Sivu 1/1

C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 21 Syys 2015, 21:18
Kirjoittaja PaLa
Moi

Koitin katsella noista vanhoista viesteistä olisiko löytynyt jotain ohjetta kyseisten kansien kaivamiseen.
Yleisesti ohjeita kyllä oli kivasti saatavilla, mikä on hyvä tälläiselle ensikertaiselle porttaajalle :roll:
Eli jos olen ymmärtänyt oikein, niin imukanavaan ei juurikaan tarvitse koskea, hiukan siistiä vain.
Pakokanavaa kairaillaan oikeastaan vain ylhäältä ja lähestulkoon siitä lautasen yläpuolelta sisäkurvista
Näissähän on sellainen iso klöntti pakokanavassa, jonka varmaan uskaltaa poistaa. Lisäksi tietysti imu- ja pakosarjojen sovittelut kansiin.

Sanokaa vaan suoraan, jos olen ihan ulalla ja kannattaako noita kansia alkaa kairaamaan.

Kiitos jo tässä vaiheessa :D

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 10:19
Kirjoittaja Mexico65
Ilma tarvittavaa tietoa itsetehdyn porttauksen lopputulos on yleensä +/- 0, monesti huonompi kuin lähtötilanne.
Kanavien silotelulla ei ole juurikaan merkitystä virtaukseen.
Jos et tiedä mitä tulisi tehdä, ja jos et tiedä mistä tulisi poistaa.
Annan viisaan neuvon: Älä tee mitään.
Toinen neuvo jos mielessä portatut rauta (alumiini) kannet vie ne ammattilaiselle portattavaksi ja kunnostettavaksi.

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 17:18
Kirjoittaja Arto65FB
Mexico65 kirjoitti:Ilma tarvittavaa tietoa itsetehdyn porttauksen lopputulos on yleensä +/- 0, monesti huonompi kuin lähtötilanne.
Jep, juurikin tuolla tavalla minäkin ronkin vinkulla ja loppunopeutta tuli se sama kuin ennenkin +/- lämpötila huomioiden.

Lisäys: tällä tarkoitin jälkimmäistä ronkkimista, ensimmäisellä otin pahkat pakokanavasta ja nostin kanavaa D-muotoon varovasti. Toisella kertaa koitin ohentaa imukanavan työntötankopykälää ja muokkasin hieman pakokanavaa venttiilin kohdalta. Tämä jälkimmäinen ei siis näkynyt mitenkään selvästi loppunopeudessa.

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 17:35
Kirjoittaja jls
Lukemalla löytyy paljon tietoa, ainakin englanniksi. Ite harjoittelin aikanaan porttaamaan kuvien perusteella ja tyytyväinen lopputulokseen. Aikaa meni kaikkineen varmaan 20 tuntia, keuhkot, silmät ja talli täynnä pölyä. En tekis enää ite. Ammattilaiset osaa varmaan paremmin, mutta mitään ei opi jos ei yritä.

Vai pitäisikö mennä samalla linjalla kuin muut eli turhaa kai näitä autoja yrittää ite rakentaa, kun kaupassa myydään valmiitakin?

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 21:02
Kirjoittaja PaLa
Moi vaan,

kiitoksia neuvoista, mutta koitan kuitenkin kairata noita itse. Katotaan mitä tulee....voi olla että tulee reissu kansi kaupoille, mut sit se on niin :D
On vaan mukava koittaa tehdä itse, niin saa hyvällä omatunnolla sanoo itte tehneensä....muutakin kuin ne rahat valmiisiin osiin :D

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 21:08
Kirjoittaja Firebolt
Hyvä meininki, ite tehty on sit ite tehty. Rahallaki saa, mut fiilis on ihan eri. Pienellä kairaamisella ja putsaamisella, sekä imusarjan/pakosarjan kohistus niin ei pahasti olla metässä.

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 22:03
Kirjoittaja Mexico65
Tottakai itse tehty on parempi kuin…
Ensimmäiset kannet jotka itse portasin on nyt korjattavana ammatilaisella.
Noin 10 vuotta tein itse noita kansia hakien tietoa kirjoista, lehdistä, netistä ja ammatilaisilta kysellen.
Minulta menee noin +40 tuntia kansiparin raaka työstöön ja loput tekee ammatilainen.

Seeti työt ei minulta onnistu eikä ohjureiden vaihtoeikä monet muutkaan työt joita oikein tehdyt kansityöt vaatii.

Kanavien siloittelu saattaa tuoda iluusion portatuista kansista mutta sen vaikutus kannen toimintaan on mitätön.

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 22:40
Kirjoittaja porttari
Mites tuo teksti tarkalleen kääntyy kotimaan kielelle?

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 22 Syys 2015, 23:21
Kirjoittaja Topias74
Melkoista siansuomea! Ei ota oikein tolkkua. Daily ihminen! :lol:

Voi kun kerkeis käymään joskus dynossa noilla omilla kansilla niin näkee paljonko teho on laskenut..... Vaikka arvelen kyllä että se saattaa olla jopa noussut, ainakin persdyno antaa sen suuntaista viestiä. :D

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 23 Syys 2015, 09:10
Kirjoittaja Firebolt
Last edited 11 moths ago by Motorhead
Selittäiskö tämä tuon erikoisen suomennoksen??? :mrgreen:

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 16 Loka 2015, 16:45
Kirjoittaja PaLa
Moi,

No nyt on kanavia kaivettu ja homma jatkuu, kun vaan aika antaa myöden.
Harmi vaan kun ei tullut käytettyä penkissä, ennen muutosta olisi oikeasti nähnyt tuleeko plussasta miinus vai miten päin.
No penkkissä on kuitenkin käytävä kun romut on läjässä.

Iso kiitos eräälle foorumilaiselle neuvoista ja vinkeistä, saa itse ilmottautua mikäli haluaa :D

-panu

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 27 Loka 2015, 20:01
Kirjoittaja PaLa
Morjettos!

Tossa pari kuvaa millaiseksi silottelin noita aukkoja. Tuo pakokanava olis saanu olla vielä enemmän D muodossa, mutta eiköhän tuo jo paremmin virtaa kuin ennen. Voi olla, että koitan sitä vielä ottaa kun sovittelen pakosarjat ajan kanssa paikoilleen.
On niistä ainakin painoa pois lähteny, jos ei muuta :)

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 27 Loka 2015, 20:04
Kirjoittaja PaLa
Tossa vielä kuva tuosta pako-aukosta ennen silottelua...

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 21:12
Kirjoittaja PaLa
Noniin,
Nyt on kamat nipussa, eikä tuo ainakaan huonompaan suuntaan persdynon mukaan menny.
Vielä pitää hienosäädellä sytytyksiä ja venoja ajan kanssa, mutta alkohan tuo jo nyt piirtämään pelkällä kaasulla märällä asvaltilla. Tosin tossahan ei oo lukkoo, mutta kumminkin.
Omasta mielestä tuli ainakin ihan kohtuullinen. :blackman: :devilhehe:

Re: C60E Kansien porttaus

Lähetetty: 06 Maalis 2016, 21:37
Kirjoittaja Topias74
Hyvä hyvä!!! :peukku: