Suomen tehokkain Ford katuisolohko

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 495
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Jarrutettiin tänään Kotkan suunnalla.
Orkkis D0VE-lohkoon tehty 460 stroker.

Teho vaparina 750 ja kaasuilla 1055 heppaa....6100 kierroksella.

Soturi astukoon esiin jos siltä tuntuu...jos ei niin Natikoissa nähdään !
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tuolla konimäärällä luulis liikkuvan auto kuin auto! 8)
Pertti
Mega-addikti
Viestit: 695
Liittynyt: 22 Helmi 2013, 10:43
Auto: Rouvan:
-65 ht
-96 Cobra
Paikkakunta: Lapua

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Pertti »

Joutuuko kaasua käyttämään ohituksissa, vai jaksaako mennä normirekan ohi ihan vaparina?
Romu rauhoittaa

Rouvan -65 ht, himmeä
Rouvan -96 sn95 Cobra, vähän kiiltävämpi
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Kysymyksen asettelu on typerä, koska riippuu luonnollisesti suoran pituudesta. Miehekkäät on lukemat. Sitten vaan niitä tiehen välittämään. Välittäminen on tärkeätä näissäkin hommissa.
Viimeksi muokannut Antti66HT, 02 Loka 2013, 11:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Futurage
Addikti
Viestit: 495
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 23:35
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Futurage »

Pertti kirjoitti:Joutuuko kaasua käyttämään ohituksissa, vai jaksaako mennä normirekan ohi ihan vaparina?

Kyllä joutuu kaasua painamaan ohituksissa...muttei kovin syvään..... :D
0400-834819
1980 Fairmont Futura Brothel-on-wheels 6 speed +9". 11,006/204 kmh. 267 seisova maili.Tehokkaampi moottori tulosssa jossain vaiheessa.
1966 Fairlane GTA 390 +C6+9"lukko.MR rek.suomiauto.13,44/170 kmh.
Avatar
Sport 65
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9"
Paikkakunta: Orimattila

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Sport 65 »

kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja jls »

Sport 65 kirjoitti:Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Paljon yhtään ei tartte olla kateellinen. Samalla miehellä yksi suomen nopeimpia fastbackejä ja tehokkaimpia isolohkoja. Eikä se isolohkon lavettikaan ihan surkea ole :D

Way to go!
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
MrFairlane
Aktiivi
Viestit: 138
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:17

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja MrFairlane »

Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?
'95 Mustang GT 302
'63 Fairlane 302
'59 Fairlane EFI 292
Avatar
Fastback
Over The Top
Viestit: 4438
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja
Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
Viesti:

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Fastback »

Asialliset hevosvoimalukemat ja se maksimi vääntö. 940!!!! 940 eikä mitään Nm... vaan jalkapaunaa, eli 1269 Nm. Jos pyörä pitää niin maapallo pyörähtää :) On kertakaikkiaan vakuuttavat teholukemat.
MrFairlane kirjoitti:Vaununvetoonko noita kaikkia hevosia tarvitaan?
Vedättekö te reikäpää dragsterillä vaunua?
Sport 65 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Huhun mukaan kasvanutta tehoa kompensoidaan vaihtamalla alkuperäiset 5" leveät rättirenkaat 225 mm leveisiin tubeless radial M+S renkaisiin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Avatar
Topias74
Superpölöttäjä
Viestit: 2727
Liittynyt: 05 Tammi 2008, 16:26
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Mitä hyötyä tuosta renkaan vaihdosta enää on? Savuavat vaan erilailla katuun ja taivaalle! :roll:
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Viimeksi muokannut Antti66HT, 02 Loka 2013, 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sport 65
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9"
Paikkakunta: Orimattila

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Sport 65 »

kaara91 kirjoitti:
Sport 65 kirjoitti:
kaara91 kirjoitti:Veikkaan kuitenkin myös, että jos moottoriin on mahdollisuus lisätä vielä tehoa, on alustassakin myös varmasti parannettavaa käyttötarkoituksesta riippuen.
Tehon riittämättömyys on tiedostettu ja jarrut on etukäteen päivitetty kaksi piirisiksi ja eturummut 11" levyiksi.
Mä kyllä suosittelen 14in etulevyjä ja jäähdytystä letkuilla, jos radalle meinaat oikeesti ajelemaan. Radalla kyllä loppuu jarrut varmasti noilla tehoilla. Ja tuo huipputehohan ei isolohkossa kerro kaikkea. Siellä on myös vääntöä, mikä siirtää myös autoa rivakasti mutkasta ulostultaessa tallaa painettaessa. Hienoa, että saadaan mukaan lisää tehokasta kalustoa.
Nyt on vaan ne 11" ja yksimäntäiset jarrusatulat, on nekin rumpujarruja paremmat. Radalla tolla on tarkoitus käydä pyörimässä vain viikonloppuisin.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Avatar
Sport 65
Aktiivi
Viestit: 59
Liittynyt: 06 Elo 2007, 21:44
Auto: 65 Mustang Fastback 347 T5 8"
67 Fairlane GTA 460 C6 9"
Paikkakunta: Orimattila

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Sport 65 »

Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.
Mustang FB 65 302 T5 8"
Fairlane GTA 67 460 C6 9"
Glastron Carlson CVX-20 Berkeley PackaJet 460
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2110
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Sport 65 kirjoitti:
Antti66HT kirjoitti:No onhan noi ny paljon paremmat. Jotkut vanhemmat Kumhot on kans tosi hyvät, jos budjetti vaan sallii. Mutka radalla, jonne tää auto on tehty noi on ehdottomat. Ainakin sit 15 tuuman vanteet noihin 14 levyihin kaveriks
Ei mene noi 14 tuuman jarrut heittämällä 15 tuuman vanteisiin, varmaan joutuu sorvaamaan satuloita.
Kieliposkessa menee varmasti ;)
Avatar
1969
Aktiivi
Viestit: 106
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25

Re: Suomen tehokkain Ford katuisolohko

Viesti Kirjoittaja 1969 »

Jarrut ovat vauhdin surma. Lisää tehoa ja pienemmät jarrut, niin kulkee kovempaa. Ainakin laahaavilla jarruilla. :D

Itse olin kaverin puolesta hieman pettynyt tuohon vaparitehoon, riittääkö irroittamaan pidon yli 100kmh nopeuksista faikun alustalla?
Vastaa Viestiin