Sivu 1/1

5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 09 Syys 2016, 20:24
Kirjoittaja ilmari59
Nyt meni sit startti tottakai viikonloppuna. Torstaina jatkoin noitten käyntiongelmien tutkimista virrat jäi päälle ja luulin että purki akun kun startatessa räpisteli eikä virta riittäny, latasin akkua ja lähti käyntiin niin kun ei mitään no tänä aamuna taas sama souvi akku päiväks lataukseen mutta ei vaikutusta, otin starin kaapelin irti tosta solenoidilta ja hyppylangalla herätin napaan suoraa akusta ja toi solenoidi napsahtaa napakasti mutta sartin kaapelissa räpsyy samalla kokeilulla, yleismittarilla mittasin oomi puolella näytti että ois oikarissa jos ny oikein tein ton mittauksen. Näihin ei Lauantaisin pääkaupunkiseudulta starttia taida saada ja pitäskö se ostaa toi Aditan 5200-8943 tai vastaava.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 09 Syys 2016, 22:55
Kirjoittaja Jukka
Tallillahan noita vissiin ois?
Harmi vaan sinulle kun meidän talli on Tampereella.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 10 Syys 2016, 03:28
Kirjoittaja Jukka
Olisko Kaaralla kiinnostusta?
Tallilla olisi käytettyjä Mustangin startteja ja latureita.

Laita kuntoon, laita omaan hyllyyn tai myy pois??

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 10 Syys 2016, 10:01
Kirjoittaja ilmari59
Täytyy irrotaa toi tänään. Kiitos tarjouksesta ei viitti Tampereelle lähtee ajelee, näyttäs toi Soini Hervannan suunnalla olevan ainoa mistä lauantaina uusia sais.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 13 Syys 2016, 22:23
Kirjoittaja ilmari59
Joo hiilet loppu ja muutenkin valmista kauraa on Foordin logolla. Uus tilalle mutta eka ei toiminu senkään vertaa täysin mykkä onneks testasin ennenkö laitoin kiinni.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 14 Syys 2016, 00:46
Kirjoittaja IronHorse
Ankkurin käämien eristeet siellä on kärynny. Ihmetyttää kyllä että miksi koskapa päävirtaahan siellä ei liiku jos avain ei ole koko aja asennossa jossa solenoidi on vetäneenä eli siinä tilanteessa päävirta käryttelis kyllä ankkurikäämit mutta startti pyörisi myös koko ajan ainakin jollakin tavalla. Ellei sitten hiilikosketus ole ollut niin heikko että laite ei jaksa pyöriä. Tuosta taas päästään siihen että huonosta kosketuksesta johtuen hiili lämpenee ja ylimenovastus kasvaa ja sitä myötä myös virta edellyttäen akku kykenee tuottamaan syntyneeseen kasvavaan potentiaalieroon tarpeeksi tehoa (tässä tapauksessa virtaa) joka kulkee Kirchoffin ensimmäisen lain mukaisesti startin läpi takaisin akkuun jne. Starttimoottori voi kärähtää em. tapauksessa normaalilla lyhyelläkin käynnistyksellä. Mitä sitten vaikuttaa se että virta-avain oli käynti asennossa pidempään ja auto sammuksissa. Sanoisin että nyt on kysymys todennäköisesti sattumasta eikä niinkään syy-ja seuraussuhteesta.

Tiedän että sähkö miehet lukevat eo. kriittisesti.
Kommenttia ja teorioita vai kehiin ja saa tietenkin olla eri mieltä mutta perustella pitää.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 14 Syys 2016, 20:12
Kirjoittaja ilmari59
Kyllä kyllä, mä näistä oomeista ja käämeistä paljo mitään tiedä. Ton vanhan tapauksessa hiilet ankkuri ja puslat loppu noista käämeistä en tiedä mutta kun löi kädellä tohon rotanloukkuun niin vetäs rattaan ja pyöri niin kun ei mitään, mutta se on jo romukopassa. Ja ekaa uutta en ihmetelly kun ei toiminu palautin sen, toisella starttaa ok .Ja vaihdoin samaan konkurssiin uuden akun.

Re: 5.0 HO -90 Startti

Lähetetty: 14 Syys 2016, 20:41
Kirjoittaja Firebolt
Ainakin ämeriikan kakspyörästen kanssa on tullut todettua että huono ja joskus liian pieni akku tuhoaa startin, kun ei ole potkua pyörittää konetta.
Nouseehan porakoneestakin savu kun saat terän jumiin... :idea: