
Laatikon putket ja liittimet C4
Laatikon putket ja liittimet C4
Mitkähän liittimet tossa lootassa maht.olla.Toinen on kulma ja toinen on suora,lähtevissä putkissa on prässätty kartiomainen alku,joka menee liittimen sisään, ja tiivistyy vastakappaletta vasten kun liittimen mutterin kääntää kiinni.Saakohan noita mistään tav.hydr liikkeestä.Vaiko kannattaisko putket vaihtaa letkuihin,näyttäis aika hankalilta vääntää tonne alle kun ei oo putken taivutintakaan.Miä toteutuksia löytyy? 

- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Laatikon putket ja liittimet C4
Noita trumpettiliittimiä pystyy tekemään itsekin, vehje ei maksa paljoa. Putken taivutin on myös halpa kikotin, molempia saa "halpiskaupasta". Tilalle voi myös vaihtaa AN-liittimet ja letkut, liittimiä saa "speedshopeista".
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
- Addikti
- Viestit: 443
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: 66 HT 289+T5
65 K-CODE avo
62 Falcon 3d wagon
Re: Laatikon putket ja liittimet C4
Moro
Kannattaa soittaa Niemensivun Sepolle taitaa löytyä putket hyllystä.
Juha
Kannattaa soittaa Niemensivun Sepolle taitaa löytyä putket hyllystä.
Juha
- starsky
- Aina äänessä
- Viestit: 1684
- Liittynyt: 10 Marras 2012, 16:46
- Auto: 1966 ht
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Laatikon putket ja liittimet C4
AN6-liittimet yksi mahdollinen toteutustapa:
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 00#p122281
Tuommoiset 1/8" 45 asteen NPT->AN6-liittimet kiersin laatikkoon. Osat ja vinkit sain meidän yhteistyökumppanilistalla olevalta firmalta, suosittelemaan tekemään soitto-/sähköpostikierroksen:
Kierteen tiivistykseen Loctite 542.
Joutuu tietysti hieman säveltämään jos ei vedä AN6-letkulla koko linjaa jäähdyttimelle saakka.
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... 00#p122281
Tuommoiset 1/8" 45 asteen NPT->AN6-liittimet kiersin laatikkoon. Osat ja vinkit sain meidän yhteistyökumppanilistalla olevalta firmalta, suosittelemaan tekemään soitto-/sähköpostikierroksen:
Kierteen tiivistykseen Loctite 542.
Joutuu tietysti hieman säveltämään jos ei vedä AN6-letkulla koko linjaa jäähdyttimelle saakka.
- Firebolt
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2875
- Liittynyt: 10 Heinä 2010, 15:39
- Auto: Autoton
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Laatikon putket ja liittimet C4
Kuten BiltemastaHomer65 kirjoitti:Tilalle voi myös vaihtaa AN-liittimet ja letkut, liittimiä saa "speedshopeista".

-Eemeli
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Auto jonka sulakkeena toimivat renkaat, on kallis rakentaa. Paitsi jos on huonot renkaat.
Re: Laatikon putket ja liittimet C4
Alkuperäiset ovat 1/8" NPT - 5/16" inverted flare eli jenkkiputkikierre - kaksoiskartio. Laatikon kyljessä siis 1/8" NPT kierre. Putkessa tuo kaksoiskartio ja UNF 1/2-20 kierteellä oleva mutteri. Tiivistys on hoidettu o-renkaalla NPT-kierteen ympärillä.jörö kirjoitti:Mitkähän liittimet tossa lootassa maht.olla.Toinen on kulma ja toinen on suora,lähtevissä putkissa on prässätty kartiomainen alku,joka menee liittimen sisään, ja tiivistyy vastakappaletta vasten kun liittimen mutterin kääntää kiinni.Saakohan noita mistään tav.hydr liikkeestä.Vaiko kannattaisko putket vaihtaa letkuihin,näyttäis aika hankalilta vääntää tonne alle kun ei oo putken taivutintakaan.Miä toteutuksia löytyy?
Suomessa hydrauliikkaliikkeistä näitä ei löydy. Jenkkiosaliikkeistä löytyy monenlaista, mm. noita edellä mainittuja muunnosnippoja esim. AN-liittimille. Letkuvalinnassa kannattaa huomioida että automaattivaihteistoöljy voi olla todella kuumaa ja täten letkun on kestettävä kuumaa öljyä. Painetta linjassa on korkeintaan 1-2 bar.
Alkuperäismallisia putkiakin saa valmiiksi taivutettuina, kuten todettu. Ei ole kokemusta kuinka hyvin sopivat paikalleen rahtauksen jälkeen. Jonkin verran saa käsillä taivuteltua paikalleen sovittaessa. Pitää välttää tekemästä teräviä taitoksia putkeen, niistä aikaa myöten viimeistään murtuu ja alkaa vuotaa.