Sivu 1/1
69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 16 Tammi 2016, 13:11
Kirjoittaja Avo-69
No niin, eli tuli hommattua tuollainen Borgesonin simpukka(setti 999024). Tässä suunnittelin asennusta ja kone on paikallaan tietysti... Jäi askarruttamaan rattiakselin ulkoputki. Eli tarviiko akseliputken ulkokuorta lähteä lyhentelemään(1") kuten jossain on mainittu? Vai meneekö rättinivel+Borgeson suoraan "bolt on"? Koneena 302 ja alkuperäinen ohjaustehostinpaketti tarkoitus korvata tuolla Borgesonin paketilla, ohjaustehostimen pumpun jätän orkkiksesta.
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 16 Tammi 2016, 14:17
Kirjoittaja Topias74
Morjens.
Mulla ainakin -67:aan kun laitoin paikalleen niin ei tarvinnu muuta kuin kuskin puolen pakosarja piti irrottaa ja nostaa ylemmäs että sai simpukan paikalleen. Rattiakseliin ei tarvitse muuten koskea muuten kuin painaa se sisäakseli sisimpään. Minä otin sen sisäosan irti ja puhdistin, ja rasvasin ja laitoin paikalleen, ei tarvitse hakata, menee hyvin paikalleen. Muistaakseni borgesonilla sisäosa painetaan noin tuuman verran sisempään kuin originaali simpukalla.
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 17 Tammi 2016, 23:28
Kirjoittaja Uniflo
Käsittääkseni -68:sta eteenpäin joutuu putkea lyhentämään. 70:sestä ainakin jouduin lyhentämään. Tossa jotain juttua aiheesta:
http://www.mustangandfords.com/how-to/d ... to-23.html
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 20 Tammi 2016, 12:36
Kirjoittaja Avo-69
Näinhän se menee eli 1" lyhennysharjoitus tiedossa rattiputkeen. Ja nyt kun kattelin, niin suosiolla pakosarja pois ja altapäin asentamaan.
Kiitokset vinkeistä taas!
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 04 Huhti 2016, 20:36
Kirjoittaja Avo-69
Tää ei mennykkään ihan tuubiin.
Borgeson itsessään toimii ihan Ok,mutta mulla on se asennettuna orkkis Fordin tehostajapumppuun. Ihmetystä aiheuttaa ilman muodostuminen, joka aikaan saa jurnuttavaa ääntä käännettäessä ja öljytikku sylkee tavaraa pihalle. Putket on yhdistetty oikein päin, öljynä Gulf PS fluid, paine/paluu linjojen liitokset tarkistettu(ei vuotoja).
Suurin ihmetys on, kun tänään yritin ilmata: öljytikku pois ja eturattaat ilmassa rattia käännellen. Vastus tuntui ja tuntui hieman kasvavan,hyvä hyvä. Sitten rattaat maahan ja baanalle, jumalaton ujellus ja jurina rattia käännellessä ja öljytikusta taas öljyä pihalle! Mikähän tässä meni väärin? Liikaa öljyäkö?
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 04 Huhti 2016, 20:49
Kirjoittaja 302TT
Ihan samaa oiretta oli ex-Mussessa vastaavalla yhdistelmällä. Todella ärsyttävää kurinaa ja vonkumista

Eli tuo orkkispumppu ei ole paras mahdollinen Borgesonin kanssa. Paine vaan ei riitä.
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 04 Huhti 2016, 21:14
Kirjoittaja Topias74
Varmaan paranee sillä GM:n saginaw pumpulla. Mä laitoin siihen omaan sierran pumpun, sekin on samanlainen GM:n tekele. Niissä on eroa painepuolen liitoksen koossa.
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 05 Huhti 2016, 09:03
Kirjoittaja Avo-69
Saginaw se pitäis varmaan olla, vaan siinähän piti säästää ja jättää tilaamata...
Ilmeisesti pääsee hörsimään ilmaa öljyn sekaan kun paine & tuotto ei riitä, varsinkin jos paikallaan tyhjäkäynnillä kääntelee?
Kun auto oli tallissa yön yli, niin sitten taas toimii ihan OK ulisematta. Ilmausoperaation jälkeen huuti taas...
Onko uudemman Fordin 5.0 tehostinpumppu yhtään parempi? Vissiin isompi hihnapyörä tuohon orkkikseen ei auta? Uudemman GM:n saginaw pumppu? Jotenkin pidän tuota Borgesonin saginaw pumppua kalliina...
Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 05 Huhti 2016, 09:13
Kirjoittaja Topias74
GM ukoilta ja romiksilta saa ehjiä pumppuja edullisesti!

Re: 69 ja Borgesonin asentaminen
Lähetetty: 05 Huhti 2016, 13:59
Kirjoittaja Avo-69
Joo, pitääpä alkaa ettimään GM:n pumppua.
Tuossa pähkäilin, taitaa olla pumpusta paineensäätöventtiili jumissa ja/tai sitten vaan toi orkkis pumppu kulunu niin ei jaksa sitäkään vähää työntää mitä pitäis. Ja rakenne noissa Fordin pumpuissa sellainen, että enpä viitti ruveta aukomaan...