Sivu 1/1

67 ylätukivarren shimmit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 14:52
Kirjoittaja JYN85
Purkaessani 67 mussesta ylätukivarret irti ,huomasin, että ylätukivarren ja korin välissä oli shimmilevyjä vasemalla puolella n. 10 mm ja oikealla puolella 3 mm. Ovatko nämä shimmit turhia ja onko muiden autoista löytynyt niitä vastaavista paikoista? Camber kulma säädetään 67:ssa alatukivarresta ja 65-66 maleissa ylätukivarren shimmilevyillä. Muutama vuosi sitten käytin auton nelipyöräsuuntauksessa ja siinä ei saatu säädettyä camber-kulmaa suositus arvoihin. Mahtoiko olla shimmilevyissä syy, että säätövara ei riittänyt?

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 15:38
Kirjoittaja ROKI
67-68 periaatteessa ei tarvitse simmejä yläkiinnityksen alla, koska säätö on alavarren sisäpäässä. Olisko niin että on eturunko vinossa kannattaa mitata eturunko.

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 21:47
Kirjoittaja 1223
Moro

Eikös caster edelleen noissakin säädetä noilla?

Strud rodissa ei sitä säätöä muistaakseni uudemmissakaan ole?

Juha

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 21:59
Kirjoittaja IronHorse
Ei ole kyllä tarvinnut koskaan asennella simmejä ylätukiin -67 vuosimallissa kun säädöt on tehty "normaaliin" katu- ja maantieajoon.

Re: 67 ylätukivarren shimmit

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 22:01
Kirjoittaja 1223
Moro

Olin väärässä siellä on säätö strud rodissa.

For '67-’73 Mustangs, Cougars, Falcons, Comets, and Fairlane/Torinos, camber is adjusted using an eccentric on the lower control arm. The upper control arms are in a fixed position and not adjustable.

Juha