Sivu 1/1

S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 15 Elo 2014, 22:30
Kirjoittaja Tallone
Onko kokemuksia turbon hankinnasta 2005+ V6 Mustangiin. Valmiita settejä näyttäisi olevan useita tarjolla. Xcharger lupailee jopa +100hp helpolla asennuksella..

http://www.americanmuscle.com/mustang-s ... -0510.html

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 06 Syys 2014, 21:18
Kirjoittaja Joel66
Moikka!

Mulla on nyt ollut 2006 Mustangissa Wortech remmiahdin nyt pari vuotta. Olen tehnyt alustamuutokset vastaamaan GT:tä(etujarrut, taka-akseli, vakaajat).
Eikä leimassa ollut mitään ongelmia. Laita viesti jos tahdot jutskata asiasta enemmän tai nähdä mun auton.

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 07 Syys 2014, 09:25
Kirjoittaja simppa 73
Selvitä ensin tarkkaan, että on mahdollista. Tuossa teho/painosuhde taitaa jäädä vielä alle sallitun. Käsittääkseni / mitä olen kuullut, niin Trafi on ottanut aika tiukan kannan nyt näihin jälkiasenteisiin ahtimiin. Se oli vielä aikaisemmin mahdollista, mutta nyt on tulkinta tiukentunut. Toivottavasti olen väärässä.

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 07 Syys 2014, 10:47
Kirjoittaja Firebolt
Mutta v6 kanssa ton saattaa saada kierrettyä, kun on pienempi kone kyseessä. Ainahan virkamiehet on isoja moottoreita pelänny...

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 07 Syys 2014, 12:44
Kirjoittaja Joel66
Ainoa mistä pykälissä puhutaan, on teho/paino suhde.
Koolla on merkitystä ihan muissa asioissa... :LMAO:

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 08 Syys 2014, 09:13
Kirjoittaja tomeri
Eikös tehojen kanssa aina pärjää, mutta päästöt taitaa olla noin uudessa ongelma, tai todistus niistä?

Edit: Onko Joel66:n rekisteriotteessa maininta ahtimesta?

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 08 Syys 2014, 12:18
Kirjoittaja Joel66
Otteessa on mainittu seuraavat asiat kohdassa(tähän liittyvät): erikoisehdot ja huomautukset :
-Ahtopaine 0.357
-Moottorin suurin teho todettu mittaamalla
-Moottorin alkuperäinen teho 153 kW
-Vaihdettujen osien määrä on (päivämäärä) yhteensä 3,0%

Lisäksi Suurin nettoteho kohtaan on korjattu teho.
Missään ei lue, että ahdettu. Mutta mites sitä muuten noita ahtopaineiden määrää muuten olisi sinne kirjattu.

Ahtimen tyyppikilvessä on CARB EO# ja perään stanssattu päätöksen numero, numeron perusteella
printtasin netistä dokumentit katsastukseen. CARB on suomessa ( California Air Resources Board)
Suomessa hyväksytty todistus. Eli ei ongelmia päästöjen suhteen.

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 08 Syys 2014, 13:08
Kirjoittaja tomeri
Ohhoh, seison korjattuna. Olin siinä käsityksessä, että noi päästöt pitää mittauttaa jälkiasennuksissa aina jossain auktorisoidussa paikassa hintaan x tuhatta euroa.

Re: S197 V6 ja remmiturbo

Lähetetty: 08 Syys 2014, 13:31
Kirjoittaja Joel66
Tuossa vielä suora lainaus Trafin tiedote: TRAFI/17674/03.04.03.02/2011

8 § Auton pakokaasupäästöt moottorin vaihdon tai moottorin muutoksen jälkeen
3 momentti tarkoittaa mm. E15/04 -sääntöä. Ko. momentin tarkoittamissa moottorinvaihdoissa tai -muutoksissa tulee osoittaa päästövaatimusten (esim. E15/04) täyttyminen (vaihtoehtoisesti bensiinikäyttöisen henkilö- tai pakettiauton moottorin tulee olla varustettu tai se tulee varustaa moottorille sopivalla katalysaattorilla), ja autoa koskevien käytönaikaisten pakokaasupäästövaatimusten tulee täyttyä.
Diesel-moottorin päästötason E 24/03 selvittämiseksi riittää käytönaikainen mittaus. Muutoskatsastettaessa autoon diesel-moottoria, moottorin päästötasosta edellytetään siis selvitys vasta, kun ajoneuvon edellytetään olevan vähäpäästöinen.
Myös kalifornialaiset CARB-pakokaasupäästövaatimukset täyttävät virityssarjat voidaan hyväksyä, jos ajoneuvo on alun perin täyttänyt CARB-päästövaatimukset. Tällöin tulee selvästi käydä ilmi, että virityssarja tiettyyn autoon asennettuna täyttää CARB-vaatimukset sekä kiinnittää huomiota siihen, että kaikki virityssarjaan kuuluvat osat ovat ajoneuvossa paikallaan. Myös moottorinohjausjärjestelmään tehdyistä muutoksista tulee olla selvitys.