Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
- JarkkoP
- Addikti
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
- Auto: 67 Fastback 390GT
- Paikkakunta: Veteli
- Viesti:
Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Elikkä olis tarkoitus päivittää toi vipusysteemit kytkimessä hydrauliseksi, mitäs kyseisessä muutoksessa pitää ottaa huomioon? Minkä valmistajan laakerit on laadukkaat?
Auto on 67 fastback, koneena 390 fe ja 4 vaihteinen toploader laatikko.
Auto on 67 fastback, koneena 390 fe ja 4 vaihteinen toploader laatikko.
67 Fastback 390GT
- JYK-90
- Addikti
- Viestit: 426
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018 - Paikkakunta: Vesilahti
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Suosittelen hommaamaan Tiltonin painelaakerin. Valmistajan sivuilla on taulukko mistä selviää toplpaderiin sopivat osat.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Eikös tästä just pariviikkoa sitten avattu taas uus topic...
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 18&t=14823
Ja onhan noita vaihtoehtoja.
http://www.mcleodracing.com/index.php/h ... n-kit.html
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... clutch.htm
Tiltonilainen + wilwood toimii myös hyvin.
Ja onhan noita vaihtoehtoja.
http://www.mcleodracing.com/index.php/h ... n-kit.html
http://www.mustangdepot.com/OnLineCatal ... clutch.htm
Tiltonilainen + wilwood toimii myös hyvin.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- jls
- Addikti
- Viestit: 382
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
- Auto: 1965 Fastback 351
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Kysymys koski hydraulista, mutta muille vastaavaa projektia miettiville: voihan vipusysteemin päivittää myös vaijerivetoiseksi. Itse rakensin pyöreän neljänneskiekon kytkinpolkimen päähän tyyliin: http://www.mustangsteve.com/cable.html
Kustannus oli vaijeri (Mustang 96 ->) noin 30eur + omaa aikaa. Toimi aika mukavasti, kunnes vaihdoin pakosarjat Hooker Supercompeihin (351w) ja nyt on vaijerin linjauksessa ongelmia, ettei se kärähdä pakosarjaa vasten. Edullinen tapa päästä eroon linkuista tai jos tekee automaatti - manuaalikonversioita.
Jos raha ei ole ongelma, kait se hydraulinen on kova juttu.
Kustannus oli vaijeri (Mustang 96 ->) noin 30eur + omaa aikaa. Toimi aika mukavasti, kunnes vaihdoin pakosarjat Hooker Supercompeihin (351w) ja nyt on vaijerin linjauksessa ongelmia, ettei se kärähdä pakosarjaa vasten. Edullinen tapa päästä eroon linkuista tai jos tekee automaatti - manuaalikonversioita.
Jos raha ei ole ongelma, kait se hydraulinen on kova juttu.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
-Growing Up Is Overrated-
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Joo toi toimii ja on halpa. MUTTA soveltuu "vain" T-5 ja TKO 500, 600 vaihteistojen kanssa jolloin kytkinkoppa ja kytkinkäpälä on lähtöjään suunniteltu vaijerikytkimelle.jls kirjoitti:Kysymys koski hydraulista, mutta muille vastaavaa projektia miettiville: voihan vipusysteemin päivittää myös vaijerivetoiseksi. Itse rakensin pyöreän neljänneskiekon kytkinpolkimen päähän tyyliin: http://www.mustangsteve.com/cable.html
Kustannus oli vaijeri (Mustang 96 ->) noin 30eur + omaa aikaa. Toimi aika mukavasti, kunnes vaihdoin pakosarjat Hooker Supercompeihin (351w) ja nyt on vaijerin linjauksessa ongelmia, ettei se kärähdä pakosarjaa vasten. Edullinen tapa päästä eroon linkuista tai jos tekee automaatti - manuaalikonversioita.
Jos raha ei ole ongelma, kait se hydraulinen on kova juttu.
Asian tekee hankalammaksi niin 260, 289, 302, 351W, 351C ja isolohkot joiden perässä Toploader tai T 10 vaihteisto alkuperäisellä kytkin kopalla. Joka vaatii kytkinhaarukan toiminnan muutoksen työntävästä vetäväksi. (Onnistuu myös vanhoilla kamoilla mutta on hankalampi toteuttaa).
Tuon vaijeri systeemin toteutin silloin kun autooni vaihtui T5 vaihteisto ja kytkinkoppa, eikä vaijerit (2kpl) maksaneet edes tuota 30€. Vaijerin kanssa on aina pieni ongelma pakosarjojen kuumuus, joka pitää myös hydrauli kytkimen nesteputkin osalta huomioida.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
- JarkkoP
- Addikti
- Viestit: 153
- Liittynyt: 03 Syys 2008, 19:58
- Auto: 67 Fastback 390GT
- Paikkakunta: Veteli
- Viesti:
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Kiitokset vastanneille
Vaijeri systeemi kieltämättä houkuttelis, mutta saattaa olla ettei tila oikein riitä sen toteuttamiseen... Ja ajokausikin rupeaa lähenemään ni voi olla että tämä kesä ajellaan vielä vanhalla systeemillä ja keräillä osia ens talven askareiksi

Vaijeri systeemi kieltämättä houkuttelis, mutta saattaa olla ettei tila oikein riitä sen toteuttamiseen... Ja ajokausikin rupeaa lähenemään ni voi olla että tämä kesä ajellaan vielä vanhalla systeemillä ja keräillä osia ens talven askareiksi

67 Fastback 390GT