Sivu 1/1

302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 19 Touko 2015, 17:28
Kirjoittaja make_110
Eli ongelmana on seuraavanlainen.
Koneesta meni kansipahvit talvi säilytyksen jälkeen,kun lähdin ajelemaan kotio ja tämän jälkeen meni nesteet sylintereihin.
Kone ei kärsinyt vaurioita,mutta purin sen kokonaan auki.
Vaihdan varoilta kaikki laakerit ja tiivisteet.
Oikaistaan decki taso max 0,5mm ja hoonataan sylinterit vaikka ei ole rappua ja osittain entiset hoonijäljet näkyvät.
Ruttua koneessa on nyt reilut 9,5 ja jos laitan pienempi palotilaiset kannet niin reilut 10. Isompi kanavaisilla kansilla tulisi piirun vajaa 9 tuttua.
Eli onko parempi laittaa kannet jotka ovat ahtaammilla kanavilla,pienemmillä venttiileillä ja isommalla rutulla vai isompi kanavaiset,venttiiliset ja pienemmällä rutulla olevat kannet?
Muu kombinaatio edelbrock imusarja, peltipakosarjat, 600 4-kurk. Kaasutin ja kireä nokka (pitää tarkastaa nokka kortista tarkemmat tiedot.)

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 20 Touko 2015, 04:06
Kirjoittaja make_110
Tuostapa on apua, en löytänyt tuota haulla ja en näköjään selannut tarpeeks pitkälle.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 25 Touko 2015, 15:37
Kirjoittaja Arto65FB
Onnistuisikohan vanhojen rautakansien induktiokarkaisu Suomessa? Olisikohan halvempaa kuin koneistaa seeteille paikat ja seetirenkaat.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 25 Touko 2015, 22:16
Kirjoittaja ikiliikkuja
Ehkä se onnistuu jossain paikassa. Itse olen kyllä jaksanut noihin vanhuksiin laittaa lyijynkorviketta eikä ole ihan hirveisiin hintoihin tullut. Suomessa tuo nuorrutusteräksen induktiokarkaisu tutumpaa, valurauta ainakin omasta mielestä kuulostaa eksoottiselta?

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 17:57
Kirjoittaja make_110
Kone menossa nippuun kun loputkin osat sain tänään.
Tuli samalla vähän tehtyä muutamiin.

Itse aiheeseen eli mahtuuko kone menemään pitkien peltisarjojen kanssa paikoilleen kun laatikko ei ole koneessa kiinni vaan paikallaan?
Ei tarvitsisi niin arpoa peltisarjojenmtiivistyksen kanssa kun sais asennettua joukossa jo kiinni ja paremmin paikalleen.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 18:24
Kirjoittaja starsky
67-koppaan tuota pohdiskeltu:

Moottorin asennus peltisarjojen kanssa.

Itse suunnittelin samaa, mutta on niin ahdas laitella kone ja laatikko nipussa ilman headereitäkin Earlyyn (mikä sinullakin on), että jätän kokeilematta.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 19:14
Kirjoittaja make_110
Tosiaan early ja tuo koneen Kallistus ei ole ongelma.
-67 taitaa olla vähän enemmän konehuoneessa tilaa?

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 19:19
Kirjoittaja Galaxie61
kaara91 kirjoitti:Jollain konstilla nää 90+ mallin kannet on kuitenkin käsitelty seeteiltään, kun niissä ei ole irto seetejä ja kuitenkin niillä kolistellaan täysin lyijyttömällä kattien kanssa vähintään 200tkm. Ainakin omakohtaisesti seetit on kovempaa, kuin muu kansimateriaali, tai 70 luvulla valmistettujen koneiden seetit, jotka ei kestä lyijytöntä bensaa kuulemma ollenkaan. Eipä silti pronssisia seetejä käytetään titaanisilla venttiileillä ja materiaali on kans suht pehmeää. Toisaalta kilpakoneiden seetejä ei kuormiteta satoja tuhansia "tyhjäkäynnillä" vaikka pitopinnat on vain 1mm luokkaa, jotta tiivistys säilyy.
moottori on vm-70 ja hyvin on kestäny lyijytöntä niin kauan kun sitä on pakkomyyty tässä maassa, ilman lisäaineita.
seetirenkaat on tehtaalla lämpökäsitelty jotenkin mitä en muista enää.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 03 Heinä 2015, 18:43
Kirjoittaja ToniH
Katalysaattorit tulivat pakollisiksi jenkeissä 1975, joten ainakin siitä eteenpäin jenkkiautojen seetit lienevät lyijyttömänkestäviä. Ja miksei ennen sitäkin joissain tapauksissa.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 04 Heinä 2015, 02:36
Kirjoittaja porttari
Mun mielestä paras konsti näihin rautakansiin on laittaa seetirenkaat. Kestää sen jälkeen ajella huoletta.

Re: 302 moottori ja kansi pähkäilyä

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 18:04
Kirjoittaja Mexico65
Eipä noita palotilan reunoja ole paljoa pyöristelty, kunhan vähän terävää reunaa siistitty.
Samoin noita erilaisia leikkauksia ym. konsteja on kai testailtu, mutta ei juurikaan saavuttanut suurta suosiota. Oma ajatukseni on, että noilla konsteilla pyritään korjaamaan toisaalla tehtyjä virheitä.

Jos jotain hyötyä noista olisi, niin varmaan jotain dataa paremmuudesta olisi tarjolla.