Sivu 1/1
S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 06 Huhti 2014, 10:06
Kirjoittaja Power_boat
Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa, siis on kyllä varmasti lukossa kiinni ja stoppareita vasten tiukka. Välillä oli sellanen olo ett kohta kuuluu mäjäys ja pelti lähtee taivaalle. Onks tää muillakin olemassa oleva vika/ominaisuus vai onko mulla jotenki lerpahtanu toi pelti.
Mä en ihan välttämättä halua elää siinä vaaran tunteessa ajaessani että lähteekö se irti vaiko ei. Pitää vissiin sahaa alku urat saranoihin että ei ainakaan läpsähdä tuulilasille vauhdissa. Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 06 Huhti 2014, 14:07
Kirjoittaja pokkinen
Power_boat kirjoitti:Tuli ajettuu lauantaina moottoritie nopeuksilla kovassa tuulessa ja havaitsin mielenkiintoisen ilmiön. Konepeitto ikään kuin tärisee tuulessa.... Ilmeisesti ne sokat sinne kulmiin ei sittenkään ole tuuninkia vai...??
kaksi eri S197:aa omistaneena , sanoisin että myös alkuperäisen konepellin vapina vauhdeissa on ominaisuus. Molempiin laitoin mielerauhan vuoksi lukitus-sokka systeemit.
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 06 Huhti 2014, 22:51
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Jos konepeitto on Fordin alkuperäinen ja alkuperäisissä säädöissään kiinni, niin kyllähän se silloin kestää paikallaan. Toinen juttu on jos konepellin alla etupäässä olevia neljää korkeussäädettävää kumipuslaa on jostain syystä pyöritelty eri korkeuteen ja ovat jääneet liian alas, niin silloinhan tuuli pääsee reunoja liikuttamaan. Alla muutama kuva omasta S197 ratkaisusta painon vähentämiseen, aerodynamiikan parantamiseen, ja ylipaineisen kuuman ilman poistamiseen konetilasta. Ensimmäisessä kuvassa Aerocatch Flush mount salvat joilla konepeiton etunurkat on tarkoitus huomenna tukea lepattamisen ehkäisemiseksi.
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 07 Huhti 2014, 09:34
Kirjoittaja tug3
Juu, kyllähän tuo konepelti noissa S197:ssa väpäjää. Se on muutenkin melko keyvt, kaksi prässättyä alumiinilevyä liimattuna yhteen. Omassania etunurkat väpätti varmasti centin verran moottoritiellä. Shaker ilmanoton laitto (reikä keskelle peltiä) ei vaikuttanut asiaan suuntaan tai toiseen.
Tuulihaka on syytä pitää kunnossa juu. Juuri pari viikkoa sitten lähdin SN95:lla töihin ja konepelti lähti väpäjämään. Siinä on sen verran pyöreä nenä ettei saisi tuollai väpättää. - No, pysähdyin tietty tarkastaan ja oli joku tampio unohtanut paiskaa konepellin kunnolla kiinni! Kukahan pelle se mahtoi olla???

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 11 Huhti 2014, 22:43
Kirjoittaja FBFIN65
Pistin lisälukituksen kun lähti motarilla auki,joten suosittelen lisä kiinnikkeitä
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 12 Huhti 2014, 01:03
Kirjoittaja Hezperado
Yksi sokkailija täällä lisää. Ensimmäisenä kesänä kun auton hommasin, huomasin saman konepeiton irvistelyn vähän reilummissa nopeuksissa. FR:n sokat tilasin heti ja mielenrauha palasi.
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 12 Huhti 2014, 08:00
Kirjoittaja simppa 73
Itse en ole moiseen kiinnittänyt huomiota. Eilen kävin Hesassa kääntymässä ja hiuka kokeilin motarilla vähän reilummin, alkaako pelti heilumaan. En saanut sitä heilumaan yhtään. Onkohan mun autossa jokin vika? No, ilmeisesti mun autossa on noita alkupään lastentauteja

( en muista tarkalleen ulkoa, mutta tuo mun auto on tehty muistaakseni heinäkuussa 2004 ja on n 780 vuoden 2005 Mustang, eli aika alkupään autoja)
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 12 Huhti 2014, 18:23
Kirjoittaja Markovi
Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää.

Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 12 Huhti 2014, 18:58
Kirjoittaja simppa 73
Markovi kirjoitti:Kyllä kuule Simppa mun pelti vaikka on kiinni väpäjää ainakin 100 mailin vauhdissa ja sitten kun jarruttaa niin alkaa jarrutkin väpättää.

Ehkä mun vaan pitää opetella painamaan kaasua enempi... Tosin sitten kuski väpättämään niin paljon, että siinä ei yhtä pellin heilumista huomaa.
Re: S197 Konepeiton kiinnitys?
Lähetetty: 23 Huhti 2014, 19:20
Kirjoittaja Power_boat
Eli asian kanssa on pärjättävä, tai sitte pikku sijoituksella mielenrauhaa. Huomasin että tohon on saatavilla etunurkkiin tulevat lukot jotka toimii samalla vaijerilla kuin itse tuulihaka. Että taitaa olla kuitenkin ihan ominaisuus.
Ja sit ihmettelyä että miten te kellotatte tälle nopeuksia luokkaa 300km/h??? Mulla ainakin loppuu mittari 200km/h, ja tässä kyseisessä tapauksessakin oli kyse ihan laillisesta moottoritienopeudesta.