimenee liki olemattomaan..

:?:
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Oisko toisesta kannesta joku hydraulinostin rikki?
Avatar
Tahavo
Mega-addikti
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Ford Mustang HT 64½
Paikkakunta: Tuusula

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Tahavo »

Mulla on toisin päin, eli kylmänän ei naksuta mutta kuumana alkaa naksua..naks..naksnaks..naks....naksnaksnaks...jne.
Paasse
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Loka 2010, 21:39
Auto: Mustang convertible 4.6 gt

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Paasse »

no ni.... kyllä homma on niin että ainoot vaihtoehdot jää alakertaan...
männäntappi tai jokin muu.... mutta onko muita vaihtoehtoja sieltäpäin??

Saa laittaa ... arvuutuksia... siis tehty turhaa remppaa isolla kädellä.. jessus.. :badidea:
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Tahavo kirjoitti:Mulla on toisin päin, eli kylmänän ei naksuta mutta kuumana alkaa naksua..naks..naksnaks..naks....naksnaksnaks...jne.
Mulla oli sama aikanaan Moopparissa. Ei riittäny lämpimänä enää viskositeetti öljyssä pitämään yllä tarvittavaa öljynpainetta hydraulinostimille. Korjautui vaihtamalla jäykemmät öljyt. Ja tosiaan tuo pakosarjan tiivisteeltä vuotaminen kuulostaa kyllä myös naputtamiselta.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
FinnStang
Aktiivi
Viestit: 41
Liittynyt: 06 Syys 2008, 12:32
Auto: Mustang GT 1990

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja FinnStang »

Todennäköisin syy on hydraulinen venttilin painin joka naputtaa. Onko paininkupit varmasti asennettu omille paikoilleen vai ovatko menneet sekaisin purku/asennusvaiheessa? Se selittäisi siirtyneen äänen. Kunnon öljyt sisään ja sitä ennen vaikka moottorin puhdistus fortella tms. aineella niin se saattaa auttaa.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Tarkistappa dumperin kunto. Sellaisiakin nähty, että kumin vulkanointi pettänyt ja limppu lähtenyt liukumaan.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Paasse
Hiljaisempi
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Loka 2010, 21:39
Auto: Mustang convertible 4.6 gt

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Paasse »

kaara91 kirjoitti:Yks mikä tulee mieleen, on männän kieppuminen. Se aiheuttaa kalkatusta kylmänä, mikä kuulostaa venttiilikoneiston ääneltä, ja samoin kuin männän tappi olisi väljä. Ilmiö tulee, kun mäntä saavuttaa yläkuolokohdan ja lähtee alaspäin, jolloin kiertokangen voima muuttaa suuntaa ja mäntä vaihtaa nojaus puolta. Kylmä alumiinimäntä pitää äänen, ennenkuin se laajenee ja muuttaa sylinterinvälyksensä pienemmäksi lämmetessään. Siksi monissa moottoreissa männäntappi ei ole keskellä mäntää. Esim. VW kupla.
Toyotan 2,0 Camryn koneita meni useita moottoreita takuuseen männänvaihtoon, juuri tuon takia. Pakkasella kuulosti kuin moottori olisi hajonnut siihen paikkaan kylmäkäynnistyksessä, mutta kun kone lämpeni kaikki äänet hävisi.
Tämä nyt ei välttämättä ole oikea diagnoosi tässä äänessä, mutta tämmöisiäkin tapauksia olen tavannut useita.

tämä jää omasta mielestä lähinnä ainooksi skenaarioksi.. eli mitäs tässä.. mottia vaan palasiksi ja taas
yks kesä mennee niin sanotusti käsille.. onneks on noita kavereita jotka osaa hommaa mahdollisesti tehdä
ja hahmottaa. Ja taidan antaa hanaa vaan ... koliskoon nyt omansa ja jos leviää niin sitten leviää.. tai no
..katellaan ny kuitenkin. Näkyis isonveden takaa löytyvän lohkoja johon saa noi vanhat osat lyödä suoraan
kiinni. Vain männät tarvihee hankkia 5litran halkaisijalla.. tästä otettava selvää pikimmiten..

Tattis kaikista vaihtoehdoista.. :? :(
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: kertokaas nyt noviisille joka pimeessä taivaltaa..

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Katoppas overdrive.fi, siellä joku möi modulaari moottoreita edullisesti. Uusi motti tais olla 1100e.
Vastaa Viestiin