Sivu 1/1
Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 05 Maalis 2015, 20:10
Kirjoittaja JarkkoP
Elikkä olis tarkoitus päivittää toi vipusysteemit kytkimessä hydrauliseksi, mitäs kyseisessä muutoksessa pitää ottaa huomioon? Minkä valmistajan laakerit on laadukkaat?
Auto on 67 fastback, koneena 390 fe ja 4 vaihteinen toploader laatikko.
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 05 Maalis 2015, 20:41
Kirjoittaja JYK-90
Suosittelen hommaamaan Tiltonin painelaakerin. Valmistajan sivuilla on taulukko mistä selviää toplpaderiin sopivat osat.
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 05 Maalis 2015, 22:03
Kirjoittaja Antti66HT
Eikös tästä just pariviikkoa sitten avattu taas uus topic...
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 07:35
Kirjoittaja Mexico65
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 11:27
Kirjoittaja jls
Kysymys koski hydraulista, mutta muille vastaavaa projektia miettiville: voihan vipusysteemin päivittää myös vaijerivetoiseksi. Itse rakensin pyöreän neljänneskiekon kytkinpolkimen päähän tyyliin:
http://www.mustangsteve.com/cable.html
Kustannus oli vaijeri (Mustang 96 ->) noin 30eur + omaa aikaa. Toimi aika mukavasti, kunnes vaihdoin pakosarjat Hooker Supercompeihin (351w) ja nyt on vaijerin linjauksessa ongelmia, ettei se kärähdä pakosarjaa vasten. Edullinen tapa päästä eroon linkuista tai jos tekee automaatti - manuaalikonversioita.
Jos raha ei ole ongelma, kait se hydraulinen on kova juttu.
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 06 Maalis 2015, 12:45
Kirjoittaja Mexico65
jls kirjoitti:Kysymys koski hydraulista, mutta muille vastaavaa projektia miettiville: voihan vipusysteemin päivittää myös vaijerivetoiseksi. Itse rakensin pyöreän neljänneskiekon kytkinpolkimen päähän tyyliin:
http://www.mustangsteve.com/cable.html
Kustannus oli vaijeri (Mustang 96 ->) noin 30eur + omaa aikaa. Toimi aika mukavasti, kunnes vaihdoin pakosarjat Hooker Supercompeihin (351w) ja nyt on vaijerin linjauksessa ongelmia, ettei se kärähdä pakosarjaa vasten. Edullinen tapa päästä eroon linkuista tai jos tekee automaatti - manuaalikonversioita.
Jos raha ei ole ongelma, kait se hydraulinen on kova juttu.
Joo toi toimii ja on halpa. MUTTA soveltuu "vain" T-5 ja TKO 500, 600 vaihteistojen kanssa jolloin kytkinkoppa ja kytkinkäpälä on lähtöjään suunniteltu vaijerikytkimelle.
Asian tekee hankalammaksi niin 260, 289, 302, 351W, 351C ja isolohkot joiden perässä Toploader tai T 10 vaihteisto alkuperäisellä kytkin kopalla. Joka vaatii kytkinhaarukan toiminnan muutoksen työntävästä vetäväksi. (Onnistuu myös vanhoilla kamoilla mutta on hankalampi toteuttaa).
Tuon vaijeri systeemin toteutin silloin kun autooni vaihtui T5 vaihteisto ja kytkinkoppa, eikä vaijerit (2kpl) maksaneet edes tuota 30€. Vaijerin kanssa on aina pieni ongelma pakosarjojen kuumuus, joka pitää myös hydrauli kytkimen nesteputkin osalta huomioida.
Re: Hydraulinen painelaakeri toploaderiin
Lähetetty: 12 Maalis 2015, 19:39
Kirjoittaja JarkkoP
Kiitokset vastanneille
Vaijeri systeemi kieltämättä houkuttelis, mutta saattaa olla ettei tila oikein riitä sen toteuttamiseen... Ja ajokausikin rupeaa lähenemään ni voi olla että tämä kesä ajellaan vielä vanhalla systeemillä ja keräillä osia ens talven askareiksi
