Sivu 1/1

Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 08:56
Kirjoittaja vaarni
Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?

Shelbyhän taisi tiputtaa 1" noissa GT malleissaan mutta olen lueskellut noita jenkkikirjoituksia ja ajatellut
niiden perusteella laittaa 1 3/4" pudotuksen.

Tuo tietty vaatii kiilan tuonne yläpallon alle.

Br, Ville

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 16:50
Kirjoittaja ak72
Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 20:34
Kirjoittaja starsky
vaarni kirjoitti:Ihan kysymyksenä porukoille - kuinka paljon olette näissä autoissa tuota ylempää tukivartta tiputtaneet?
Aiheeseen liittyvä Arning-muunnos-ketju.

Itse pudotin (66 ht) tuuman ja tuolla ei tule yläpallon kanssa vielä ongelmia.

Vähän sama kokemus kuin ak72, eli meni hieman liian matalaksi 1" pudotusjousien kanssa.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 22:34
Kirjoittaja GT-350
Tuumalla pudotettu tukivarsia mun autossa jo 80-luvulla joten en ole lähtenyt siitä muuttamaan, ja itse vaihdoin -1" droppijouset muutama vuosi sitten. Makuasia, mutta mun mielestä just passeli tuli.

Muistakaa että moottorin paino tietysti myös vaikuttaa lopputulemaan. Mulla ainakin about kevyin pikkulohko mikä voi olla. Alukannet/aluimusarja/aluvesipumppu/peltisarjat/kevyt kaasari = helposti yli 30kg kevyempi paketti kuin vakiopata valurautaosilla.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 09:00
Kirjoittaja Arto65FB
Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.

Mutta ei sitä välttämättä sapluunalla tarvitse tehdä. Kulmaa voi myös muuttaa, jolloin anti-dive muuttuu. Tukivarret välittävät kulmassa ollessaan välittömästi osan painonsiirrosta. Kulman poiston jälkeen painonsiirto jää jousen ja vaimentimen säätelemäksi hommaksi.

Kuvassa Cobra Automotive muutos, jossa ylätukivarren etupäätä on pudotettu enemmän. Orgis kulma lienee jotain 8 astetta ja tuossa n. 0 astetta.

Kuva

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 16 Heinä 2015, 21:40
Kirjoittaja vaarni
Tais jäädä kuva laittamatta ;)

Näkisin mielelläni.

-Ville

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 06:41
Kirjoittaja make_110
Ei ole paha homma, n. 1-2 tuntia/per puoli menee aikaa, riippuen miten lähtee irti.
Kuva löytyy esim: http://mmb.maverick.to/media/shelby-dro ... ate.18208/

Mullakin löytyy nuo metalli sapluunat tarvittaessa.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 08:29
Kirjoittaja Handyy
Arto65FB kirjoitti:Ylätukivarsien pudotus tuumalla sapluunan mukaan on varma tapaus.
Täältä sama. Juuri äskettäin pudotin tuumalla ilman mitään muita muutoksia, putosi juuri hyvälle kohdalle ja vielä mahtuu ainakin minulla just ja just 225/60R15 pyörimään alla.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 17 Heinä 2015, 12:49
Kirjoittaja Arto65FB
vaarni kirjoitti:Tais jäädä kuva laittamatta ;)

Näkisin mielelläni.

-Ville
Ei jäänyt vaan kuva on kirjautumista edellyttävällä sivulla. Mulla näkyi esikatselussa ja lähetyksen jälkeen, kun olin samaan aikaan kirjautuneena tähän toiseen sivustoon. Mullakaan ei näy enää, kun en ole loggautuneena.

Koitetaan sanallisesti kuvailla, eli ylätukivarsien etupäätä on laskettu enemmän kuin takaa ja tehty jousikeinun alle korotuspala, niin jousi ja vaimennin ovat samassa kulmassa kuin alunperin mutta ylätukivarsi vaaterissa.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 12:18
Kirjoittaja micow
ak72 kirjoitti:Reilut 10v sitte tein omaan sapluunan avulla joka löytyy netistä. Samalla laitoin 1" pudotus jouset, tosin keula tuli ehkä aavistuksen liian alas niin laitoin pienet korotuspalat jousien yläpäähän.
Mulla tuli sama ongelma. Mistä nuita korotusrinkuloita voi tilata? Partsilla ei ollu hyllyssä ja Tuumalaiset lomalla.

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 12:45
Kirjoittaja GT-350
Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 13:06
Kirjoittaja micow
GT-350 kirjoitti:Ei ole Tuumacid kiinni ainakaan
Tuumamaili ei vastaa. Tarvin tällaset, kauanko menee: http://www.summitracing.com/int/parts/g ... el/mustang

vastaatko mailiini canonfotopalvelu@gmail.com

Re: Shelby drop earlyissä...

Lähetetty: 24 Heinä 2015, 10:59
Kirjoittaja kariboy
Riippuu vanteen et:stä ja tietenkin leveydestä nappaako rengas kiinni lokasuojan reunaan.