Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
(edit starsky: yhdistin pari samaan aiheeseen liittyvää ketjua)
Ostin keväällä "67-73 mustang master suspension kit:in" Sacramento Mustang:ista. Paketti sisälsi mm. Scott Draken ylä ja alatukivarret. Asensin hilut paikalleen ja rasvasin nivelet. Nyt olen ajanut näillä alustan osilla n.1000 km ihan normaalia maantie ajoa. Ajattelin varmuuden vuoksi tarkistuttaa pyöränkulmat ja vein auton 4-pyörä suuntaukseen. Suuntaus ei kuitenkaan onnistunut, koska kummassakin alapallonivelessä on n.3mm välys!!! Täytyy ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen, mutta taitaa olla takuu hommat vaikeita. Koska osat on uitettu auton mukana USA:sta... "lot higher quality than the standard reproduction replacement lower control arm" Että semmoset laatutuotteet.
Ostin keväällä "67-73 mustang master suspension kit:in" Sacramento Mustang:ista. Paketti sisälsi mm. Scott Draken ylä ja alatukivarret. Asensin hilut paikalleen ja rasvasin nivelet. Nyt olen ajanut näillä alustan osilla n.1000 km ihan normaalia maantie ajoa. Ajattelin varmuuden vuoksi tarkistuttaa pyöränkulmat ja vein auton 4-pyörä suuntaukseen. Suuntaus ei kuitenkaan onnistunut, koska kummassakin alapallonivelessä on n.3mm välys!!! Täytyy ottaa yhteyttä myyjäliikkeeseen, mutta taitaa olla takuu hommat vaikeita. Koska osat on uitettu auton mukana USA:sta... "lot higher quality than the standard reproduction replacement lower control arm" Että semmoset laatutuotteet.
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Onko löysyys ylös-alas suunnassa pyörä ilmassa vai sivusuunnassa pyörä maassa?
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Sivusuunnassa. En pystysuuntaista välystä edes koittanut, kun on alapallonivel kyseessä. Eikä yläpallo, jossa kuormittamattomana tuota välystä saa olllakin. Renkaat olivat kääntölevyillä (auton paino päällä), kun suuntausfirmasa välyksen huomasivat. Itse kokeilin välyksen pyörä ilmassa.
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Mustang -66 alatukivarret
Ompa jännä kun ite Drake kehuu omat tuotteensa parhaiksi mitä löytyy... luulis että asiakaspalautteen perusteella korjaa viat tukivarsissa.
Re: Mustang -66 alatukivarret
Traken alavarret paikoillaan jo 10 vuotta eikä välyksiä vielläkään, pitää vain muistaa rasvata mustalla gafiittivaseliinillä niin kestävät , kuten muutkin nivelet.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Hiljaisempi
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Heinä 2012, 22:30
- Auto: Ford Mustang "GT" Convertible -69
Ford Mustang Sportsroof 429 Cobra Jet -71 - Paikkakunta: Kiiminki
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Täällä kohtalotoveri myös, Kentucky Mustangilta tilasin pari vuotta sitten saman setin. Heti alussa mulla oli ongelmia alapallojen kanssa, niissähän on 3 pulttinen pallonivel ja ulompi reuna on vaan prässätyn pellin varassa, no eihän ne meinannu pitää rasvaa sisällä ees uutena... Oikeassa alapallossa ollu välys heti uudesta lähtien, vasemmassa ei?? Vielä on leiman noilla saanu, mutta 4 pulttinen alapallokiinnitys taitaa olla varmempi
Ford Mustang 302 Convertible 1969
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
Ford Mustang 429 CJ Sportsroof 1971
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 667
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Mulle tuli vasta tämmöset:
https://www.npdlink.com/store/products/ ... 514-0.html
En itekkään tohtinu ottaa SD varsia kun porukoilla huonoja kokemuksia, tiiä sitte onko tuo mitä mulle tuli yhtään sen paremmat.
Jos haluais tietty varmasti hyvät ja kestävät niin pitäs panostaa joku satanen enempi sitten vaikka tämmösiin:
https://www.npdlink.com/store/products/ ... 519-0.html
https://www.npdlink.com/store/products/ ... 514-0.html
En itekkään tohtinu ottaa SD varsia kun porukoilla huonoja kokemuksia, tiiä sitte onko tuo mitä mulle tuli yhtään sen paremmat.
Jos haluais tietty varmasti hyvät ja kestävät niin pitäs panostaa joku satanen enempi sitten vaikka tämmösiin:
https://www.npdlink.com/store/products/ ... 519-0.html
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Joo onhan noita eri hintaisia ja ilmeisesti myös eri laatuisia.
Hinta haitari taitaa olla jossain 40 - 600 taalan välissä.
Lienee jo hinta kertoo jotain laadusta noi 40 taalan varret ns. myynti auton tuotteita, se on ei kestää kauaa muuta onhan ne uudet.
Putki tukivarret lienee total performanse henkiselle harrastajalle, toimii mutta ovat kohtuutoman kalliit.
Pelti tukivarsiakin on joka lähtöön, Moogin tukivarret lienee hintansa ja laatunsa osalta luotettavia.
Peltiset kilpa tukivarret on taasen turhan kalliit katu käyttöön.
Minulla on ollut noita Moogin kamoja enkä ole pettynyt vielä.
Nyt on alla peltiset kilpa tukivarret, hyvin on tähän saakka erilaiset riennot kestäneet, laatu kohdallaan ja toimivuus erinomainen mutta liian kalliit.
Halvalla ei yleensä hyvää saa, hinta ja laatu vertailua kannattaa tehdä.
Melestäni tuolla Scott Drakella löytyy ihan kelpo kamaa kunhan ei sorru siihen halvimpaan.
Hinta haitari taitaa olla jossain 40 - 600 taalan välissä.
Lienee jo hinta kertoo jotain laadusta noi 40 taalan varret ns. myynti auton tuotteita, se on ei kestää kauaa muuta onhan ne uudet.
Putki tukivarret lienee total performanse henkiselle harrastajalle, toimii mutta ovat kohtuutoman kalliit.
Pelti tukivarsiakin on joka lähtöön, Moogin tukivarret lienee hintansa ja laatunsa osalta luotettavia.
Peltiset kilpa tukivarret on taasen turhan kalliit katu käyttöön.
Minulla on ollut noita Moogin kamoja enkä ole pettynyt vielä.
Nyt on alla peltiset kilpa tukivarret, hyvin on tähän saakka erilaiset riennot kestäneet, laatu kohdallaan ja toimivuus erinomainen mutta liian kalliit.
Halvalla ei yleensä hyvää saa, hinta ja laatu vertailua kannattaa tehdä.
Melestäni tuolla Scott Drakella löytyy ihan kelpo kamaa kunhan ei sorru siihen halvimpaan.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Asian vierestä..... Voiko/saako noita peltitukivarsia boxata? Tulisi varmaan vähän jäykemmät! 

Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Saa ja käytännössä pitää muuten kiertyy puslanpäästä. On kokemusta.Topias74 kirjoitti:Asian vierestä..... Voiko/saako noita peltitukivarsia boxata? Tulisi varmaan vähän jäykemmät!
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Selvä, niin sitten tehdään! 

Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Tuota kiertymistä ja notkumista ei varmaan tapahdu normaalissa käytössä.Topias74 kirjoitti:Selvä, niin sitten tehdään!
Rata ajossa saattaa tapahtua, lisäksi puslat hajoaa aika nopeasti oli ne siten kumia tai uretaania.
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
No näillä näkymin en kerkiä radalle vähään aikaan. Mutta jos muutaman kerran pääsis slalomia kurvailemaan. 

Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Minä ostin yheskytluvun lopulla nymanin peteriltä kaikki etupään hilut. Olivat moogin palikoita,ei ole tarvinnut uusia kuin kuskipuolen ylävarren sisäpään keinuakseli. Tietenkin uretaanipuslat kaikkialla, nuo alatukivarret on taitetut puslan päästä ei pallon puolelta eikä vielläkään välystä palloissa sattui hyvät palikat kerralla.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
-
- Aktiivi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 07 Maalis 2014, 08:23
- Auto: Mercury Cougar
- Paikkakunta: Varsinais Suomi
Re: Kiertäkää kaukaa Scott Drake alatukivarret
Onkohan ROKI sinulla mennyt tuolla toisessa keskustelussa http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... ET#p121318 nyt tukivarsimerkit vahingossa sekaisin? Kun kirjoittelet "Traken alavarret paikoillaan jo 10 vuotta eikä välyksiä vielläkään, pitää vain muistaa rasvata mustalla gafiittivaseliinillä niin kestävät , kuten muutkin nivelet.". Nyt kuitenkin kerrrot Moog:in tukivarsilla ajelevasi...
Oli, miten oli. Moog:in alatukivarret, minäkin noiden Scott Draken tilalle laitoin. Ne ovat nyt vajaan kahden kesän ajelut (n.6000 km) välyksettöminä pysyneet. Ja sen verran vielä on minulla muisti vielä toiminut, ettei rasvanpuutteesta ole autoissani nivelet koskaan kärsineet. Eivät edes ne taannoiset, vajaan tuhannen kilometriä ajetut Scott Draket...
Oli, miten oli. Moog:in alatukivarret, minäkin noiden Scott Draken tilalle laitoin. Ne ovat nyt vajaan kahden kesän ajelut (n.6000 km) välyksettöminä pysyneet. Ja sen verran vielä on minulla muisti vielä toiminut, ettei rasvanpuutteesta ole autoissani nivelet koskaan kärsineet. Eivät edes ne taannoiset, vajaan tuhannen kilometriä ajetut Scott Draket...