Sivu 1/1
Fe 390
Lähetetty: 27 Heinä 2014, 22:45
Kirjoittaja JarkkoP
Tänää tuli pieni ongelma eteen fe:n kans.. Edelbrockin rpm imusarjaa asennettaessa se jää kansitasosta n. 1.5mm korkealle. Mistäs lähen hakemaan ratkaisua?voiko olla mahdollista että imusarja on liian leveä? Kannet on koneistamolla oikaistu, mutta siitä ei ole tietoa paljonko on höylätty pois..Tiivistesarjana on felbron fs 8554pt
Re: Fe 390
Lähetetty: 27 Heinä 2014, 23:25
Kirjoittaja Antti66HT
Mites kanavat osuvat?
Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 15:01
Kirjoittaja PeteP
Jöö se jää senverran korkealle, ettei pulttireijätkään astu kohdilleen, ilman tiivisteteitä menee..(tiivisteen paksuus 2mm. mitattuna kohoumasta) Sitten vielä äkkiseltään katsottuna saattaa olla ettei itse tasopintojen kulmakaan ole aivan kohillaan .
Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 17:48
Kirjoittaja kekkonen68
Todennäköistä että kansia on oikaistu sen verran paljon että imusarjan v kulma on muuttunut, toki kannattaa tarkastaa kansien kulmakin ettei ole oikaistessa lipsahtanut.
-90 luvun alussa ollessani koneistamolla töissä, törmättiin usein tähän ongelmaan. Korjaaminen ja mittoihin saattaminen sit vaatii uskallusta, varsinkin vesikanavien osalta, työstömäärät rajallisia. Suhteessa kansien lasku/oikaisu vaatii yleensä myös imusarjan muokkaamista. Foordin V6 koneissa törmättiin noihin ongelmiin, toki monissa muissakin. Orkkiskansien korkeus - sinun kannet voit eliminoida ongelman pois, saat selville todellisen korkeuden.
Hiukan epätasainen ei linjassa oleva jyrsimen pöytä saa aikaan oikaistessa pahaa jälkeä.
Jukka Karppinen
Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 19:23
Kirjoittaja Galaxie61
jos siinä on joku imusarja ollu jo kiinni niin se käteen ja uusi toiseen, koneistamolle molemmat ja pyytää oikaisua asiaan mallin mukaan.

Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 19:50
Kirjoittaja JarkkoP
kekkonen68 kirjoitti:Todennäköistä että kansia on oikaistu sen verran paljon että imusarjan v kulma on muuttunut, toki kannattaa tarkastaa kansien kulmakin ettei ole oikaistessa lipsahtanut.
-90 luvun alussa ollessani koneistamolla töissä, törmättiin usein tähän ongelmaan. Korjaaminen ja mittoihin saattaminen sit vaatii uskallusta, varsinkin vesikanavien osalta, työstömäärät rajallisia. Suhteessa kansien lasku/oikaisu vaatii yleensä myös imusarjan muokkaamista. Foordin V6 koneissa törmättiin noihin ongelmiin, toki monissa muissakin. Orkkiskansien korkeus - sinun kannet voit eliminoida ongelman pois, saat selville todellisen korkeuden.
Hiukan epätasainen ei linjassa oleva jyrsimen pöytä saa aikaan oikaistessa pahaa jälkeä.
Jukka Karppinen
Mittailin rakotulkilla imusarjan ja kannen väliä ilman tiivistettä, alhaalla menee 0.35mm luiskat ja ylhäältä imusarja on kiinni kansissa.eli kulma on väärä.
Galaxie61 kirjoitti:jos siinä on joku imusarja ollu jo kiinni niin se käteen ja uusi toiseen, koneistamolle molemmat ja pyytää oikaisua asiaan mallin mukaan.

Lohko tuli auton mukana jenkeistä syksyllä 2008, imusarja ei seurannut mukana, joten ainoa imusarja mikä mulla on ni edelin performer rpm ja se on uusi.
Se auttaisi jos pystyis vertaamaan alkuperäisiä kansia tai imusarjaa..
Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 20:01
Kirjoittaja kekkonen68
Niimpä. Noita kulma ongelmia on ollut paljon ja niihin törmää edelleen. Mikäli heitot alkaa olla suuria niin sitten se ikuinen ongelma välikannen vuodot astuu peliin ja se sit rassaa hermoja.
Valtion pankuissa oli noita 2.8 foorrttin koneita ja niissäkös välillä aika hurjia heittoja, jokunen niitä laitettiin aikoinaan.
Parhaiten varmasti saat oikeat toleranssit kun nappaat kaikki kyytiin ja koneistamolle koko paketti. Tiivisteen paksuus kun ei tee autuaaksi vaika sitä kasvattaa, koska kiristysmomentti heittelee kun kulmat pielessä.
JK
Re: Fe 390
Lähetetty: 28 Heinä 2014, 20:14
Kirjoittaja Fastback
Kaunisveden Jukka vai Jani pystyisi hommaan ja asiaa auttaa palo Ford konsernin tuotteisiin. Asuu siel teilpäin.
Re: Fe 390
Lähetetty: 29 Heinä 2014, 00:33
Kirjoittaja Galaxie61
tollasilla pääsee ainakin alueelle. siis voi katella mistä kohdasta ahdistaa. lukemat ylös ja koneistamolle.
on ainaki tähän asti toiminut.

Re: Fe 390
Lähetetty: 17 Elo 2014, 21:37
Kirjoittaja JarkkoP
Nyt on imusarja koneistettu, kulma oli 0.4 mm väärä. Aution auto ylivieskassa hoiti homman kohtuullisen nopeasti,imusarjan muoto ja koko meinasi tuottaa sielläki ongelmia, mut saivat sen kannen oikaisukoneeseen kiinni. nyt vaan moottori kasaan et ennättää viel ajamaa tälle kesälle

Re: Fe 390
Lähetetty: 17 Elo 2014, 23:10
Kirjoittaja kekkonen68
Hieno juttu ja hyvä paja hoiti homman, eikä luovuttanut kesken leikin:-)
Re: Fe 390
Lähetetty: 14 Syys 2014, 23:31
Kirjoittaja JarkkoP
Jatketaampas tänne vielä seuraavanlaine kysymys... Elikkäs tänää koitti ensimmäinen käynnistys uudelle moottorille, mutta mistäs johtuu sellainen ku auton alkuperänen kiekkamittari oli kytkettynä puolan miinus napaan niin ei tullu kipinää, sitten kun kiekkamittarin otti irti ni sit kipinä löyty... Virranjakaja ja puola on petronixin..
Re: Fe 390
Lähetetty: 15 Syys 2014, 00:13
Kirjoittaja GT-350
Alkup. jengakello on sarjassa puolan PLUSSAAN menevässä johdossa, ns. current driven tach eli kytkeytyy täysin erilailla kuin nykyään aftermarket -jengakellojen kanssa on totuttu:
(BATT +)-------(IGN SW)-------(TACH)------(COIL +)
Tekee juurikin kuoleman koneelle jos sen tuikkaa puolan miinukseen...
NEVER ALLOW ANY INSTRUMENT REPAIR SHOP TO CONVERT YOUR FORD/MUSTANG TACH TO THE MINUS SIDE OF THE COIL AS SERIOUS DAMAGE WILL OCCUR.
Netistä löytyy tietoa.
http://www.tachman.com/fordhkp.htm
http://www.tachman.com/tshoot.htm
Re: Fe 390
Lähetetty: 22 Syys 2014, 21:11
Kirjoittaja JarkkoP
Kiitoksia linkistä
Sellainen varmistus vielä kun tuo oma lontoon taito on hieman ruosteessa, eli ymmärsinkö oikein että virtalukolta menee johto kiekkamittarin kautta puolan plus napaan? Tuossa on kiekkamittarin juuressa kaksi vastusta..pitääkös ne ottaa pois jos puolassa on sisäinen vastus?