Re: Minkälaiset pakosarjat katuautoon
Lähetetty: 29 Loka 2014, 22:07
Vastaan, että mulla on tavalliset Headmanin pitkät, enkä ole katunut. Ei mitkään kuvan mukaiset, lyhvet rakennelmat.
Suomen paras tiedonlähde Mustangisteille. Lue foorumin käyttöehdot OHJEET-osiosta Keskustelupalstan käyttöohjeen alta kohdasta "Tervetuloa FMOC-keskustelupalstalle". Muista, että olet vastuussa kirjoittamastasi sisällöstä.
https://www.mustangclub.fi/board/
Sama täällä. Tri-Y:yyt vaihtu Hedmanneihin niin tuntu että perskonit lisäänty 10%:lla. Ja Hedmanit ainakin mun autossa(-67 HT) antaa pirun hyvän maavaran joka yleisesti on ongelmana peltipakosarjoissa. Kokemusta Hookereista ja näistä mainituista...Homer65 kirjoitti:Vastaan, että mulla on tavalliset Headmanin pitkät, enkä ole katunut.
Niin 260/289/302 -moottoreilla tuo tulee ilmeisesti eteen, sillä 351 W/C kanssa en ole nähnyt moista ongelmaa olevan. Johtuu siitä että kannet ovat korkeammasta dekistä johtuen leveämmällä 351:ssä. Toki poikkeuksiakin voi tähän löytyä että 351 kanssakin tulee joillakin sarjoilla kosketuksia/ahtautta.Make67 kirjoitti:Niin juu, sen vois mainita että kun mulla on laatikkona AOD niin jokaista peltisarjaa joita oon käyttänyt, on jouduttu MUOKKAAMAAN aika rajulla kädellä kollektoreista jotta yleensäkään mahtuvat järkevästi olemaan. AOD on vaan pirun paljon leveämpi loota kuin esim. C4. Tää huomioonotettavaksi niille jotka edes ajattelevat C4 ---> AOD-swäppiä...
Kiitos, Sami että korjasit. Tää mun huomio koskee siis juurikin 260/289/302 -moottoreilla varustettuja mustangeja.SamiM kirjoitti:Niin 260/289/302 -moottoreilla tuo tulee ilmeisesti eteen, sillä 351 W/C kanssa en ole nähnyt moista ongelmaa olevan. Johtuu siitä että kannet ovat korkeammasta dekistä johtuen leveämmällä 351:ssä. Toki poikkeuksiakin voi tähän löytyä että 351 kanssakin tulee joillakin sarjoilla kosketuksia/ahtautta.Make67 kirjoitti:Niin juu, sen vois mainita että kun mulla on laatikkona AOD niin jokaista peltisarjaa joita oon käyttänyt, on jouduttu MUOKKAAMAAN aika rajulla kädellä kollektoreista jotta yleensäkään mahtuvat järkevästi olemaan. AOD on vaan pirun paljon leveämpi loota kuin esim. C4. Tää huomioonotettavaksi niille jotka edes ajattelevat C4 ---> AOD-swäppiä...
Mexico65 kirjoitti:
http://www.hotrod.com/how-to/engine/header-basics/
Mexicon linkkaama linkki on perus ok, mutta tuskin sitä kahta kertaa tarttee linkata, toisaalta kertaus on opintojen äiti.
Joo,mutta virtausnopeuden pudotus tossa vaiheessa ei ole mitenkään kuitenkaan haitallista. Virtausnopeuden laskiessa virtaus vastus vain vähenee.kaara91 kirjoitti: Tohon kysymykseen, miksi putki voi ohentua loppua kohden on se, kun kaasun lämpötila laskee, sen tilavuus pienenee. Samalla virtaus nopeus putoaa myös, vaikka putken läpimitta olisikin sama.
Tohon yhteen loppuputkeen riittää 3in putki jos alkupää on 2,5in. Vastaavasti 2in tulolla voi loppupätkä olla 2,5in.