foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?
foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?
Jossain vaiheessa ois hankinnassa
remmiahdin setti. Kenne Bellin
twin screw tyyppinen "Blowzilla"-
setti vaikuttanee mielestäni
parhaalta vaihtoehdolta. Antaa
alhasillakin kierroksilla tarpeeksi
ahtoja.
Onko kokemuksia seteistä?
tilaaminen, asennus, ajettavuus,
tehot, ym. ?
Mitä muuta palikkaa kannattaa
laittaa konehuoneeseen ennen
setin asennusta?
Subframe connectorit varmaan
että saa koria jäykemmäksi ym.
http://www.kennebell.net/superchargers/ ... wzilla.htm
ahtoja.
tehot, ym. ?
setin asennusta?
Subframe connectorit varmaan
että saa koria jäykemmäksi ym.
-91GT
- jari
- Addikti
- Auto: 2012 Mustang GT Brembo Package
No tuosta setistä ei ole kokemuksia. Muuten on pojat kertoneet sen verran että hupia taatusti riittää, mutta katsastuksessa tulee ongelmia, varsinkin jos rekisteriotteessa lukee "vähäpäästöinen".
Nuo muut asiat riippuu paljon siitä, miten julman mötikän meinaat laittaa. Setissä tullee mukana kaikki pakollinen, eikä joku 6 psi satsi välttämättä vaadi sen ihmeempiä oheistuotteita. Bensapumppu ehkä voisi joka tapauksessa vaihtaa isommaksi, varmuuden vuoksi. Ja vähän kylmemmät sytytystulpat.
Nuo muut asiat riippuu paljon siitä, miten julman mötikän meinaat laittaa. Setissä tullee mukana kaikki pakollinen, eikä joku 6 psi satsi välttämättä vaadi sen ihmeempiä oheistuotteita. Bensapumppu ehkä voisi joka tapauksessa vaihtaa isommaksi, varmuuden vuoksi. Ja vähän kylmemmät sytytystulpat.
Re: foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?
exquisite kirjoitti:Jossain vaiheessa ois hankinnassa
ahtoja.
tehot, ym. ?
setin asennusta?
Ihan mielenkiinnosta vain kyselen, et hommasitko kyseisen paketin?
Aika hiljaista on näköjään ollut noiden "ahdin"kokemusten suhteen? Vähän ihmetyttää kun esson baarissa kuulee, et lähes jokaisessa foxissakin on jonkin sortin ahdin kiinni?

Re: foxiin remmiahdin setti, kokemuksia?
Itse meinasin aikoinaan laittaa fox musseeni ahtimen. Special engineering oli muistaakseni liike hesas josta kyselin ja ne olis asentanu sen kaikkine tarpeineen mutta merkki oli muistaakseni paxton (en ole nyt 100% varma).
Kannattaa ainaki hommata sellainen asentaja joka osaa sen homman ja saa säädöt kohdalleen. Ahtimen hommaaminen ei oo suomeen mikää ongelma
Kannattaa ainaki hommata sellainen asentaja joka osaa sen homman ja saa säädöt kohdalleen. Ahtimen hommaaminen ei oo suomeen mikää ongelma
Eagle
Ok, (täytyy varmasti koputtaa ekana puuta) mutta itse olen ollut tuohon Powerdynen centrifugal ahtimeen ihan tyytyväinen. Eihän se lähde ihan alhaalta työntämään, mutta se taas sopii/helpottaa talvikeleillä ajamista. Eikä noi pakkaskelitkään ole mitenkään negatiivisesti vaikuttanut koneen toimintaan.exquisite kirjoitti:en ole hommanut enkä varmaan hommaa ahdin settiä.. oon miettiny pitää vaparina ja hommata tollasen trickflow:n setin
Teho/hintasuhde on ihan mielenkiintoinen vertailukohde näissä vapari vs. ahdin viritys vaihtoehdoissa.

- veekoo
- Aina äänessä
- Auto: Ford Mustang 2007 GT convertible
Ford Mustang 2001
Ford Mustang 1970 5.0 ratrod - Paikkakunta: Saratoga, CA
- Viesti:
Jepjep. Noin arvioita sis verot ja tyot:Eve kirjoitti: Teho/hintasuhde on ihan mielenkiintoinen vertailukohde näissä vapari vs. ahdin viritys vaihtoehdoissa.
Putket $900 -> +20hv = $45 / hv
Ahdin, CAI ym $6000 -> +100hv = $60 / hv
Vakipyraa vaihtamalla ehka +150hv eli $40/hv.
Tuo siis asennettuna. Jos itse tekee, niin $35 ja $40-50 vastaavasti.
Muuten aika karua hoksata, etta yhta pylpyraa vaihtamalla ahdettuun autoon voisi saada saman verran lisaa tehoa kuin jossain ensimmaisessa autossa oli yhteensa..

Millä ahdoilla ajelet. onkos toi sun ahtimes lähes äänetön kuten mainostetaan. tuleeko ilmansuodattimen viereen vai akun paikalle. mitä muuta laitoit ahtimen yhteydessä esim bensa puolelle. onko kytkin ja vaihteisto vakio kuosissa.Eve kirjoitti: Ok, (täytyy varmasti koputtaa ekana puuta) mutta itse olen ollut tuohon Powerdynen centrifugal ahtimeen ihan tyytyväinen. Eihän se lähde ihan alhaalta työntämään, mutta se taas sopii/helpottaa talvikeleillä ajamista. Eikä noi pakkaskelitkään ole mitenkään negatiivisesti vaikuttanut koneen toimintaan.
Teho/hintasuhde on ihan mielenkiintoinen vertailukohde näissä vapari vs. ahdin viritys vaihtoehdoissa.
oon vähän katellu noita ahdin sarjoja kanssa. ford racingillä on myös tarjota ahdin satsia 6psi paineilla. ei fordin mukaan tartis tehä juur muuta kuin pultata puhallin koneen kylkeen ja laittaa ennakot kohilleen. bensa puoli riittäis vakio kilkeillä, toki päivitys olis turvallisin vaihtoehto. summitin sivuilla vaikutti tietojen mukaan melkeinpä samalta ahtimelta. ja onhan niitä monenlaista satsia tarjolla.
mun kosla on vähäpäästönen mutta mitä oon vihollisen foorumia lueskellu niin ei ole mikään ongelma. ahtimen pitää olla ns. 50 state legal ja siitä paprut + dyno liuskat. noi 6psi puhaltimet on melkeinpä järjestään sellasia.
no tää nyt on haaveilua vielä toistaiseksi.
Jeps, 6psi:n rulla siellä on kiinni ja mittarin mukaan se nostaa ahdot parhaillaan vain tuonne 0,35Bariin.91GT kirjoitti:
Millä ahdoilla ajelet. onkos toi sun ahtimes lähes äänetön kuten mainostetaan. tuleeko ilmansuodattimen viereen vai akun paikalle. mitä muuta laitoit ahtimen yhteydessä esim bensa puolelle. onko kytkin ja vaihteisto vakio kuosissa.
oon vähän katellu noita ahdin sarjoja kanssa. ford racingillä on myös tarjota ahdin satsia 6psi paineilla. ei fordin mukaan tartis tehä juur muuta kuin pultata puhallin koneen kylkeen ja laittaa ennakot kohilleen. bensa puoli riittäis vakio kilkeillä, toki päivitys olis turvallisin vaihtoehto. summitin sivuilla vaikutti tietojen mukaan melkeinpä samalta ahtimelta. ja onhan niitä monenlaista satsia tarjolla.
mun kosla on vähäpäästönen mutta mitä oon vihollisen foorumia lueskellu niin ei ole mikään ongelma. ahtimen pitää olla ns. 50 state legal ja siitä paprut + dyno liuskat. noi 6psi puhaltimet on melkeinpä järjestään sellasia.
no tää nyt on haaveilua vielä toistaiseksi.
On hiljainen, ehkä kovemmilla kierroksilla kuulee ujon hihnan vinkunan?
Tulee ilmansuodattimen viereen.
Bensapumppu on bbk:n suurtehopumppu.
Kytkin, laatikko ja perävälitys on orkkis.
Pakosarjat vaihtu BBK:n peltisiin.
Eli kaikki muu oli vakiota vielä tuossa viime kesänä ja varttimaili meni 13,7s. aikaan...
Nyt on vähän uudistettu tuota moottoripuolta. BBK:n tb:llä ja imusarjalla, sekä msd:n puolalla.
Tossa huono kuva nykyisestä konehuoneesta:
http://www.bomber.fi/modules/gallery2/m ... alNumber=2
Niin ja mulla on tuossa myös BBK:n "ralli"katit peltisarjojen jälkeen...91GT kirjoitti:kuullostaa hyvältä. täytyykin selvitellä miten vähäpäästöseen saa puhaltimen laitettua sitten kun asia tulee ajankohtaisemmaksi.
entäs muuten vaatiiko 98 bensaa vai meneekö 95:sella entä huomasitko matkakulutuksessa millasia eroa.
Ei nakuttele 95:lla ja jos on tullut lähettyä tietoisesti vedättelemään niin 98:sia sinne tankkiin on varmuuden vuoksi heitetty.

Matkakulutus on pysynyt alle kympissä sadalla ja polkiessa reippaammin on kulutus noussut jonkun verran.

Nyt kun on ollut noita yli 20-asteen pakkasia on sekin tullut todistettua, et systeemit toimivat ihan yhtä hyvin kuin kesälläkin

hieno homma. pitää toistaiseksi jatkaa haaveilua.
odettelen kärsimättömästi että sais laittaa kesäkumit alle. hommasin 3.55 perän vakion 3.07 tilalle ja mun jätti kokosilla nastarenkaillakin auto tuntus melkein lentävän verrattuna vakioon. vieläkö sais ne järkevän kokoset kesäkumit alle että sais kunnolla antaa koneelle happee. no kai se kevät sieltä pian tulee.
sun autoos perän vaihto tekis varmaan todella gutaa kun tota voimaa on enemmänkin.
odettelen kärsimättömästi että sais laittaa kesäkumit alle. hommasin 3.55 perän vakion 3.07 tilalle ja mun jätti kokosilla nastarenkaillakin auto tuntus melkein lentävän verrattuna vakioon. vieläkö sais ne järkevän kokoset kesäkumit alle että sais kunnolla antaa koneelle happee. no kai se kevät sieltä pian tulee.
sun autoos perän vaihto tekis varmaan todella gutaa kun tota voimaa on enemmänkin.
Juuri näin meillä tehtiin.Lauri kirjoitti: Kun otteessa ei lue vähäpäästöistä, niin pääsee niin paljon helpommalla leimaamisen kanssa että voi vaikka autoa metsästäessä valita vähän vanhemman.

Oisko tuo vähäpäästöisyys tullut -91 alkaen, tosin tapauskohtaisesti kuitenkin. Tai ainakin -91 alkaen tais olla tiukemmat saastevaatimukset, jos muistan oikein?
Korjatkoon joku, jos muistan väärin...