Sivu 1/1

-65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 13:06
Kirjoittaja make_110
Ongelmana on että pompuissa ja kiihdytyksissä auto vaeltaa kuin ajokoira. Eli suoraan ei saa kulkemaan millään kun kiihdyttää nopeasti tai vauhtia yli 90km/h tai jos tiessä pomppuja.

Seuraavat toimenpiteet tehty:
Renkaat ja vanteet (edessä 15" 195/65 takana 15" 235/55) vaihdettu, tasapainotettu ja ilmanpaineet kohdillaan.
Vaihdettu iskarit joka nurkkaan
Vaihdettu takajousien puslat eteen ja taakse riiput+puslat
vaihdettu ylä- ja alapallot
Säädetty pyöränkulmat eteen
Säädetty taka-akselin suoruus
Tarkastettu etujousien alle tulevat keinut, tuntuivat olevan ok.
Asennettu apurunkojen yhdistäjät
Tehty shelby drop
Testattu panhard-tangon kanssa, ei poistanut ongelmaa kuin osittain


Itsellä enää kopan/apurungon mittailu mielessä jonka vuoksi voisi vedellä.
Ideoita mistä ongelma voisi johtua/ mahdollisia muutos tarkastelu kohteita?

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 13:30
Kirjoittaja Firebolt
Huolella katsastaa kaikki pultit, mutterit puslat ja pallonivelet mitä alustassa on. Heilutella renkaita ja väännellä tukivarsia. Koittaa toisilla vanteilla, vanhat peltivanteet joskus väsyy. Ohjaus simpukan toiminta testata.

Edit: Jotenki tota omaa tekstiä lukiessa tuntuu että olis google kääntäjän kautta haettu toi teksti :lol:

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 16:31
Kirjoittaja Make67
Mä veikkaan että toi etu- ja takarenkaiden leveysero vaikuttaa aika paljon tohon vetelyyn. Mulla on -67 HT:n alustaan vielä enemmän panostettu ja mun rengastus 225/45/17 edessä, takana 275/45/17, kyllä vetelee urissa, mutta ei tasasella yhtään. Toisaalta, jos ohjausnivelissä vähääkään väljyyttä niin alkaa menemään minne sattuu! Tämä vain omakohtaisena kokemuksena...

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 18:16
Kirjoittaja Jukka
Minkäslaiset pyöränkulmat sinne on säädetty?
Mihin päin kulmat muuttuu kun keula painuu alas tai nousee kiihdytyksessä ylemmäs?

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 20:44
Kirjoittaja Arto65FB
Jukka kirjoitti: Mihin päin kulmat muuttuu kun keula painuu alas tai nousee kiihdytyksessä ylemmäs?
Just kuin Jukka kysyy, toi kannattaa katsoa. Pompuista poukkoilu on amerikaksi bump-steer, joka saattaa olla kyseessä, kun aurauskulma muuttuu jousituksen eläessä.

Onko sulla vakio etupää vai modattu?

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Heinä 2015, 21:06
Kirjoittaja Antti66HT
Arning muutos madaltaa keulaa, ja saattanut jousetkin lyhentyä? Joka tapauksessa bump steer correction kit voisi auttaa.

Vanteiden offset vaikuttaa myös paljon, ja jopa renkaat.

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 16:10
Kirjoittaja make_110
Laitettu kulmat arning muutoksen jälkeiseen suosituksen. Nyt en muista tarkkoja lukuja kun laput on jossain.

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 20:48
Kirjoittaja Firebolt
Voisin tota tulla vilkaseen et onko siinä mitään ihmeellistä, laita yv mikäli onnistuis?

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 06 Elo 2015, 23:21
Kirjoittaja micow
Antti66HT kirjoitti:Joka tapauksessa bump steer correction kit voisi auttaa.
Auttaa taatusti, kun pyörät pysyy joustoissa ja jarrutuksissa koko ajan aurauksen puolella. http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... T1=BSK1+01

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 07 Elo 2015, 12:34
Kirjoittaja ak72
http://www.cjponyparts.com/total-contro ... TCPTIER08/

Tuolla ois sama kitti vielä vähän edullisemmin, hmmm pitäsköhän tuo itekki hommata moinen jossakin vaiheessa...

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 08 Elo 2015, 13:43
Kirjoittaja make_110
Pittää talveksi ruveta tekemään ostoslistaa ja lisätä tuo bump steer kit siihen. Sen verran rupeaa olemaan jo tavaraa hommattavana että kohta kannattaisi tilata Kontilla ameriikoista.

Re: -65 Mustang suuntavakaus hakusessa

Lähetetty: 29 Elo 2015, 09:55
Kirjoittaja raunoh
Omassa 64-avossa oli aikoinaan erikoinen vika. Ohjauskulmien (4-pyörä) säädön jälkeen auto ei pysynyt tiellä, ja todettiin ohjauskulmat olevan pielessä, vaikka oli tehty vain muutaman kilometrin ajo. Ihmeteltiin asiaa ja lopulta selvisi. Taka-akselin lukitustapit puuttuivat lehtijousista, joten taka-akseli pääsi tekemään eräänlaista heiluriliikettä (n. +/- 1cm) runkoon nähden kiihdytyksen ja jarrutuksen mukaan. Joku virginialainen autonkorjaaja ilmeisesti oli katsonut, että moisia tappeja ei tarvita...

Toiseen siviiliautoon ostin käytetyt talvirenkaat vanteineen, ja myöhemmin tuli esille, että vanteet olivatkin sekoitus: 3 kpl 13x5" ja 1 kpl 13x4,5", ostohetkellä en huomannut. Pitäisi tarkistaa, että vanteet ovat samanlaisia ainakin parittain.