67 ylätukivarren shimmit

Kaikkien alustaspektaakkelien äiti
JYN85
Aktiivi
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Tammi 2008, 20:45
Auto: Ford Mustang Fastback GTA 390 -67
Paikkakunta: Hämeenkyrö

67 ylätukivarren shimmit

Viesti Kirjoittaja JYN85 »

Purkaessani 67 mussesta ylätukivarret irti ,huomasin, että ylätukivarren ja korin välissä oli shimmilevyjä vasemalla puolella n. 10 mm ja oikealla puolella 3 mm. Ovatko nämä shimmit turhia ja onko muiden autoista löytynyt niitä vastaavista paikoista? Camber kulma säädetään 67:ssa alatukivarresta ja 65-66 maleissa ylätukivarren shimmilevyillä. Muutama vuosi sitten käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja siinä ei saatu säädettyä camber-kulmaa suositus arvoihin. Mahtoiko olla shimmilevyissä syy, että säätövara ei riittänyt?
Avatar
ROKI
Aina äänessä
Viestit: 1806
Liittynyt: 20 Elo 2004, 23:11
Paikkakunta: Viinijärvi
Viesti:

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Viesti Kirjoittaja ROKI »

67-68 periaatteessa ei tarvitse simmejä yläkiinnityksen alla, koska säätö on alavarren sisäpäässä. Olisko niin että on eturunko vinossa kannattaa mitata eturunko.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Eikös caster edelleen noissakin säädetä noilla?

Strud rodissa ei sitä säätöä muistaakseni uudemmissakaan ole?

Juha
IronHorse
Mega-addikti
Viestit: 537
Liittynyt: 31 Joulu 2006, 13:18

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Viesti Kirjoittaja IronHorse »

Ei ole kyllä tarvinnut koskaan asennella simmejä ylätukiin -67 vuosimallissa kun säädöt on tehty "normaaliin" katu- ja maantieajoon.
Mustang -67HT
1223
Addikti
Viestit: 443
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Viesti Kirjoittaja 1223 »

Moro

Olin väärässä siellä on säätö strud rodissa.

For '67-’73 Mustangs, Cougars, Falcons, Comets, and Fairlane/Torinos, camber is adjusted using an eccentric on the lower control arm. The upper control arms are in a fixed position and not adjustable.

Juha
Vastaa Viestiin