327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
No niin se sitte karkas lapasesta tääkin homma.Tarkoituksena rakentaa seuraavanlainen yksilö 327 foordin 302:en lohkoon. Osina seuraavat Tric flown twisted edge 170 kannet,Petronix stage 2 järjetön jakaja, tric flown stage 2 nokka ,600 quick fuel kaasari,2,5 tuuman magnaflown putkisto,ja peltisarjat.Lohko on uusi tehtaan jäljiltä normi lohko.En oo paljon kuullu noista 327 mitään.Niin olis kiva tietää millasiahan noi mahtaa olla.Ehkä tehot/väännöt.Eikä kait noilla osilla vielä mitään rakettia tulekkaan kunhan olis sellanen suht vahva ja kestävä.Koppahan on 65 HT
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Tykkään omastani, Tuuman rakentama uuteen lohkoon. Tehot alakantissa 407hp, Santalan dynossa. Ikää on jo muutama vuosi, mutta ei voi moittia. Ajat vartilla 13s pintaan, en ole alle päässyt yrittänyt kyllä. Kansina mulla on AFRt, Croverin nokka ja Holleyn 670 vakuumi.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Eiköhän tuolla tule ainakin 500Nm 3000-4000 rpm ja 350 hp 6000 rpm 10% virhemarginaalilla (enempi jos rallattaa kierroksia, niin hepoja enempi + porsii paikat).jörö kirjoitti:No niin se sitte karkas lapasesta tääkin homma.Tarkoituksena rakentaa seuraavanlainen yksilö 327 foordin 302:en lohkoon. Osina seuraavat Tric flown twisted edge 170 kannet,Petronix stage 2 järjetön jakaja, tric flown stage 2 nokka ,600 quick fuel kaasari,2,5 tuuman magnaflown putkisto,ja peltisarjat.Lohko on uusi tehtaan jäljiltä normi lohko.En oo paljon kuullu noista 327 mitään.Niin olis kiva tietää millasiahan noi mahtaa olla.Ehkä tehot/väännöt.Eikä kait noilla osilla vielä mitään rakettia tulekkaan kunhan olis sellanen suht vahva ja kestävä.Koppahan on 65 HT
Melko samanoloinen on kokoonpanosi kuin se minun raamattuketjussa Starsky 347 stroker moottoriremontti oleva paketti erona sylinterinkannet (melko eri pelit verrattuna minun E-Street-kansiin). Koneestahan tuli lopulta 342 kun en halunnut alkaa turhaan porailla uutta lohkoa. Vakio rullalohko kestää kuulemma sen 500 hp.
Laitahan ketju rakentelusta pystyyn. Foorumilla on osaavaa porukkaa ja saat hyviä vinkkejä rakenteluun + sparrataan sinut tekemään homma laadukkaasti loppuun.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Joo ,tänään sitte mittailtiin sylinterin halkaisijota tappimikrolla n.20mm dekistä alaspäin pystyyn ja poikkitain kaikki sylinterien halkaisijat pyöri tossa 101,61mm-101,63mm välillä. Sekä kampiakselin päittäinen välys 0,08mm.Lisäksi tuli testattua kampiakseli laakerineen lohkoon ja kokeiltua että pyörii kevyesti.Huvikseni vielä testasin tosta 1 pytystä välyksen dekkiin oil n.0,05mm alle dekin,eihän toi vielä paljon kerro kun yhellä männällä kokeilee,tuli vaan toi ilta vastaan. Tää on nyt vielä tällästä testailua,kun toi nokka jäi kyydistä pois.Tosta dekki korkeudesta vielä, että mikähän se nyt sitte oikeen olis ok.+0,1mm vai 0 vaiko jotain muuta. Männissä on kuopat.Kun noista Trick flown kansista tuli aikanaan höylättyä pois.
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Eikös tuo ole aika ok. Tuossa kohdassa jokunen viesti infoa.jörö kirjoitti:Tosta dekki korkeudesta vielä, että mikähän se nyt sitte oikeen olis ok.+0,1mm vai 0 vaiko jotain muuta.
Googlettamalla "quench clearance" löytyy tietysti lisää + foorumiltakin löytyy "quench"-hakusanalla.
Toisaalta jos sinulla on tehdasuusi lohko kuten minullakin, niin dekkipintojen oikaisu saattaa olla kannattavaa kun ei ne suoria olleet minunkaan lohkossa. Oikaisun yhteydessä voisi sitten viilata tuon korkeuden nollaan tai jopa hieman yli jos rohkeus riittää.
Joo ja tietysti mihin puristuksiin tähtäät ja millä aineella aiot ajella. Vääntöketjussa melko paljon dcr-infoa.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2112
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Ohuesti eri mieltä.kaara91 kirjoitti:Saatanan raikas peli tulee, eikä kierrosherkkyys vielä perstuntumalta huonone. Tehot ja väännöt saat suoraan tilavuuden pienenemisen kertoimella 347 verraten, tosin vielä muutama heppa enemmän, mitä suhde antaa. Sieltä starskyn raamatun lukemalla vaan lähdet liikkeelle.
Saman tehon saa ulos, tulee vaan ylemmillä kierroksilla.
Toisaalta kysyisin, miksi ei 347?
a
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Tulihan sitä taas tänäänkin heiluttua noitten mittavehkeitten kaa.Kampiakseli laakerivälyket tuli mitattua ja voi sanooa ,että välykset jokaisessa 1-5 :een on 0,0015 tuumaa eli 0,04mm,kait se on aika alueella,tuntuu vaan aika onnettomalta välykseltä kun on töissä joutunut laskeen liukulakeritten välykset että hyvä välys pyörii siinä promillen ja puolentoista välillä liukulaakereissa,tosin koneetkin on pikkasen jytäkämpiä,pyörivien osien painot heiluu siinä0.5t-26t ja kierrokset 1500-7500rpm.Männät jää dekin alle vasemmalla puolella edestä katottuna 0,06mm-0,15mm ja oikeella puolen 0,06mm-0,13mm.Onko hyötyä lähtee hiomaan dekkejä, kun tossa Starskyn raamatullisessa tarinassa käytiin kiivasta keskustelua dekin korkeudesta ja sen tuomista hyödyistä. Kansitiiviste on 0.04 tuumaa paksu.
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Juuri tämä vaikutti omaan ratkaisuuni, "tyytyä" 327.aan!!kaara91 kirjoitti:Saahan sitä olla vaikka vähän paksumminkin. Stanu vakiolohko 3,4 iskulla tekee 342 ja 3,25 iskulla 327 kuutiotuumaa, joka toimii varmasti ilman mitään kikkailuja kankisuhteiden ynnä rengasurien kanssa, sekä rutut tulee useimmiten suoraan kohdalleen ilman kikkailuja.Vakiolohkon lyhyet kampikammiohelmat suosii kuitenkin rajoitetumpaa iskua.
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Joko tai nyt, vaihtoehtoisesti ei tai kyllä. Tarkkana että ei ehkä tai jopa jos.
Saatanan raikas kyllä jos on tottunut 50cc Briggs Strattoniin.
Saatanan raikas kyllä jos on tottunut 50cc Briggs Strattoniin.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
No ruohonleikkurit sikseen voihan niitäkin kireitä olla jos vaikka asentais Hayabushan moottorin siihen. No se siitä sitten,tulihan tänään nostettua vanha pata pois ja purettua se osiks.Jännä ilmiö oli se etää ykkösen kutosen ja seiskan imukanavat kannessa ja imusarjassa oli ihan mustat,niiku olis pakovenat vuotannu.Mut autossahan olikin säätövaikeuksia viime keväänä kun alipaineet tuli ja meni, johtuuko se sitten Rhodsin nostjien jumittamisesta vaiko jostain muusta en vielä tiedä ennen kun venat on purettu ja puhdistettu ja ajattelin testata niiden pitävyyden petroolilla.Kokeneemmilta otetaan kommentteja vastaan. Kannet oli kyllä uudet Tric Flown 170cc:t.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
"WARNING" DON'T- bolt on "New in the Box" heads on your motor.
Brand New Dart 345cc Heads crapy Valve Job and guide work
Minusta tuntuu, että tämä koskee lähes kaikia "new in the box" kansia.
Many engine shops and home engine builders rely on aftermarket performance cylinder heads that come fully assembled and ready to run. For the most part these heads offer great performance and rarely cause problems. But top engine builders will always disassemble them and check everything, including the valve-seat angles, seat depth, position and width, concentricity and contact pattern, valve-stem height, coil bind and installed valve-spring height. That’s the minimum required, and aftermarket head manufacturers usually hit it right on the money for mass produced cylinder heads.
http://www.enginelabs.com/engine-tech/c ... -dynamics/
Brand New Dart 345cc Heads crapy Valve Job and guide work
Minusta tuntuu, että tämä koskee lähes kaikia "new in the box" kansia.
Many engine shops and home engine builders rely on aftermarket performance cylinder heads that come fully assembled and ready to run. For the most part these heads offer great performance and rarely cause problems. But top engine builders will always disassemble them and check everything, including the valve-seat angles, seat depth, position and width, concentricity and contact pattern, valve-stem height, coil bind and installed valve-spring height. That’s the minimum required, and aftermarket head manufacturers usually hit it right on the money for mass produced cylinder heads.
http://www.enginelabs.com/engine-tech/c ... -dynamics/
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Niin, tuo ei sinänsä ole mitään uutta näissä afternarket alukansissa. Istukkatyöt joutuu tekemään uusiksi, toisinaan myös venttiilit joutuu koneistamaan ( tiivistepinta ei ole varren keskeinen). Ohjaimet joutuu joko hoonaamaan oikeaan mittaan, tai kalvaamaan.
Sitten kun tällätään se kansi lohkoon vielä niillä kovilla pulteilla, niin istukat saattavat elää miten sattuu kiristettäessä. Että vaikka teet hyvät koneistukset, niin kiristys kovilla pulteilla voi/ saattaa pilata koko jutun ( kiristys vetää istukat soikeiksi). Tästä ongelmasta pääsee useinmiten käyttämällä venyviä pultteja. Ja jos sekään ei auta, niin suunnittelussa on tullut jokin viba. Viimeinen konsti saada pitävät venat, on käyttää stressilevyä koneistuksissa.
Tuon vuoto asian voi todeta helposti kytkemällä tulpan reikään ohivuotomittarin ja lähteä pikkuhiljaa kiristelemään kantta. En sano, että kaikki alukannet alkaisivat elää, mutta useimmat kyllä.
Että nämä joen kannet ovat kyllä useinmiten ns. aihioita suoraan laatikosta otettuna, valitettavasti. Positiivista tietysti, että kyllä ne saa teknisesti kuitenkin pelaamaan. Kanavatyöt ovat sitten ihan oma lukunsa, mutta se onkin ihan ei juttu se.
Kyllä nämä voisivat olla laatikosta otettuna paljonkin paremmat teknisesti, mutta kustannuspuoli mahtanee olla syy ns. huonoon laatuun. Ilmeisesti työn tilaaja ei halua maksaa tehtaalle tiettyä enemppää, ettei kate kärsi liikaa. Harmi että tämä hukkuu siihen suureen massaan, mutta jossain vaiheessa pää jää todennäköisesti vetäjän käteen.
Sitten kun tällätään se kansi lohkoon vielä niillä kovilla pulteilla, niin istukat saattavat elää miten sattuu kiristettäessä. Että vaikka teet hyvät koneistukset, niin kiristys kovilla pulteilla voi/ saattaa pilata koko jutun ( kiristys vetää istukat soikeiksi). Tästä ongelmasta pääsee useinmiten käyttämällä venyviä pultteja. Ja jos sekään ei auta, niin suunnittelussa on tullut jokin viba. Viimeinen konsti saada pitävät venat, on käyttää stressilevyä koneistuksissa.
Tuon vuoto asian voi todeta helposti kytkemällä tulpan reikään ohivuotomittarin ja lähteä pikkuhiljaa kiristelemään kantta. En sano, että kaikki alukannet alkaisivat elää, mutta useimmat kyllä.
Että nämä joen kannet ovat kyllä useinmiten ns. aihioita suoraan laatikosta otettuna, valitettavasti. Positiivista tietysti, että kyllä ne saa teknisesti kuitenkin pelaamaan. Kanavatyöt ovat sitten ihan oma lukunsa, mutta se onkin ihan ei juttu se.
Kyllä nämä voisivat olla laatikosta otettuna paljonkin paremmat teknisesti, mutta kustannuspuoli mahtanee olla syy ns. huonoon laatuun. Ilmeisesti työn tilaaja ei halua maksaa tehtaalle tiettyä enemppää, ettei kate kärsi liikaa. Harmi että tämä hukkuu siihen suureen massaan, mutta jossain vaiheessa pää jää todennäköisesti vetäjän käteen.
Anti -Histamiini 65
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Olihan kiukkunen setä!Toihan on tietysti totta toi voiton maksimointi asiakkaan kustannuksella nykyään.Massa tuotanto, että saadaan kulutusta aikaiseksi. Täytyy joka tapauksessa purkaa noi kannet osiks ja pestä ne, ja kattoo seetit ja venat timanttitahnalla kevyesti hiomalla niin näkee jos on epäkeskeisyyttä tai tiivistepinnoissa jotain vikaa .Mut missähän noita sit pystyis korjaileen täs Lahen seutuvilla, jos jotain dramaattista löytyy.Miksei myös muuallakin suomenniemellä.
- kari gt
- Mega-addikti
- Viestit: 827
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 20:51
- Auto: ford mustang gt 1996 convertible
- Paikkakunta: lahest
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Lahden Kansityö Kyjörö kirjoitti:Olihan kiukkunen setä!Toihan on tietysti totta toi voiton maksimointi asiakkaan kustannuksella nykyään.Massa tuotanto, että saadaan kulutusta aikaiseksi. Täytyy joka tapauksessa purkaa noi kannet osiks ja pestä ne, ja kattoo seetit ja venat timanttitahnalla kevyesti hiomalla niin näkee jos on epäkeskeisyyttä tai tiivistepinnoissa jotain vikaa .Mut missähän noita sit pystyis korjaileen täs Lahen seutuvilla, jos jotain dramaattista löytyy.Miksei myös muuallakin suomenniemellä.
Mestarinkatu 3
15800 LAHTI
Puhelin: 03 7521933
Fax: 03 7521933
tuosta voipi olla apua ,siellä on ainakin osaavaa porukkaa
live fast die young and have fun
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 327 tarkoituksena talvi iltojen iloksi
Taitaa "porttari"kin olla yksi siellä suunnalla oleva mahdollisuus. Kunnosti minun E-street kannet ja en ainakaan omalla loppukasaamisellani ole vielä 2000 km:n aikana saanut niitä rikkijörö kirjoitti:.Mut missähän noita sit pystyis korjaileen täs Lahen seutuvilla, jos jotain dramaattista löytyy.Miksei myös muuallakin suomenniemellä.
